וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעירה שנפצעה בפיגוע בירושלים: "שמעתי ירי ואישה מבוגרת נפלה ולא זזה"

קורינה ניקולייב, שנפצעה מרסיס בכתפה בפיגוע הירי בבירה, סיפרה על הרגעים הדרמטיים. "עמדתי בתחנה וחיכיתי לאוטובוס, שמעתי ירי ואישה מבוגרת נפלה, כולה בדם. כולם התחילו לרוץ, הכול נראה כמו חור שחור", אמרה. שניים נהרגו וחמישה נפצעו בפיגוע

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן.

"שמעתי ירי ואז ראיתי שאישה מבוגרת לידי נפלה ולא זזה", כך תיארה קורינה ניקולייב, בת 18, שנפצעה קל בפיגוע בירושלים היום (ראשון) מרסיס בכתף ימין, את רגע הירי. שוטר יס"מ בן 30 ואישה כבת 60 נהרגו ועוד חמישה נפצעו, מתוכם שלושה במצב בינוני.

"עמדתי בתחנה וחיכיתי לאוטובוס למעלה האדומים. פתאום שמעתי ירי והזכוכית של התחנה התנפצה. הייתי בהלם, רעדתי, הסתתרתי ישר אחרי התחנה השנייה", תיארה ניקולייב. "האישה שילדי, מבוגרת, ראיתי אותה נופלת ולא זזה בכלל, כולה דם, היא נפלה לידי, אבל מד"א לקחו אותי מיד באמבולנס.

"היה שם הרבה בלגן, הייתי ממש לחוצה. ממש בחרדה. את הרכב לא ראיתי אבל פשוט כולם התחילו לרוץ, ראיתי שוטרים שמתחילים לרוץ למרכז העיר, ומלא אמבולנסים בשניות, חיילים דרכו נשק. רק מאוחר יותר הרגשתי ששורף לי ביד והבנתי שנפצעתי. הכול כמו חור שחור עכשיו. הייתי בפאניקה. הדבר הראשון שעשיתי זה להתקשר לאבא שלי".

פיגוע בירושלים - כתבות אחרונות:
תיעוד: חילופי האש בין שוטרי מג"ב למחבל בזירת הפיגוע בירושלים

פיגוע ירי סמוך לגבעת התחמושת, ירושלים. אוקטובר 2016. רויטרס
זירת הפיגוע בגבעת התחמושת/רויטרס
זירת פיגוע הירי בירושלים. גבעת התחמושת, 9 באוקטובר 2016. הלל מאיר/ TPS, תצפית TPS
זירת פיגוע הירי בירושלים. גבעת התחמושת, 9 באוקטובר 2016/תצפית TPS, הלל מאיר/ TPS

גלי חג'ג', בת 18 תושבת העיר, לקחתה בחרדה לאחר שהייתה עדה לפיגוע ופונתה לבית חולים. "הייתי באוטובוס, שמענו יריות, כולם נשכבו על הרצפה. זה אוטובוס שמוביל לבסיס, היו הרבה חיילים. האוטובוס עצר בפתאומיות. שמענו המון יריות, מהחלון ראיתי אנשים רצים, כולם נשכבו באוטובוס ולי לקח זמן לקלוט. אני די בטוחה שירו בתוך האוטובוס כי שמעתי יריות בתוך האוטובוס ולא הצלחתי לקום. היה לי התקף אסטמה וחרדה.

"לא הצלחתי לזוז. ראינו את אנשי הביטחון רצים אחרי המחבל. כולם ניסו להתקשר למד"א כי הייתי במצב נורא. ניידת משטרה פינתה אותי לבית החולים. יקח לי זמן להתאושש מזה, פשוט זוועה, אני עד עכשיו רועדת ועם סחרחורות. זה מרגיש לי כמו חלום בלהות".

פיגוע ירי בגבעת התחמושת, ירושלים. אוקטובר 2016. תצפית TPS
זירת הפיגוע/תצפית TPS

שיראל בלייסר היה בדיוק בשיחה עם אשתו, שהייתה בסמוך למקום הפיגוע. "היא בדיון החנתה את הרכב בחניון גבעת התחמושת, כאשר לפתע התחלנו שנינו לשמוע צרורות", אמר בלייסר. לדבריו, "הירי לא נפסק לאורך שניות ארוכות מאוד ואמרתי לאשתי להתכופף ולהוריד את הראש ולא לזוז מהרכב".

בלייסר שהגיע במהירות לזירה סיפר כי המשטרה תפקדה בצורה יוצאת מהכלל. עם זאת, הוא הוסיף כי "אנחנו מצפים מהממשלה שתשים סוף להתנהלות הזאת ולטרור ברחובות".

פיגוע ירי בגבעת התחמושת, ירושלים. אוקטובר 2016. תצפית TPS
המחבל נורה למוות לאחר חילופי ירי/תצפית TPS

סמנכ"ל מועצת ישע יגאל דילמני שהיה בסמוך למקום הפיגוע סיפר: "שמעתי כוחות הצלה ומשטרה. המשכתי בנסיעה. היו כוחות הצלה רבים שפינו במהירות את הפצועים. בסך הכול הדבר המפתיע הוא שממש לפני רבע שעה המשטרה פתחה את התנועה, הרכבת המשיכה לנסוע וממשיכה להסיע נוסעים. הכביש פתוח והכול חזר לשגרה הודות לכוחות הביטחון וההצלה".

לפי דיווחים בכלי תקשורת פלסטיניים, המחבל, בן 39, הוא תושב שכונת סילוואן במזרח ירושלים. לפי השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, המחבל הוא בעל תעודת זהות כחולה. "לא התקבלו התרעות ממוקדות על פיגוע בעיר", אמר ארדן בביקורו בזירת הפיגוע.

שבעה בני אדם נפגעו היום מהירי. שוטר יס"מ, שנפגע בחילופי האש, ואישה נוספת נפצעו באורח אנוש ומאוחר יותר מתו מפצעיהם. שלושה נפצעו באורח בינוני ושניים במצב קל. הפצועים פונו לבתי החולים הדסה הר הצופים והדסה עין כרם בעיר.

פיגוע ירי סמוך לגבעת התחמושת, ירושלים. אוקטובר 2016. רויטרס
רכבו של המחבל/רויטרס
פיגוע ירי בירושלים  8 אוקטובר 2016. גוגלמפס, עיבוד תמונה
פיגוע ירי בירושלים 8 אוקטובר 2016/עיבוד תמונה, גוגלמפס

לפי החקירה הראשונית, המחבל נסע ברכבו במהירות מצומת הגבעה הצרפתית לכיוון תחנת הרכבת הקלה וירה לעבר אנשים שעמדו בתחנה. בזירה זו נפצעה אישה באורח אנוש. הוא המשיך בנסיעה במהירות לכיוון צומת קלרמון גנו וירה לעבר אישה שהייתה בתוך רכבה.

בשלב זה המשיך המחבל בנסיעה לכיוון שייח ג'ראח, עצר את רכבו בצד הכביש, הבחין בצוות לוחמי יס"מ, שכלל אופנועים שנסעו לכיוונו, וירה לעברם. שוטר יס"מ נפצע באורח אנוש ושוטר נוסף נפגע באורח קל. צוות לוחמי מג"ב שקיבל את הדיווח והיה בסמוך הבחין במחבל ברכבו, ירה בו וחיסל אותו.

(עדכון ראשון: 11:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully