וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף למשבר בלבנון? מקורב לחיזבאללה קיבל תמיכה חשובה לנשיאות

20.10.2016 / 20:20

ראש הממשלה לשעבר סעד אל-חרירי, מהפוליטיקאים הסונים המובילים במדינה, צידד במישל עאון הנוצרי. התפקיד לא מאויש כבר יותר משנתיים. "צריך להגן על המדינה", אמר. בכירים אחרים ממפלגתו התנגדו למהלך

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(אל-חרירי פונה לסעודיה בפברואר: אל תנטשו אותנו)

ראש ממשלת לבנון לשעבר סעד אל-חרירי הכריז היום (חמישי) על תמיכתו ביריבו הפוליטי ובבעל ברית של חיזבאללה לנשיאות - בצעד שעשוי לפתור את המשבר הפוליטי המתמשך במדינה זה שנתיים וחצי. לעומתו, ארבעה מחברי מפלגתו, "מוסתקבל", כולל ראש הממשלה לשעבר פואד סניורה, אמרו כי לא יצביעו עבור עאון.

למרות זאת, תמיכתו של ראש הממשלה והפוליטיקאי הסוני המוביל בלבנון היא צעד חשוב בדרך לפתרון. אל-חרירי מקווה להתמנות מחדש לראשות הממשלה אם עאון ייבחר כנשיא. במסיבת עיתונאים ששודרה בטלוויזיה אמר הגנרל עאון כי ההסכם הוא ניסיון לאחות את השברים "ולהשיב את האחדות הפוליטית".

אל-חרירי, שכינס מסיבת עיתונאים נפרדת, הכריז כי "ההחלטה מגיעה מתוך הצורך להגן על לבנון, על המדינה, ועל העם". לדבריו, "ההחלטה תלויה בהסכמה". ראש הממשלה לשעבר, מוסלמי סוני, תיאר את עאון הנוצרי כ"אפשרות היחידה שנותרה". שר התקשורת בוטרוס חרב, בעל בריתו של אל-חרירי ממפלגה אחרת, התנגד אף הוא למהלך של אל-חרירי, שאביו וראש הממשלה לשעבר רפיק אל-חרירי נהרג ב-2005, בהתנקשות שיוחסה לחיזבאללה.

לקריאה נוספת:
נסראללה: "המתח באזור גואה, אין פתרון מדיני למשבר בסוריה"
סיפורו של הכפר הלבנוני שעדיין מתאושש ממלחמת האזרחים

סעד אל חרירי, ראש ממשלת לבנון לשעבר. מסיבת עיתונאים בביירות, לבנון. 20 באוקטובר 2016. רויטרס
רוצה לשוב לראשות הממשלה. אל-חרירי, היום/רויטרס

גם נביה ברי, יו"ר הפרלמנט השיעי ומנהיג מפלגת אמל, בעלת בריתה של חיזבאללה, מתנגד למועמדותו של עאון. בחיזבאללה שחררו הצהרה ובה בירכו על כל צעד שיוביל למינוי נשיא חדש, אולם לא הביעו התחייבות להסכם פוליטי רחב יותר.

לבנון סובלת ממשבר פוליטי מאז הפרלמנט נכשל בניסיונותיו לבחור נשיא בשנתיים האחרונות, מה שהוביל לשיתוק הממשלה ולהפסקת שירותים אזרחיים רבים. המבוי הסתום הגביר את החשש מהתחדשות מלחמת האזרחים במדינה.

הפרלמנט יתכנס ב-31 בחודש כדי לנסות ולבחור שוב נשיא, בפעם ה-46 מאז תמה כהונתו של הנשיא הקודם מישל סולימאני ב-2014. בכל אחד מהמקרים לא נכחו שני שלישים מחברי הפרלמנט, ולכן ההצבעה כלל לא התקיימה. השלטון בלבנון מחולקת לפי עדות, כשהנשיאות שמורה לנוצרים מארונים, ראשות הממשלה לסונים וראשות הפרלמנו לשיעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully