וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולנד שוקלת להרחיב את המתות החסד גם לאנשים "שחייהם גמורים"

13.10.2016 / 12:37

שרי הבריאות והמשפט שלחו מכתב לפרלמנט ובו המליצו להרחיב את המדיניות המקלה ממילא גם למי שסבור כי מיצה את חייו. רק בשנה שעברה 5,516 איש סיימו את חייהם בהליך. "זאת בקשה לגיטימית"

רופאים מטפלים בילדים החולים במחלות סופניות בבית חולים בבריסל, בלגיה. 2013. AP
מחלקה לילדים החולים במחלות סופניות בבית חולים בבריסל, 2013/AP

ממשלת הולנד מתכננת לקדם חוק שיפשר המתות חסד גם לאנשים שחשים כי "חייהם גמורים" ולא בהכרח חולים במחלה סופנית. הולנד הייתה המדינה הראשונה בעולם לאשר המתות חסד, ב-2002, אך רק עבור חולים שאובחנו כסובלים מכאב בלתי-נסבל וחשוך מרפא.

עם זאת, שרי הבריאות והמשפטים העבירו אתמול מכתב לפרלמנט, שבו נאמר כי אנשים "שחוות דעת מנומקת קבעה כי חייהם גמורים חייבים להיות מסוגלים לסיים את חייהם בכבוד במסגרת קריטריונים זהירים וקפדניים".

ההצעה צפויה לגרור אחריה התנגדות מצד אלו שסבורים כי המדיניות הנוכחית כבר חרגה מעבר לגבולותיה המקוריים, כשגם אנשים הסובלים ממחלות נפשיות או מדמנציה רשאים למות בהמתת חסד. לסוגיה יש תמיכה רחבה בחברה ההולנדית ומספר המקרים עולה בהתמדה. 5,516 איש מתו בשנה שעברה בהמתת חסד, 3.9% מכלל מקרי המוות בהולנד.

לקריאה נוספת בנושא
בלגיה אישרה המתת חסד לאנס סדרתי: "לא יכול יותר"
בלגיה הכריעה: המתות חסד לילדים - בכל גיל

אדית' שיפרס, שרת הבריאות, כתבה במכתב כי "מאחר שהרצון לסיים את החיים מבחירה קורה בדרך כלל בגיל מבוגר, השיטה החדשה תוגבל אליהם". היא לא הגדירה גיל מינימום. על אף שעיקרי החוק טרם נוסחו, הוא ידרוש "הדרכה וסינון זהיר שילווה על ידי עוזר בעל רקע רפואי, שיעבור הכשרה נוספת".

ההצעה הגיעה בהפתעה לאחר שוועדה שהוקמה לבחינת הרעיון קבעה כי אין צורך בו. שני השרים לא הסכימו עם המלצותיה. "הממשלה סבורה כי הבקשה לעזרה (למות) מאנשים שמצבם בלתי-נסבל והם חסרי תקווה, גם ללא סיבה רפואית ברורה, יכולה להיות בקשה לגיטימית".

הם מקווים לנסח את החוק במלואו, בתום התייעצות עם הגורמים הרלוונטיים, עד לסוף השנה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully