וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על אף שנחלש: "מתיו" גרם לשיטפונות עזים בקרוליינה הדרומית

סופת ההוריקן ממשיכה להתקדם בחופה המזרחי של ארצות הברית והעיר צ'רלסטון הוצפה בעקבות פגיעתה בקרקע. מושל קרוליינה הצפונית קרא לתושבים לגלות ערנות. עד כה דווח על עשרה הרוגים, ומאות אלפים עדיין נותרו ללא חשמל

צילום: רויטרס

סופת ההוריקן "מתיו" פגעה בקרוליינה הדרומית ושיטפונות עזים פקדו את האזור - כך הודיע הערב (שבת) המרכז האמריקני לחיזוי סופות הוריקן. הסופה נכנסה לשטחה היבשתי של קרוליינה הדרומית מדרום-מזרח לעיירה מקליאנוויל, אחרי שהכתה גם בחופיה של ג'ורג'יה ופלורידה ביממה האחרונה. בעקבות זאת הוצפה העיר צ'רלסטון.

רוב מוחלט של ההרוגים מ"מתיו" היה בהאיטי, שם אזורים שלמים נחרבו בשל הרוחות העזות וכ-900 איש איבדו את חייהם. בארצות הברית דווח עד כה על עשרה הרוגים -שלושה בג'ורג'יה, שלושה בקרוליינה הצפונית וארבעה בפלורידה. חלק מההרוגים נפגעו מעצים שקרסו בעקבות הסופה, וחלקם מתו לאחר שסבלו מבעיות רפואיות ולא קיבלו טיפול בזמן, בשל הקושי של צוותי החירום להגיע אליהם.

הצפות שנגרמו מסופת ההוריקן "מתיו" בעיר צ'רלסטון שבקרוליינה הדרומית, 8 באוקטובר 2016. רויטרס
הצפות בצ'רלסטון, קרוליינה הדרומית, היום/רויטרס

המרכז לחיזוי סופות הודיע כי הסופה נחלשה לדרגה 1, הנמוכה ביותר, אך היא עדיין נותרה עוצמתית. מושל קרוליינה הצפונית פט מקורי קרא לתושבים שלא להיכנס לשאננות ולהיות מוכנים לכל תרחיש. מושלת קרוליינה הדרומית ניקי היילי הזהירה היום מפני מיילים שתושבים במדינה מקבלים ומכילים קישור על עדכון מזויף, שדרכו חודרים האקרים למחשביהם.

הנשיא ברק אובמה הכריז אתמול על מצב חירום בקרוליינה הדרומית ובמדינות נוספות לאורך חופה המזרחי של ארצות הברית, שם מאות אלפים נותרו ללא חשמל. בקרוליינה הדרומית 443 אלף תושבים מנותקים מחשמל ובג'ורג'יה 275 אלף תושבים נוספים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הצפות שנגרמו מסופת ההוריקן "מתיו" בעיר צ'רלסטון שבקרוליינה הדרומית, 8 באוקטובר 2016. רויטרס
הצפות שנגרמו מסופת ההוריקן "מתיו" בעיר צ'רלסטון שבקרוליינה הדרומית, 8 באוקטובר 2016/רויטרס

הסופה הכתה אתמול בפלורידה, שם 775 אלף תושבים עדיין מנותקים מחשמל. הצפות ונזקים כבדים נגרמו בערי החוף של המדינה. עם זאת, עין הסופה היתה רחוקה עשרות קילומטרים מהחוף, ועל כן הרוחות היו חלשות יותר מהצפוי. המושל ריק סקוט אמר כי "אנחנו מברכים על כך שמתיו נשאר מחוץ לחוף שלנו" אך הוא הוסיף כי נגרם נזק נרחב לכבישים וכי עצים רבים קרסו בשל מזג האוויר. הוא העריך כי רוב התושבים יחוברו מחדש לחשמל עד מחר בשעות הערב.

נשיא ארצות הברית אמר אתמול כי היה בקשר עם מושלי כל המדינות הרלוונטיות, וביקש להודות להם על המנהיגות שגילו. "היה בינינו שיתוף פעולה טוב", אמר אובמה. "סוכנות החירום דואגת למשאבים, מים, מזון. ככל שההוריקן נע צפונה, המשאבים ינועו צפונה, כך שכל מקום שייפגע יקבל עזרה".

בסיום דבריו הבהיר אובמה כי "תמיד נוכל להחליף רכוש, אך לא נוכל להחליף חיים". בנוסף לכך, הוא ביקש מאזרחי ארצות הברית לתרום לתושבי האיטי. "אני מבקש מכל האמריקנים ללכת לצלב האדום ולארגוני הסיוע האחרים ולעזור לאנשי האיטי. גם תרומה קטנה יכולה לשנות", הפציר באזרחים.

הצפות שנגרמו מסופת ההוריקן "מתיו" בעיר צ'רלסטון שבקרוליינה הדרומית, 8 באוקטובר 2016. AP
עץ שנפל בכביש בצ'רלסטון, היום/AP

בטרם התקדמה הסופה לעבר ארצות הברית, היא זרעה הרס באיים הקריביים, בעיקר בהאיטי. גורמים ברשויות באי אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי יש חשש שמניין ההרוגים יעלה עת יגיעו צוותי החילוץ לאזורים מרוחקים יותר. עובדי סיוע אמרו לרשת BBC כי 90% מאזורים מסוימים נהרסו לחלוטין.

נזקי הוריקן "מתיו" בהאיטי, 7 באוקטובר 2016. רויטרס
חלקים שלמים נחרבו באי. נזקים מהסופה בהאיטי, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully