וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לוחם למען השלום": פרס נובל אלטרנטיבי לפוטין מנשיא ונצואלה

9.10.2016 / 0:30

ניקולס מדורו, שארצו נמצאת במשבר עמוק, הכריז על הפרס החדש בזמן שהוא חשף פסל בדמותו של המנהיג הקודם הוגו צ'אבז, שעוצב על ידי אמן רוסי. "אני חושב שנשיא רוסיה ראוי לפרס"

צילום: רויטרס

נשיא ונצואלה ניקולס מדורו הכריז שלשום (שישי) על יצירת פרס למען השלום לזכרו של המנהיג הקודם הוגו צ'אבז, ואמר כי הוא מעניק אותו לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין. הודעתו הגיעה באותו יום שבו הוענק פרס נובל לשלום לנשיא קולומביה חואן מנואל סנטוס בזכות תפקידו במשא ומתן עם המורדים בארצו שהוביל להסכם שלום, שנדחה במשאל עם.

"החלטתי ליצור את פרס הוגו צ'אבז לשלום ולריבונות", אמר מדורו במהלך מסיבת עיתונאים ששודרה בטלוויזיה ובמהלכה נחשף פסל בדמותו של צ'אבז שעוצב על ידי אמן רוסי. "אני חושב שהנשיא ולדימיר פוטין ראוי לזכות בפרס הוגו צ'אבז", אמר. נשיא ונצואלה תיאר את פוטין כ"לוחם למען השלום". מדורו אמר כי זוכי הפרס יקבלו העתק מיניאטורי של הפסל החדש.

במהלך שלטונו בן 14 השנה של צ'אבז, ונצואלה קראה תיגר על הדומיננטיות של ארצות הברית באזור וכרתה בריתות עם אויבותיה המסורתיות של וושינגטון, בהן רוסיה וסין. מתנגדיה של מפלגת השלטון הסוציאליסטית שמו ללעג את ניסיונותיה לשפר את מעמדה בזירה הבינלאומית בעוד הכלכלה במדינה קורסת ומתחולל בה משבר חברתי חסר-תקדים, שכולל מחסור במוצרי צריכה בסיסיים, כמו מזון ותרופות.

עוד בוואלה! NEWS בעולם:
דיווח: עשרות הרוגים ומאות פצועים בתקיפה סעודית בבירת תימן
על אף שנחלש: "מתיו" גרם לשיטפונות עזים בקרוליינה הדרומית
"יום רע לחאלב": רוסיה הטילה וטו על ההצעה הצרפתית למשבר בסוריה

(עדכון ראשון: 22:42)

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נפגש עם נשיא ונצואלה ניקולס מדורו בטהראן, נובמבר 2015. AP
ונצואלה התקרבה בשנים האחרונות לרוסיה. פוטין ומדורו בשנה שעברה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully