וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האשליה האופטית שתגרום לכם להזות בלי לגעת בסמים

25.10.2016 / 6:25

אזהרה: אין לצפות בסרטון הזה אם אתם אפילפטיים או רגישים להבזקי אור. מדענים פיתחו סרטון שגורם לצופים בו להזות כשהם פיכחים לחלוטין. מאחורי הוידאו עומדת מטרה חשובה והיא סיוע בהקלה של התסמינים של חולי פרקינסון

Joel Pearson

סרטון חדש ומבלבל ביותר גורם לאנשים בריאים לחלוטין להזות מבלי לגעת בכלל בסמים. האשליה האופטית הזו גורמת לצופה לדמיין עיגולים אפורים שמסתובבים על הטבעת המהבהבת שבווידאו.

אמנם עבורנו האשליה היא בילוי משעשע, אך היא חלק ממחקר חשוב לפיתוח טכניקה למדידת הזיות בקרב אנשים. השיטה עשויה להוביל לטיפולים חדשים בשליטה בהזיות של חולים במחלת הפרקינסון.

הסיבה להופעת הזיות בקרב אנשים בריאים אינה ברורה במלואה, אך נחשבת לשינויים ספונטניים וזמנים באזור במוח האחראי על תפקוד הראיה שלנו. "אנחנו יודעים יותר ממאה שנים כי אור מהבהב עשוי לגרום לכל אחד כמעט להזות", אמר פרופ' ג'ואל פרסון מהפקולטה לפסיכולוגיה באוניברסיטת ניו וואלס הדרומית באוסטרליה.

אשליה אופטית שגורמת להזיות. יוטיוב, אתר רשמי
שום עיגולים אפורים./אתר רשמי, יוטיוב

המורכבות, הספונטניות ומאפיינים אישיים גורמים לכך שמדידה מדעית של הזיות היא קשה מאד. הטכניקה החדשה מאפשרת לחוקרים למדוד הזיות באופן מדעי לראשונה, ללא צורך בשימוש בתיאורים סובייקטיבים.

במחקר השתתפו סטודנטים ללא היסטוריה של מגרנות או הפרעות נפשיות. הם ראו את הסרטון עם הטבעת המהבהבת וכולם דיווחו כי ראו עיגולים אפורים מסתובבים על הטבעת לשני הכיוונים.

כדי למדוד עד כמה האשליה חזקה הם ציירו טבעת נוספת והפעם כזאת שבאמת בעלת עיגולים אפורים בתוך הטבעת המקורית וביקשו מהסטודנטים לתאר אילו עיגולים אפורים כהים יותר.

"לא כל החולים בפרקינסון מפתחים הזיות", אמר פרופ' פרסון. "אולם אם נוכל ללמוד מהטכניקות הללו מה גורם להזיות יתכן שבעתיד נוכל לסייע לסימפטומים אחרים של המחלה".

עוד באותו נושא

של מי הרגליים האלה? התמונה שחזרה כדי לבלבל את הגולשים

לכתבה המלאה

עוד בנושא:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully