וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל בגרמניה: החשוד הסורי בתכנון פיגוע התאבד בתאו בכלא

13.10.2016 / 9:08

ג'בר אל-בכר נעצר במזרח המדינה בחשד שהיה קשור לדאעש ותכנן להוציא לפועל מתקפת טרור בנמל התעופה בברלין. עם זאת, הוא נמצא מת בתאו והרשויות, שפספסו אותו בפשיטה על דירתו, פתחו בחקירה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

אזרח סורי בן 22 שנעצר בגרמניה בחשד שתכנן מתקפת טרור התאבד אתמול בתאו בכלא בעיר לייפציג – כך מסר משרד המשפטים במדינת המחוז סקסוניה. עוד נמסר כי ג'בר אל-בכר הרג את עצמו בשלב מסוים בערב, אך האירוע עדיין נחקר. היום (חמישי) פינה רכב קבורה את הגופה של החשוד.

ההתפתחות תוסיף לחץ על הרשויות בסקסוניה, שכבר ספגו ביקורת נוקבת לאחר שאל-בכר חמק מאצבעותיהן בזמן שערכו פשיטה על דירתו בעיר קמניץ ביום שבת. הצעיר, שהיה תחת מעקב שירותי המודיעין הגרמניים מאז החודש שעבר, נצפה עוזב את המבנה והכוחות שהיו במקום ירו יריות אזהרה. למרות זאת, הוא הצליח להתחמק מהמקום ולצאת מהעיר. בדירתו נמצא חומר נפץ וחגורת נפץ.

לקריאה נוספת בנושא
בתום מצוד בגרמניה: נתפס פעיל דאעש שתכנן פיגוע "כמו בפריז ובריסל"
מצוד נרחב בגרמניה אחרי צעיר סורי החשוד בתכנון פיגוע

ג'בר אל-בכר, אזרח סוריה החשוד בתכנון פיגועים בגרמניה. משטרת גרמניה, צילום מסך
חזר לסוריה אחרי שקיבל מקלט. אל-בכר/צילום מסך, משטרת גרמניה

אל-בכר, שקיבל מקלט בגרמניה בשנה שעברה, נעצר לבסוף בלייפציג ביום שני אחרי ששלושה פליטים סורים אחרים השתלטו עליו והזעיקו את המשטרה. מוקדם יותר אתמול אמר שר הפנים של גרמניה תומאס דה מזייר כי הצעיר הסורי עבר בדיקות ביטחוניות בשנה שעברה, אך אלו לא העלו דבר. "לא ברור מתי הוא עבר הקצנה", אמר.

הרשויות בגרמניה מסרו כי הן סבורות שהוא היה קשור לדאעש וכי הוא תכנן פיגוע בנמל התעופה בברלין, ייתכן שאפילו עוד השבוע. כלי תקשורת בגרמניה דיווחו כי לאחר שהגיע לראשונה לגרמניה, אל-בכר שב לסוריה דרך טורקיה ואז חזר לגרמניה. שר הפנים אמר כי הדבר נמצא בחקירה. התביעה הפדרלית סירבה אף היא להגיב. לפי השר, שלושת הסורים שהשתלטו על החשוד כבר קיבלו מקלט במדינה. לדבריו, "התנהגותם ראויה לשבחים ולהכרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully