וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האב שחזר את האסון בגיאורגיה: "הבנתי שאחינועם איננה ורציתי לא להיות"

חנוך גרינפלד, שאיבד שניים מילדיו השבוע, גולל את הדקות הקשות מרגע שמכוניתו הידרדרה לערפל של התהום ועד שבשארית כוחותיו חילץ את משפחתו. "חשבתי שנשארתי לבד. הסתכלתי מקצה הצוק, ואז שמעתי 'אבא'. זה היה עברי", סיפר. חל שיפור קל במצב האם

צילום: יוני ריקנר

שושה גרינפלד, אחותו של חנוך, אב המשפחה שאיבד שניים מילדיו השבוע בתאונת דרכים בגיאורגיה, גוללה היום (חמישי) את הרגעים הקשים שבין חיים למוות, כפי שסיפר אותם אחיה. בתאונה נהרגו אחינועם בת העשר ונבו בן החמש. יפתח בן ה-11 נפצע באורח בינוני, עברי בן השבע נפצע קל ואם המשפחה נעה נפצעה באורח קשה. היום נמסר מבית החולים הדסה עין כרם כי חל שיפור קל במצבה.

לדבריו של חנוך, בגלל תנאי ראות קשים נסעה המשפחה לאט, אך איבדה שליטה על המכונית. "הלילה היה ערפילי, נסענו על עשרה קמ"ש. ברגע אחד, אני לא יודע מה קרה ולמה, הרכב איבד שליטה והתהפכנו למורדות הצוק. זה עניין של שניות", סיפר. "אני לא זוכר מה קרה. כשפתחתי עיניים הייתה דממת מוות וחושך. ברגע הראשון חשבתי שאני מת ושככה זה נראה אחרי המוות. אבל אז ראיתי את אחינועם, וכשהבנתי שהיא לא איתנו, רציתי באמת לא להיות".

עוד בנושא:
האב שילדיו נהרגו בתאונה בגיאורגיה שב לארץ: "תודה למי שעזר"
אסון בגיאורגיה: חנוך שכל את אחיו בלבנון - ואיבד שניים מילדיו
משפחה ישראלית נפגעה בתאונת דרכים בגיאורגיה: שני ילדים נהרגו

חלק ממשפחת גרינפל שנפגעה בתאונת דרכים בגיאורגיה באוקטובר 2016. מימן לשמאל: נבו ז"ל, עברי, אחינועם ז"ל, האבא חנוך ויפתח. באדיבות המצולמים
"חשבתי שככה זה נראה אחרי המוות". מימין לשמאל: נבו, עברי, אחינועם, חנוך ויפתח/באדיבות המצולמים

באותן שניות קשות, עוד לא הבין שחלק מבני משפחתו הצליחו לשרוד את הנפילה. "הרמתי אותה. חשבתי שרק אני נשארתי. הסתכלתי מקצה הצוק, אבל אז שמעתי קול קטן קורא לי: 'אבא'. זה היה עברי, שהציל את חיי. התחבקנו. השארתי אותו בנקודה מסוימת וביקשתי ממנו לחכות לי, אבל ראיתי שהוא הולך אחריי לכל מקום ופחדתי עליו", סיפר. "מצאתי את נעה למטה. היא שאלה איפה הילדים ואמרה שהיא לא מרגישה את הרגליים. לא סיפרתי לה על אחינועם. עברי המשיך ללכת אחרי לכל מקום".

בתושייה רבה הצליח חנוך לטפס אל מעלה הצוק ולהזעיק עזרה. "מצאתי את חבל הסנפלינג שהבאתי איתי ועוד כמה חפצים שהג'יפ המתגלגל השאיר אחריו. עליתי למעלה עם עברי עד למקום שבו כבר לא יכולתי לטפס כשאני סוחב אותו. קשרתי אותו, שלא ייפול, והבטחתי לו שאחזור לקחת אותו מולי היה קיר תלול גבוה מאוד. שלוש פעמים ניסיתי לטפס, נאחז בכל מה שיכולתי, והחלקתי למטה כשאני עוצר את עצמי על אחד הסלעים. ראיתי אורות של ג'יפ מתקרב, וידעתי שזה הצ'אנס האחרון שלנו. אני לא יודע איך, אבל אז פשוט טיפסתי למעלה, עצרתי את הג'יפ וירדו שלושה גיאורגים גברתנים. קשרתי את החבל לוו הגרירה שלהם וניסיתי להסביר להם שאני רוצה שיעזרו לי לרדת כי הבן שלי שם.

"הם ואני מדברים בשתי שפות. כשהם הבינו שאני רוצה לרדת הם נבהלו ואמרו לי: 'לא, לא, לא', ותפסו אותי בכוח כדי שגם אני לא ארד. אבל אני הבטחתי לעברי שאחזור לקחת אותו. עשיתי את עצמי כאילו שאני מסכים לא לרדת, ואז כשהם עזבו אותי ברחתי וגלשתי למטה עם החבל. קשרתי את עברי וצעקתי להם שימשכו אותי. הם העלו אותנו למעלה במהירות ולמרות שהיה קור כלבים אחד מהם הוריד את החולצה והמעיל, וכיסה אותי ואת עברי. הם הזמינו צוותי חילוץ שעבדו במיומנות וחילצו את כל היתר".

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
אזור תאונת הדרכים הקשה. גוגלמפס, עיבוד תמונה
אזור תאונת הדרכים הקשה/עיבוד תמונה, גוגלמפס

חנוך ונעה וילדיהם יפתח ועברי הובאו במהלך יום הכיפורים בטיסת חירום רפואית לטיפול בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. ד"ר ג'וש שרודר, אורטופד בכיר מבית החולים, יצא לגיאורגיה על הטיסה, שקיבלה אישור מיוחד ממשרד התחבורה, והביא את בני המשפחה לטיפול בארץ. האם נעה עברה ניתוח, ושאר בני המשפחה טופלו במחלקות השונות.

ביום שלישי ביקר בבית החולים בגיאורגיה שבו אושפזו בתחילה בני המשפחה שגריר ישראל בטביליסי שבתאי צור, שליווה את הטיפול במקרה יחד עם צוות השגרירות ועם המחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי של משרד החוץ. ממשרד החוץ נמסר אמש כי גופות שני ההרוגים יועברו הבוקר, וצפויות לנחות בנתב"ג בשעה 11:00. הלווייתם של הילדים תיערך מחר בשעה 10:00 בבית העלמין במצפה נטופה.

האב ביקש אמש למסור תודה לכל המעורבים ומי שעזר לו ולמשפחתו. הוא הודה "לאנשים בארץ ובגיאורגיה, ישראלים שהופיעו בכל מקום, בכל מהלך, לצוות החילוץ, לחפ"ק שהוקם בארץ ולכל מי שעזר לפתוח את שדה התעופה לשם הטסתנו, לצוות טראומה בבית החולים הדסה שחיכה לנו בהמוניו כאן ומטפל בנו". הוא הוסיף: "תודה לכל מי שעזר וטיפל".

(עדכון ראשון: 08:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully