וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: נערה מתה לאחר שצמה במשך 68 יום כחלק מטקס דתי

11.10.2016 / 11:01

ארגון זכויות ילדים קרא לעצור את הוריה של ארדהאנה סמדהריה בת ה-13, בת מיעוט הדתי, בטענה שהם הכריחו אותה לקיים את המצווה ובה מתבססים רק על מים במשך כל התקופה. "רצח מתוכנן"

נערה בת 13 תושבת הודו שמתה לאחר שצמה במשך 68 יום. טוויטר, צילום מסך
מתה מדום לב. ארדהאנה סמדהריה)/צילום מסך, טוויטר

ארגון זכויות ילדים קורא למשטרת הודו לעצור את הוריה של נערה בת 13 בת קהילת מיעוט דתי שמתה לאחר שצמה במשך 68 יום כחלק מטקס דתי. הנערה, ארדהאנה סמדהריה, מתה מדום לב בשבוע שעבר, יום אחרי שמשפחתה ערכה טקס בעיר היידרבאד שבדרום המדינה ובו היא נסעה בכרכרה עם הוריה כדי לציין את סיום הצום.

הטרגדיה תפסה את כותרות כלי התקשורת המרכזיים בהודו, ובעקבות זאת עלו מחדש טענות על כך שהחלשים ביותר בחברה נפגעים מהמסורות הדתיות. לפי הארגון למען זכויות הילד, ככל הנראה הוריה של הילדה הכריחו אותה להשתתף זו השנה השנייה ברציפות בטקס שבו מותר להתקיים רק ממים. "זהו רצח מתוכנן ואכזרי, התלוננו למשטרה כדי שזו תעצור את ההורים ואת איש הדת", אמר ביום ראשון נשיא הכבוד של הארגון פ. אצ'יוטה ראו.

לקריאה נוספת על הודו
הודו: שתי מוסלמיות נאנסו על ידי גברים שהאשימו אותן באכילת פרה
הודו: עונש מוות לגבר שרצח צעירה באמצעות חומצה

המשטרה בעיר פתחה בבדיקה של האירוע וזימנה את הוריה הנערה ואת סבה לחקירה. בני המשפחה, שלא מיוצגים על ידי עורך דין, אמרו כי ארדהאנה רצתה לקיים את מלוא 68 ימי הצום. לפי גורם במשטרה המעורב בחקירה, "הם אומרים כי התנגדו לצום בשלב מסוים אך היא לא הקשיבה להם והיא רצתה להמשיך בו למשך 68 יום".

בני משפחה הכחישו כי הם הכריחו את הנערה לצום במהלך תקופת חג הצ'אומסה, שאותו מקיימת קהילת הג'יין. כחמישית מ-1.27 מיליארד תושביה של הודו מגדירים את עצמם בני דת אחרת מאשר ההינדו השלטת. ג'ייניזם היא דת עתיקה שדוגלת באי-אלימות ובאהבת הזולת. בני הקהילה, שמהווים 0.4% מכלל אוכלוסיית הודו, מתבססים בעיקר על תזונה מירקות.

  • עוד באותו נושא:
  • הודו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully