וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שבועות של הפגנות אלימות: אתיופיה הכריזה על מצב חירום

9.10.2016 / 14:19

ראש הממשלה היילמריאם דסלן הודיע על המהלך לאחר שורת מחאות נגד משטרו, שהוביל לעשרות הרוגים ולפגיעה במפעלים בבעלות זרה. "המצב מהווה סכנה לביטחון של תושבי המדינה"

צלמים זמניים מורשים

ראש ממשלת אתיופיה היילמריאם דסלן הכריז היום (ראשון) על מצב חירום במדינה בעקבות שבועות של הפגנות אלימות, שבמהלכן נהרגו עשרות בני אדם ונפגעו מפעלים בבעלות זרה וחוות פרחים.

"מצב חירום הוכרז מאחר שהמצב מהווה סכנה לביטחון של תושבי המדינה", אמר ראש הממשלה בנאום ששודר בערוץ הטלוויזיה הממלכתי. בשבוע שעבר, מפגינים הרסו עשרות לכלי רכב כחלק מגל המחאה נגד החרמת אדמות ופגיעה בזכויותיהם.

"מצב החירום הוא חיוני כדי להחזיר את השלום ואת היציבות תוך זמן קצר", אמר ראש הממשלה. הוא הוסיף כי מפלגת "החזית המהפכנית הדמוקרטית של העם האתיופי" השלטת תפעל למען רפורמות ותקיים שיחות עם מפלגות האופוזיציה.

האלימות הטילה צל עבד על אחת הכלכלות המבטיחות ביותר בקרב מדינות אפריקה, אולם גם זאת שסופגת ביקורת בינלאומית נרחבת והתנגדות עממית למדיניותה. ביום ראשון שעבר נהרגו 55 בני אדם במהלך מהומות שפרצו עם פיזור הפגנה במחוז אורומיה במהלך פסטיבל דתי. זאת בנוסף ל-450 בני אדם שנהרגו בהפגנות במדינה לפי ארגוני זכויות אדם מאז 2015. לפי הממשלה באדיס אבבה, המספרים נופחו על ידי מתנגדיה.

לקריאה נוספת בנושא
אתיופיה: עשרות מפגינים נרמסו למוות בעימותים עם המשטרה
דיווח: המדליסט האתיופי שמחה נגד ממשלתו נחת בארה"ב ויבקש מקלט

עימותים בין מפגינים לכוחות הביטחון, בישופטו, אורומיה, אתיופיה, 2 באוקטובר 2016. מתוך טוויטר, צילום מסך
מחאה נגד הממשלה באורומיה, בשבוע שעבר/צילום מסך, מתוך טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully