וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקלה שנייה בשבוע בבתי הזיקוק בחיפה; נציגי בזן הגיעו לשימוע

תקלה אירעה במתקן הדחת גופרית במפעל ופעילותו הופסקה זמנית. בשישי האחרון אירעה תקלה במפעל אחר מקבוצת בזן. ראש עיריית חיפה: "נמצה את כל הכלים על מנת להפסיק את המצב הבלתי-נסבל בו תושבי המפרץ נאלצים לחיות"

עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן

(חשיפת וואלה! NEWS: השעייתו של שלמה כץ מבז"ן)

פעילות מתקן הדחת גופרית במפעל בז"ן שבמתחם בתי הזיקוק בחיפה הופסקה היום (שני) לזמן קצר בעקבות תקלה – כך הודיע המשרד להגנת הסביבה. מבז"ן נמסר כי מדובר בתקלה נקודתית שטופלה תוך כמה דקות, ודווחה כנדרש לרשויות. לפי בז"ן, לא נגרם נזק סביבתי כתוצאה מהתקלה. מדובר בתקלה שנייה במתחם בתי הזיקוק של קבוצת בזן השבוע.

כתוצאה מהתקלה צפו במשרד להגנת הסביבה פעילות מוגברת של הלפידים. כונני המשרד יצאו למפעל כדי לבדוק את הסיבה לתקלה. מהמשרד נמסר עוד כי "אנו רואים בחומרה את ריבוי התקלות והאירועים החוזרים ונשנים במתחם בזן, ונפעל בכל האמצעים העומדים לרשותו".

מאיגוד ערים מפרץ חיפה, הפועל לשיפור מצב איכות הסביבה באזור המפרץ, נמסר כי התקלה החלה בשעה 11:40, ועודפי הגזים הופנו ללפיד בהיקף של שני טונות לשעה. כעבור 20 דקות פסקה זרימת העודפים והמפעל נערך לאיתור התקלה בקו.

לקריאה נוספת:
"חיפה נחנקת": 250 איש הפגינו נגד הרחבת בתי הזיקוק
עיריית חיפה מאיימת: נעתור נגד ההחלטה להרחיב את מפעלי בז"ן
חשיפה: בכיר דן במפעלים המזהמים בחיפה למרות חשש לניגוד עניינים

בתי זיקוק נפט חיפה. ערן גילווארג
מתחם בתי הזיקוק בחיפה/ערן גילווארג

ביום שישי אירעה תקלה בפעילות אחד ממתקני בתי הזיקוק בחיפה במפעל "כרמל אולפינים" והורגשה פעילות מוגברת של הלפיד לשריפת גזים. על פי הודעת מפעלי בזן, התקלה תוקנה והודעה הועברה לרשויות המתאימות.

בעקבות התקרית ביום שישי הוציאה הבוקר עיריית חיפה זימון לשימוע למפעל "כרמל אולפינים" מקבוצת בזן. לפי הודעת העירייה, הזימון הוצא בשל מידע חמור שהגיע לידיה הנוגע לתקרית. בנוסף לכך, העירייה הוציאה צו מנהלי המורה על הפסקת המשך פעילות "כרמל אולפינים" ללא דיחוי הנוגעת לעיבודם, אריזתם ומחזורם של חומרים מסוכנים.

בהליך השימוע, הציגה הנהלת המפעל את טיעוניה. מעיריית חיפה נמסר כי היא מצפה מהמשרד להגנת הסביבה להציג בפניה תוך ימים ספורים את ממצאיו ואת תוצאות הבדיקה לשני האירועים. ראש העירייה יונה יהב אמר כי בדעתו "למצות את כל הכלים המשפטיים הקבועים בחוק, על מנת להפסיק את המצב הבלתי-נסבל בו תושבי מפרץ חיפה נאלצים לחיות בו".

מתוקף סמכותה של העירייה, לפי חוק רישוי עסקים ולנוכח הממצאים העדכניים, המפעל הפר את תנאי ההיתר הזמני שהונפק לו בשעתו. המשך פעילותו במתכונת הנוכחית מסכנת את תושבי העיר בשל פעולות זיהום הנגרמות לסביבה ולכן בכוונת העירייה לשקול הוצאת צו המורה על הפסקת פעילותו של המפעל לאלתר.

ראש העיר יהב: "נחצו שוב קווים אדומים"

בטרם יוצא צו כזה עומדת להנהלת "כרמל אולפינים" הזכות להתנגד ולהעלות את טענותיהם במסגרת שימוע שייערך היום אחר הצהריים בעיריית חיפה. השימוע יתקיים בהשתתפות ראש העיר, מנכ"ל עיריית חיפה, היועץ המשפטי של רשות הרישוי וסגן מנהל התביעה העירונית, מנכ"ל איגוד ערים, מנהל מחלקת רישוי עסקים בעירייה ונציגי "כרמל אולפינים בע"מ".

הפגנה של תושבי חיפה במחאה על התכנית להרחבת מפעלי בתי הזיקוק, ספטמבר 2016. עמותת "מגמה ירוקה" חיפה, אתר רשמי
מפגינים נגד הרחבת בתי הזיקוק/אתר רשמי, עמותת "מגמה ירוקה" חיפה

"לא נתיר התנהלות לא חוקית או חריגה, קלה כחמורה במתחם בזן", אמר ראש העיר יונה יהב. "מבחינתנו, היום, ובערב שבת האחרון נחצו שוב קווים אדומים וכפי שהצהרתי בעבר, מפעלים שיפעלו בניגוד לכללים ויפרו את תקני איכות הסביבה, יטופלו בכפוף לסמכויות שניתנו בידינו". לדבריו, "עיריית חיפה תמשיך לפעול לצמצום משמעותי של מתקני התעשייה הכבדה, ותפקח על תקני איכות הסביבה ולשם כך היא נחושה להפעיל את כל הסנקציות העומדות לרשותה".

אם אכן יוחלט להוציא צו מנהלי, עומדת ל"כרמל אולפנים" הזכות לעתור לבית המשפט. עם זאת, העתירה לא תפגע בתוקפם של תנאי הצו אלא אם כן יחליט בית המשפט להוציא צו המעכב או המתלה את תוקפם.

(עדכון ראשון: 14:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully