וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני ההפוגה: רוסיה וסוריה עוצרות את התקיפות האוויריות בחאלב

18.10.2016 / 16:29

שר ההגנה הודיע כי מוסקבה ודמשק יפסיקו את הפשיטות האוויריות על העיר, יומיים לפני שתיכנס לתוקפה ההפוגה שתימשך שמונה שעות. בימים האחרונים נהרגו עשרות בעיר. מרקל תיפגש מחר עם פוטין: לא שוללת הטלת סנקציות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

שר ההגנה של רוסיה סרגיי שויגו הודיע היום (שלישי) כי חיל האוויר של רוסיה ושל סוריה הפסיק הבוקר את התקיפות האוויריות בחאלב, לקראת ההפוגה ההומניטרית המתוכננת ליום חמישי. בימים האחרונים נהרגו עשרות בני אדם בעיר אך באו"ם הודיעו כי אין להם את הערבויות הביטחוניות כדי להוציא לפועל משימות הומניטריות במזרח חאלב או לפנות פצועים או חולים.

ממשרד ההגנה במוסקבה נמסר כי עצירת התקיפות בעיר הגדולה ביותר בסוריה תיכנס לתוקפה מ-8:00 ביום חמישי ועד לשעה 16:00. במהלך פרק זמן זה יתאפשר לתושבים ומורדים לעזוב את העיר הנצורה. עם זאת, מוסקבה שללה אתמול הפסקת אש ארוכת טווח, כפי שדורשים במערב. לטענתה, זה יאפשר לארגונים הקיצוניים בעיר להתארגן מחדש.

לקריאה נוספת בנושא
בריטניה וארה"ב: נשקול סנקציות על רוסיה עקב ההפצצות בחאלב
סבב השיחות על סוריה תם ללא פריצת דרך: "היה קשה ומתוח"

הריסות מהפצצות חאלב, סוריה. אוקטובר 2016. AP
אזרחים ומורדים יורשו לעזוב את העיר. הריסות בחאלב/AP

שויגו, שצוטט בערוץ "רוסיה 24", אמר כי מומחים צבאיים ייפגשו מחר בז'נבה כדי לעבור על התכנית להפרדת "הטרוריסטים" מהאופוזיציה המתונה. אחד התנאים המרכזיים בהסכם הפסקת האש של ארצות הברית ושל רוסיה, שקרס בחודש שעבר, היה בידולם של המורדים מארגונים דוגמת ג'בהת פתח א-שאם, שהיה עד לא מכבר חלק מאל-קאעדה.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ייפגש מחר בברלין עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ועם נשיא צרפת פרנסואה הולנד, יחד עם נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו כדי לדון במלחמה במזרח המדינה. עם זאת, מרקל אמרה היום כי היא והולנד ישוחחו עם פוטין בשולי הפגישה על המצב בסוריה. קנצלרית גרמניה סירבה לשלול את האפשרות שיוטלו על מוסקבה סנקציות נוספות, הפעם בשל תמיכתה במצור על חאלב.

בארצות הברית לא התלהבו מהתכנית של רוסיה ואמרו אתמול כי "זה מעט מדי ומאוחר מדי". דובר מחלקת המדינה מארק טונר אמר כי אם תהיה "שמונה שעות של הפסקה בסבל של התושבים בחאלב, זה דבר חיובי, אך למען האמת, זה מעט מדי ומאוחר מדי". ההסלמה בחאלב הובילה להשעיית השיחות הישירות בין וושינגטון למוסקבה, אך שרי החוץ ג'ון קרי וסרגיי לברוב נועדו בלוזאן ביום שבת יחד עם שרי החוץ של מדינות האזור ואמרו כי הועלו "רעיונות חיוביים".

(עדכון ראשון: 10:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully