וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארונות הילדים שנהרגו בגאורגיה נחתו: "האם יודעת על מותם; מצבה קשה"

13.10.2016 / 12:01

גופותיהם של אחינועם בת העשר ונבו בן החמש, שנהרגו בתאונה הקטלנית, הגיעו לישראל וצפויים להיקבר מחר בבוקר. "לא ברור איך האב הזעיק עזרה במצבו", סיפר הרופא שטיפל המשפחה. סבם של השניים: "יום כיפור עבר בבכי. הם היו ילדים מלאי חיים"

צילום: רוני כנפו, יוני ריקנר, עריכת וידאו: ניר חן

(ריאיון לאולפן וואלה! NEWS עם סבם של הילדים שנהרגו)

גופותיהם של האחים אחינועם ונבו גרינפלד, בני עשר וחמש שנהרגו בתאונת הדרכים הקשה בגאורגיה השבוע, נחתו הבוקר (חמישי) בישראל. הלווייתם של שני הילדים תתקיים מחר במצפה נטופה שבגליל העליון בשעה 10:00 בבוקר. אמם, שנפצעה באורח קשה, מאושפזת בבית החולים הדסה עין כרם ולפי הרופאים היא עודכנה במותם של שני ילדיה. אביהם נפצע באורח קל ושני אחיהם הנוספים נפצעו באורח בינוני וקל. הג'יפ המשפחתי הידרדר לעבר תהום בגאורגיה, בעקבות תנאי מזג אוויר קשים ששררו באזור שבו טיילה המשפחה.

ד"ר ג'וש שרודר, אורטופד בכיר בבית החולים הדסה עין כרם שהוטס לטפל במשפחה בחו"ל, סיפר היום כי מצבה של האם השתפר מעט וכי היא יודעת ששניים מילדיה נהרגו. "האם יודעת על ההרוגים, והילדים כרגע בטיפול של עובדים סוציאליים, ומתעסקים בהחלמה שלהם", אמר. "האם במצב קשה ויציב. היא תעבור עוד מספר פרוצדורות אך יש שיפור בתפקוד שלה ואנחנו אופטימיים".

עוד בנושא:
האב שחזר את האסון בגיאורגיה: "הבנתי שאחינועם איננה ורציתי לא להיות"
האב שילדיו נהרגו בתאונה בגיאורגיה שב לארץ: "תודה למי שעזר"
אסון בגיאורגיה: חנוך שכל את אחיו בלבנון - ואיבד שניים מילדיו

חלק ממשפחת גרינפל שנפגעה בתאונת דרכים בגיאורגיה באוקטובר 2016. מימן לשמאל: נבו ז"ל, עברי, אחינועם ז"ל, האבא חנוך ויפתח. באדיבות המצולמים
מימין לשמאל: נבו, עברי, אחינועם, חנוך ויפתח/באדיבות המצולמים

אב המשפחה, חנוך, היה זה שטיפס במעלה התהום כדי להזעיק עזרה. "הוא הבין שהוא במצוקה איומה. טיפס 300 מטר, ולא ברור איך בנאדם במצבו מטפס את זה", אמר ד"ר שרודר. "הוא הצליח, בלי לדבר גאורגית, בגבורה רבה, להביא צוות חילוץ וכל זה עם פציעה קשה בפנים". לדבריו, על אף שיום כיפור נכנס זמן קצר לאחר התאונה, הדבר לא מנע מצוותי החילוץ והרפואה לסייע למשפחה. "הטיסה לישראל אורגנה ממש תוך שעתיים. פתחו את השמיים הסגורים בבן גוריון להמראות ונחיתות רק בשבילנו, ועם אמבולנסים שם ופה. צוות שהגיע במיוחד ביום כיפור בבוקר לבית החולים, חלקם ברגל, כדי לראות מה אפשר לעזור".

"כשאמרו שלא יודעים מה איתם - הבנתי שקרה אסון"

"העברנו את יום כיפור האחרון בבכי. הרבה בכי", סיפר סבם של הילדים ואביו של חנוך, אברהם שמואל גרינפלד בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. "חיכינו לשגריר שיגיע, ואז אמרו לנו. שאלתי מה עם הילדים, אמרו לי שלא יודעים, ואז הבנתי שקרה אסון".

לדבריו, "אחינועם נקראה כך בעקבות נפילות של בני, יהודה, שנהרג במלחמת לבנון השנייה. גם כשיהודה מת התקשרתי לקצינת הנפגעים, והיא אמרה לי שהיא לא יודעת מה קורה. הרגשתי שהילד איננו, וגם במקרה הזה הייתה לי תחושה.

"אחינועם ונבו היו ילדים מלאי חיים. פשוט לא נתפס. הוא חמוד, היא ילדה בלתי רגילה. הביאו לנו מתנות לסוכה והוציא מהשקית אחד אחד ונתן לנו. אנחנו נשים את המתנות שלו בסוכה וכשנועה תהיה בריאה, נעביר את המתנות אליהם".

משפחת גרינפלד, שנפגעה בתאונת דרכים בגיאורגיה, אוקטובר 2016. פייסבוק, צילום מסך
חנוך ונעה גרינפלד/צילום מסך, פייסבוק

חברת הביטוח AIG הבהירה בתחילה כי מלבד האב חנוך, המשפחה כלל לא הייתה מבוטחת דבר שהיה יכול להוביל לכך שהמשפחה הייתה צריכה לבד לשאת בהוצאות החילוץ והטיסות לישראל. עם זאת, לאחר מכן יצאה החברה בהודעה כי אף שרק האב היה מבוטח, היא תסייע למשפחה לפנים משורת הדין. מהמשפחה נמסר כי הם מודים לחברה על הטיפול המהיר לפתרון הבעיה בצורה משביעת רצון.

חברי המשפחה עושים מאמצים לדאוג לכל צורכי המשפחה, ובינתיים החליטו לפתוח קמפיין לגיוס 600 אלף שקלים למענם. "אנו, חברי המשפחה, פונים אליכם לסייע בנטל התשלומים הנופל על כתפי המשפחה. התשלומים כוללים: צוות חילוץ, הטסות רפואיות, הטסת הנפטרים, טיפולים בבתי החולים בגיאורגיה ובארץ וטיפולים עתידיים", נכתב. "בתקווה ובמידה וייאסף סכום גבוה מהנדרש או יימצא מימון חיצוני, כל הכסף שייאסף יועבר לקרן שתסייע לאנשים הנמצאים במצבים דומים".

אודיה בן נון, חבר המשפחה וממארגני גיוס ההמונים, סיפר: "אני בטוח שחנוך ונועה יחד יצליחו, ואנחנו נעשה כל מה שניתן כדי לעזור להם בטווח הקרוב והרחוק. ברגע שהבנו שיש בעיה, החלטנו החברים להתגייס ולעזור גם בנושא הכספי. אנחנן קוראים לכל מי שיכול להשתתף בפרויקט, אנחנו רוצים לתת לחנוך ונועה וכמובן לילדים את כל הפלטפורמה, בין אם מבחינה כספית או אישית, כל מה שאפשר. נעשה הכל כדי לסייע להם".

ברכת שנה טובה מאחינועם שנהרגה בתאונה בגאורגיה לסבה וסבתה. מעלה מכמש 13 באוקטובר 2016. רוני כנפו
ברכה שכתבה אחינועם לסבה/רוני כנפו

מחברת הביטוח AIG נמסר היום: "חברת AIG שמרה על קשר רציף עם בני המשפחה מאז קרות האסון. לדאבוננו, רק האב היה מבוטח בחברה. למרות זאת, ולאחר שיחה עם קרובי המשפחה, החליטה AIG לפעול לפנים משורת הדין; כחברת ביטוח אחרת על מנת להקל על המשפחה בשעה קשה זו, ולסייע בסכום כסף משמעותי. החברה משתתפת בצער המשפחה ומאחלת לפצועים החלמה מהירה ורפואה שלמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully