וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תינוקת בת 11 חודשים נעקצה בידי אלמנה שחורה: "התפתלה מכאבים"

רויטל בלומנפלד ושלומי גבאי

20.10.2016 / 14:29

הוריה של התינוקת, תושבי קיסריה, סיפרו כי הבחינו ששיחקה עם העכביש בידה בזמן ארוחת הערב, ומרגע ששמטה אותו "נראתה בהלם". היא הובהלה לחדר המיון עם העכביש שנלכד בקופסה וטופלה במהירות

עכביש מזן אלמנה שחורה שעקץ תינוקת בת 11 חודשים והובא בידי הוריה לבית החולים הלל יפה בחדרה. 20 באוקטובר 2016. דוברות המרכז הרפואי הלל יפה, מערכת וואלה! NEWS
העכביש שהובא לבית החולים/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המרכז הרפואי הלל יפה

תינוקת בת 11 חודשים הובהלה לחדר המיון בבית החולים הלל יפה בחדרה לאחר שנעקצה בידי עכביש שחור, ככל הנראה מזן אלמנה שחורה. לדברי הוריה, תושבי קיסריה, התינוקת סבלה מכאבים קשים ומרגע שהבחינו בכך, הם נסעו מיד לחדר המיון. במחלקת הילדים של בית החולים היו מופתעים מהאירוע, שכן עכביש מזן זה נדיר מאוד בישראל בכלל ובתוך בתי מגורים בפרט.

ההורים סיפרו כי מרגע שהתינוקת נעקצה ועד ההחלטה להגיע לבית החולים עברו כמה דקות. לדבריהם, היא ישבה בסלון הבית ואכלה ארוחת ערב עם כל המשפחה, אז הבחינה אמה בדבר מה שחור המונח בידיה ושאותו היא מתכוונת להכניס לפה. כשאחיה ניסה להוציא מידה את החפץ החשוד, קפץ עכביש שחור על הרצפה והתינוקת החלה להתפתל מכאבים ו"נראתה בהלם". אביה לכד את העכביש בקופסה וכשהבינו ההורים שייתכן שמדובר באלמנה שחורה, הם נכנסו מיד למכוניתם ונסעו לחדר המיון.

עוד בוואלה! NEWS:
בת שנה הובאה לסורוקה ללא רוח חיים; הוריה נעצרו בחשד לרשלנות
הורים לתינוקות באיכילוב חוששים מגילוי החיידק: "נעבירם בית חולים"
הטיפול שעצר לסימה בת ה-88 את הרעד בידיים - והשיב לה את היכולת לצייר

בית חולים הלל יפה, חדרה, יוני 2015. ראובן קסטרו
בית החולים הלל יפה בחדרה/ראובן קסטרו

"הם הגיעו לחדר המיון עם העכביש וטוב שכך", סיפרה ד"ר עדי קליין, מנהלת מחלקת הילדים של בית החולים הלל יפה. "במיון זיהינו שכל הנראה מדובר בעכביש מסוג 'אלמנה שחורה', ומיד התחלנו טיפול תומך, הכולל מתן נוזלים לשמירה על לחץ דם תקין ומשככי כאבים, משום שהפעוטה פיתחה תגובה קשה במהירות. היא סבלה מנפיחות בכף היד, מאי שקט ניכר, מכאבים ומרעד בכל הגוף שלווה בהזעה והתכווצויות שרירים".

בהמשך, סיפרה קליין, התפתחה פריחה על עורה של התינוקת והיא סבלה מכאבים חזקים עקב כיווץ שריריה. "הטיפול שניתן לפעוטה היה פינוי הרעלן באמצעות נוזלים ומתן תרופות הרגעה המקלות על ההתכווצויות והכאב העז. ללא ספק, ההגעה המהירה למיון יחד עם העכבישה והטיפול המהיר היו חיוניים, משום מדובר בעכביש ארסי שעקיצתו עלולה לגרום לפגיעה רב מערכתית בגוף ואף למוות", הוסיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully