וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין: "מלחמת יום הכיפורים לימדה אותנו לא להיכנע לשאננות"

13.10.2016 / 11:43

בטקס הזיכרון שנערך בהר הרצל פנה נשיא המדינה למשפחות השכולות: "העם בישראל כולו חב לחללים ולמשפחות חוב של כבוד ושל זכות". נתניהו: "המלחמה פרצה לא רק בשל אויבינו, אלא גם בשל כשלים מנהיגותיים"

עריכה: שניר דבוש

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר היום (חמישי) בטקס הזיכרון הממלכתי לחללי מלחמת יום הכיפורים שנערך בהר הרצל כי "מלחמת יום הכיפורים הייתה ועודנה מהאירועים המכוננים של מדינת ישראל". לדבריו, "היא הכתה אותנו בתדהמה והותירה אותנו מיוסרים. טראומות מהסוג הזה אינן נשכחות, לא מזיכרונן של משפחות, לא מזיכרונן של מדינות". בטקס נכחו גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אביגדור ליברמן והרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט.

"אין לנו את הפריבילגיה להפסיד באף מערכה", הוסיף ריבלין. "אמת, מדינת ישראל אינה מאוימת על ידי שכנותיה כפי שהייתה באותה העת. ועדיין, חובה עלינו לזכור להיות מודעים לסכנות הרובצות לפתחנו ולהיערך לקדם אותם". לדברי הנשיא, "מלחמת יום הכיפורים לימדה אותנו לא להיכנע לשאננות, להיות דרוכים, להביט היטב בחזיתות השונות בצפון הארץ ובדרומה, ולהיות נחושים להגן על הקווים האדומים שחצייתם מהווה עבורנו איום. אנו צריכים להיות מוכנים בו זמנית למלחמות העבר, אתגרי ההווה ואיומי העתיד".

עוד בוואלה! NEWS:
נסראללה: "המתח באזור גואה, אין פתרון מדיני למשבר בסוריה"
"איגרת חיה מהעבר": כשנתניהו הקשיב להקלטה עם הלוחם שיוני הציל
"המצב קשה, כל הקודקודים פצועים": הקלטות נדירות מהמערכה בסיני

חטיבה 14, חיל שריון בלב סיני במהלך מלחמת יום הכיפורים. 1973. באדיבות עמנואל סקל, מערכת וואלה! NEWS
"מאמץ עילאי אדיר". חיילי השיריון במהלך המלחמה, בשטח סיני/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות עמנואל סקל
נשיא המדינה ראובן ריבלין בטקס האזכרה לחללי מלחמת יום הכיפורים, הר הרצל, ירושלים. אוקטובר 2016. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
"אין לנו פריבילגיה להפסיד במערכה". הנשיא ריבלין במהלך הטקס/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

ריבלין פנה למשפחות השכולות, ואמר: "כאב השכול הוא כאב פרטי, יומיומי, עמוק ומטלטל. אך משפחת השכול הישראלית שגדלה לבלי הכר במלחמת יום הכיפורים פוגשת בתוכה את כולנו. לא רק משום שדומה שאין מי מאתנו שאינו מכיר מרחוק או מקרוב חלל אחד וחלילה יותר, אלא משום שהעם בישראל כולו חב להם, לחללי מערכות ישראל, ולכם בני המשפחות היקרים, חוב של כבוד ושל זכות".

נתניהו נשא אף הוא נאום, ואמר: "בחיי מדינה יש רגעי מבחן עליונים שדורשים גיוס של כל הכוחות הלאומיים". לטענתו, "המלחמה פרצה לא רק בשל כוונות אויבינו, אלא גם בשל כשלים מנהיגותיים".

נתניהו מנה את "חוסר היכולת לזהות את הסכנה בזמן", ואת "חוסר היכולת לפעול נגדה". הוא הבהיר: "המחדל זעק לשמיים". עם זאת, הוסיף: "לוחמינו לא נשברו תחת משקלה של מהלומת הפתע והשקיעו מאמץ עילאי אדיר. למרות הזעזוע הגדול שספגנו, שהיה כרוך במחיר כבד, הבית נותר על תילו, ונשאר עומד בזכות דבר אחד: תעוזתם של בנינו היקרים שנלחמו כאריות".

טקס האזכרה לחללי מלחמת יום הכיפורים. הר הרצל, 13 באוקטובר 2016. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו במהלך הטקס, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully