וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית חיפה מאיימת: נעתור נגד ההחלטה להרחיב את מפעלי בז"ן

24.8.2016 / 14:14

לאחר שקיבלה הודעה כי תוצאות הדיון על ההחלטה להרחיב את מתחם בתי הזיקוק הן בלתי הפיכות, הודיעה שלא תהסס לעתור. "אי קיום דין אמיתי ישים ללעג את התחייבות שר האוצר", מסר ראש העירייה יהב

צילום: באדיבות גרינפיס, עריכה: גדי וינסטוק

(בווידאו: פעילי גרינפיס התפרצו לדיון על הרחבת בז"ן)

עיריית חיפה איימה היום (רביעי) בהגשת עתירה נגד החלטת ועדת הערר של המועצה הארצית לתכנון ובנייה מהחודש שעבר, לפיה יורחב מתחם מפעלי בז"ן שבמפרץ חיפה. האיום בהגשת העתירה מגיע, לטענת העירייה, לאחר שקיבלה מכתב ממזכיר המועצה הארצית ובו נמסר כי בניגוד להבטחתו של שר האוצר משה כחלון, שאמר כי יתקיים דיון נוסף במהלך, ישיבה נוספת בנושא הרחבת בז"ן תתקיים בגדר "דיווח" בלבד – הליך שבו הדיון אינו נפתח מחדש ועל כן לא ניתן להפוך את ההחלטה.

במהלך החודש שעבר, מאז החלטת המועצה, הפגינו פעילי סביבה מול ביתו של כחלון בחיפה במחאה על המהלך. בעקבות זאת, הודיע השר כי המועצה תקיים דיון נוסף שנקבע לתחילת ספטמבר, אך כעת נראה כי בישיבה שתתקיים לא תהיה כלל אפשרות להתנגד להחלטה ולדון בה שוב.

עוד בנושא:
כאלף הפגינו בחיפה נגד הרחבת מתחם בתי הזיקוק: "מסרטנים אותנו"
"מהמרים על חיינו": פעילים התפרצו לדיון בהרחבת מפעלי בז"ן

בתי הזיקוק בחיפה, פברואר 2016. ערן גילווארג
"דורשים מהממשלה לפעול לצמצום מידי בהיקף המתקנים המזהמים". בתי הזיקוק/ערן גילווארג

במכתב ששיגר הבוקר ראש עיריית חיפה יונה יהב ליו"ר המועצה הארצית אביגדור יצחקי הביע יהב את מחאתו על ההודעה שהתקבלה אתמול. "אנו דורשים מהממשלה ומכל מוסדות התכנון לפעול לצמצום מידי בהיקף המתקנים המזהמים", מסר יהב. "ככל שיוחלט שלא לקיים דיון נוסף במועצה הארצית, יהיה בכך כדי לשים ללעג את כל מאמצינו והתחייבות השר כחלון בעניין זה".

עוד אמר יהב כי "בכל הנוגע להשפעת התעשייה על חייהם, נמצאים כמיליון תושבי מדינת ישראל בחוסר בהירות. כל עוד זה המצב, נמשיך להיאבק בתקיפות ומלוא המרץ כנגד כל פעולה שלא תיתן מענה אמיתי ותיצור שינוי של ממש באיכות חייהם של תושבי האזור".

אביהו האן, יו"ר סיעת הירוקים בחיפה, בירך את יהב על הצטרפותו למאבק נגד הרחבת בז"ן "אחרי תקופה ארוכה של חוסר פעולה מצידו נגד התכניות". "היום פניתי לראש העיר יונה יהב בדרישה להוציא למועצה הארצית בקשה לדיון מחודש במועצה הארצית לתכנון ובנייה על סמך תקדים משפטי שהעברתי לו בימים האחרונים", מסר האן.

לדבריו, "מחויבותו של השר כחלון להביא את התכניות לדיון מחודש במועצה הארצית לתכנון ובנייה, ואנו נציגי הארגונים הירוקים מצפים משר האוצר להוביל מהלך זה ללא פשרות. אני קורא לכל ראשי הערים והמועצות בנפת חיפה להצטרף למהלך זה ששר האוצר מוביל עם הארגונים הסביבתיים כדי לקיים דיון מחודש בתכניות ההרחבה במטרה לצמצמן ולא להרחיבן".

השר משה כחלון עם ראש העיר חיפה, יונה יהב, יוני 2015. ערן גילווארג
"מיליון תושבים נמצאים בחוסר בהירות". כחלון ויהב, 2015/ערן גילווארג

התכנית שאושרה כוללת הרחבה של המתחם של קבוצת בז"ן ב-20%. באישור התכנית, דחתה הוועדה את התנגדויות תושבי העיר והארגונים הסיבתיים, והחליטה שלא להחזיר את התכנית לדיונים מחודשים בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה בחיפה.

מהעירייה נמסר כי "בינתיים, אין בכוונת עיריית חיפה להמתין להחלטה בנושא ובימים אלה היא פועלת להגשת עתירה על החלטת ועדת הערר של המועצה הארצית".

ממשרד האוצר טרם נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully