וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונש על הפיגוע: "נסיר מסדר היום תכניות בנייה במזרח ירושלים"

10.10.2016 / 10:54

ממלא מקום ראש עיריית ירושלים ויו"ר הוועדה לתכנון ולבנייה אמר כי ישקול מחדש כעשר תכניות שהוגשו לקבלת היתר. "האנשים במזרח ירושלים בעיקר רוצים להרוג ולהשמיד אותנו", אמר, "אני לוקח את האחריות ומי שלא טוב לו יפוטר"

עריכה: מתן חדד

(בווידאו: מאות פלסטינים חגגו את הפיגוע סביב בית אביו של המחבל, אתמול)

ממלא מקום ראש עיריית ירושלים ויו"ר הוועדה לתכנון ולבנייה מאיר תורג'מן התייחס הבוקר (שני) לפיגוע שאירע אתמול בעיר ואמר כי בעקבותיו יסיר מסדר היום כעשר תכניות בנייה במזרח העיר שהוגשו לקבלת היתרים. הדיון של ועדת רשות הרישוי שדנה בהיתרי בנייה ייערך היום. "הגענו לרגע האמת. בואו נשים את כל הקלפים על השולחן, האנשים במזרח ירושלים בעיקר רוצים להרוג אותנו ולהשמיד אותנו. למה אנחנו צריכים לתת להם כל יום הזדמנות מחדש", אמר לאבי רצון ברדיו ירושלים.

לדברי תורג'מן, ענישה היא הדרך היחידה להרתיע. "חיינו בתקווה שקרית שאם ניתן להם ונעזור להם, הם ישנו את ההתנהלות הבהמית שלהם, אבל מסתבר ששום דבר לא עוזר", אמר. "למה אנשים צריכים למות בירושלים?".

עוד בנושא:
צה"ל ערך מיפוי לקראת הריסת בית המחבל מירושלים; חייל נפצע קל
"גאים ושמחים במה שעשה אבא": בת המחבל מירושלים מתגאה בפיגוע
תיעוד: חילופי האש בין שוטרי מג"ב למחבל בזירת הפיגוע בירושלים

פיגוע ירי סמוך לגבעת התחמושת, ירושלים. אוקטובר 2016. רויטרס
זירת הפיגוע בירושלים, אתמול/רויטרס

הוא הוסיף כי "היום אני הולך לתת דוגמה לממשלת ישראל. הורדתי מסדר היום את כל תכניות הבנייה שקשורות למזרח ירושלים ואני רוצה לשקול את הדברים מחדש. אומרים המקל והגזר, לא נשארו יותר גזרים, יש רק מקלות".

תורג'מן התייחס גם לגינויים בינלאומיים לבנייה בעיר. "זה לא חד-סטרי, אי אפשר להוריד תכניות בנייה בגילה וברמת שלמה בגלל דרישות כאלה ואחרות, ואנשים שרוצים להשמיד אותנו כל הזמן ניתן להם סוכריות. זה נגמר, אני לוקח את האחריות ומי שלא טוב לו אני אפטר אותו", איים. "ברגע שתנקוט איתם יד חזקה הם יחשבו אלף פעמים אם לעשות פיגוע".

עיריית ירושלים מסרה כי דבריו של תורג'מן אינם מקובלים על דעתו של ראש העירייה, ניר ברקת, ואינם משקפים את מדיניות העירייה. "הדרך לסיכול הטרור היא להילחם ללא פשרות וביד קשה באלו הבוחרים בדרך של טרור, הסתה ואלימות, ובמקביל לחזק את המתונים ולשרת את התושבים שמעוניינים לפעול על פי החוק", הצהירו.

קרובי משפחתו של המחבל מהפיגוע בירושלים בו נהרגו יוסי קירמה ולבנה מליחי – מחלקים ממתקים במזרח ירושלים. ספק 500
קרוב משפחתו של המחבל מחלק ממתקים בבית חנינא, אתמול/ספק 500

בפיגוע אתמול נרצחו שוטר יס"מ בן 29 ואישה בת 60. שמונה בני אדם נוספים נפצעו. בתו של המחבל שיבחה את מעשיו של אביה בסרטון שפורסם ברשתות הפלסטיניות. "בעזרת האל אבא שלנו יהיה הערב בכניסה לגן עדן. אנחנו מאוד גאים ושמחים במה שעשה אבא", אמרה הבת בסרטון שפרסמה. בנוסף לכך, משפחת המחבל חגגה את הפיגוע וחילקה ממתקים בבית חנינא שבמזרח העיר. הלילה ערך צה"ל מיפוי הנדסי לקראת הריסת בית המחבל באזור ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully