וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אחד על הרצפה, יורים פה": השיחה למד"א מזירת הפיגוע בירושלים

9.10.2016 / 14:16

אזרח שנקלע לזירת הפיגוע בגבעת התחמושת התקשר להזעיק כוחות הצלה. "יריות ברכבת הקלה, וואי וואי. מישהי על הרצפה עכשיו שוכבת", תיאר למוקדנית. שוטר יס"מ ואישה כבת 60 נהרגו ועוד חמישה נפצעו

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

"יש פה אחד על הרצפה, הנה עוד יורים", כך נשמע היום (ראשון) אזרח שהתקשר למוקד מד"א ותיאר את זירת הפיגוע בירושלים בזמן אמת. בפיגוע נהרגו שני בני אדם ועוד חמישה נפצעו באורח קל ובינוני.

"שלום, יריות ברכבת הקלה, גבעת התחמושת, אחד פה על הרצפה, הנה עוד יורים, וואי וואי", אמר האזרח בפתח השיחה. "תקשיב, תקשיב, תקשיב לי, קודם כל תתרחק מהמקום ותגיד לי מה ראית, מה הספקת לראות", ביקשה ממנו המוקדנית. "מישהי על הרצפה עכשיו שוכבת", השיב לה האזרח.

המוקדנית ביקשה ממנו פרטים נוספים. "רק אחת? מה זה – ירי, דקירה? אתה רואה עוד אנשים?", שאלה. "לא, רק אחת", ענה. "אני מבקשת שתתרחק מהמקום. זה בתוך הרכבת?", הוסיפה והאזרח השיב: "אני הייתי באוטו בחוץ, הירי לא בתוך הרכבת". בשלב זה נשמעים קולות סירנה של אמבולנסים שמגיעים לזירה.

לקריאה נוספת:
צעירה שנפצעה בפיגוע בירושלים: "שמעתי ירי ואישה מבוגרת נפלה ולא זזה"
המחבל מי-ם היה אמור להתייצב היום בכלא: "ירושלים עומדת להתפוצץ"
תיעוד: חילופי האש בין שוטרי מג"ב למחבל בזירת הפיגוע בירושלים

זירת פיגוע הירי בירושלים. גבעת התחמושת, 9 באוקטובר 2016. הלל מאיר/ TPS, תצפית TPS
שני הרוגים וחמישה פצועים. זירת הירי/תצפית TPS, הלל מאיר/ TPS

ההרוגים הם שוטר יס"מ כבן 30 ואישה כבת 60. הם נפצעו תחילה באורח אנוש בפלג גופם העליון ופונו לבית החולים הדסה הר הצופים בעיר, שם נקבע מותם. בין הפצועים שלושה במצב בינוני: אישה כבת 50 עם פצע בפלג גופה העליון ובני 68 ו-30 שנורו בגפיים. שתי נשים בנות 23 ו-42, שהיו ברכב שנפגע מירי המחבל, נפצעו באורח קל. שלושה נוספים לקו בחרדה.

מהמשטרה נמסר כי מחבל נסע ברכבו במהירות מצומת הגבעה הצרפתית לכיוון תחנת הרכבת הקלה וירה לעבר אנשים שעמדו בתחנה. בזירה זו נפצעה אישה באורח אנוש. הוא המשיך בנסיעה במהירות לכיוון צומת קלרמון גנו וירה לעבר אישה שהיתה בתוך רכבה.

המחבל המשיך בנסיעה לכיוון שייח ג'ראח, עצר את רכבו בצד הכביש, הבחין בצוות לוחמי יס"מ, שכולל אופנועים שנסעו לכיוונו, וירה לכיוונם. שוטר יס"מ נפצע באורח אנוש ושוטר נוסף נפגע באורח קל. צוות לוחמי מג"ב, שקיבל את הדיווח והיה בסמוך, הבחין במחבל ברכבו וירה בו למוות. הפצועים פונו לבתי החולים הדסה הר הצופים והדסה עין כרם בעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully