וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משטרת קנדה מתנצלת על הטרדות מיניות: תפצה שוטרות בהווה ובעבר

השבוע הביע מפקד המשטרה צער על היחס כלפי נשים בארגון. "באתן לתרום באופן אישי לקהילה - ואכזבנו אתכן. פגענו בכן", אמר. הממשלה הקימה קרן בסכום של מאה מיליון דולרים קנדיים לפיצוי שוטרות שיתלוננו

משטרת קנדה התנצלה על הטרדות מיניות, אוקטובר 2016. AP
ההטרדות בארגון צפו לפני כחמש שנים. שוטרים קנדיים/AP

משטרת קנדה פרסמה השבוע התנצלות רשמית בפני שוטרות שנפלו קורבן להטרדות מיניות ולאפליה והודיעה כי תשלם מאה מיליון דולרים קנדיים (כ-76 מיליון דולרים) למאות שוטרות שהיו בעבר בשורות המשטרה וגם לאלה שמשרתות בימים אלה. על ידי הצעדים האלה, מקווה משטרת קנדה לפתוח דף חדש בפרשה שטלטלה את הארגון. מפקד המשטרה בוב פולסון אמר כי "עבור רבות מהנשים, גרמו ההפליה וההטרדות לפגיעה נפשית ופיזית. באתן לתרום באופן אישי לקהילה - ואיכזבנו אתכן. פגענו בכן. אני מאוד מצטער על כך".

פרשת ההטרדות המיניות במשטרה עלתה לסדר היום הציבורי לפני כחמש שנים, אז החליטה קתרין גליפורד, דוברת לשעבר של המשטרה, לחשוף כי הייתה קורבן להטרדות מיניות חוזרות ונשנות במהלך 16 שנות שירותה בארגון. היא החליטה לתבוע את המשטרה והתביעה שהגישה נסגרה בהסכם עם הארגון. עם זאת, חשיפת הפרשה של גליפורד הביאה מאות נשים אחרות לחשוף את ההטרדות המיניות וההפליה על רקע מיני שחוו בעת שירותן במשטרה.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ מסתבך בקלטת חדשה: "תפוס נשים באיבר המין שלהן"
הצפות ומיליון איש ללא חשמל: הוריקן "מתיו" מתקדם צפונה
ארה"ב: רוסיה אחראית לפריצה למחשבי המפלגה הדמוקרטית

משטרת קנדה התנצלה על הטרדות מיניות, אוקטובר 2016. AP
יוקם גוף עצמאי לתלונות על הטרדות מיניות במשטרה/AP

תוך זמן קצר, כ-500 שוטרות בעבר ובהווה הצטרפו לתביעה שהגישה גמלאית של המשטרה בשל הטרדות מיניות רבות שעברה במהלך שירותה. הנשים פירטו עבירות רבות שנעשו כלפיהן ובהן איומים, מגע מיני לא רצוי ואף מעשי אונס.

יחד עם ההתנצלות, הבטיחו גורמים במשטרה הקנדית להקים גוף עצמאי שיבדוק תלונות על הטרדות מיניות בארגון ויוחלט על פיצויים למתלוננות. ראלף גודייל, השר האחראי על המשטרה, אמר כי מדובר בצעד חשוב לארגון. "אני מקווה שזה יסגור את הפרק המאוד מטריד והעצוב הזה בהיסטוריה של הכוח הלאומי שלנו", אמר גודייל.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

המתינו עם ההתנצלות עד להקמת קרן הפיצויים

מנגנון הפיצויים, שעדיין לא אושר בבית משפט פדרלי, יהיה פתוח לכל אישה שהתגייסה לשירות במשטרה החל משנת 1974, אז הותר לראשונה לנשים להצטרף לארגון. הממשלה החליטה להבטיח מאה מיליון דולרים קנדיים עבור קרן הפיצויים, למרות שעדיין לא ברור כמה כספים יחולק לשוטרות ולשוטרות לשעבר שיתלוננו. פולסון ציין כי בנוסף להתנצלות ולקרן הפיצויים, נעשות פעולות בארגון כדי למגר את תרבות ההטרדה כלפי נשים.

האווירה הפוגענית כלפי נשים במשטרה הטילה צל על כהונתו של פולסון, שנכנס לתפקידו בשנת 2011. לפני כשלוש שנים הבטיח מפקד המשטרה לנהוג באפס סובלנות כלפי הטרדות מיניות בארגון. הוא ציין כי כבר שנים רבות שוקלים במשטרה להתנצל בפני הנשים, אך הדבר התעכב עד ליצירת קרן הפיצויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully