וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שובביניו שלנו איננו": אבל כבד במשפחת הטייס שנהרג בתאונה

6.10.2016 / 12:50

מנחמים רבים הגיעו לבית משפחת כהן נוב במושב מזור, כדי להשתתף בצערה על מותו של אוהד בתאונת המטוס אתמול בבסיס רמון בדרום. "המשפחה מפורקת", אמרה הדס גרין, מכרה של המשפחה. חברו כתב: "הראש מוצף בזיכרונות, בכולם צחוק גדול על פנייך"

צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: ניר חן.

אבל כבד נפל אתמול על משפחתו של רב-סרן אוהד כהן נוב, שנהרג בעת נטישת מטוס F-16 בוער בבסיס חיל האוויר רמון שבנגב. "המשפחה בהלם קשה מאוד, זה בלתי נתפס", סיפרה לוואלה! NEWS הדס גרין, חברה של המשפחה שהגיעה לביקור ניחומים בביתם במושב מזור. "שובביניו שלנו איננו. אוהד היה בחור מדהים, חייכן בעל חיוך מאוזן לאוזן, דוד מדהים ואח מספר אחד. זה לא נתפס שהוא איננו".

"המשפחה מפורקת. שחר אשתו נמצאת בחודשי היריון ראשונים", הוסיפה גרין, שסיפרה כי אוהד המשיך את המסורת המשפחתית כאשר קיבל את כנפי הטיס, מאחר שגם אביו דוריון היה טייס. "בשנים האחרונות הוא לא כל כך היה במושב וגר עם אשתו בטייסות שבהן שירת. הוא היה מגיע לפה בדרך כלל בחגים. הייתי בטקס סיום קורס הטייס שלו, קישטנו לו את האוטו לחתונה, והיום הוא איננו".

חברה נוספת של המשפחה אמרה כי "משפחת כהן נוב מוכרת מאוד במושב, וכולם ידעו שאוהד הלך להמשיך את דרכו של אביו בחיל האוויר. תושבי המושב בהלם גדול, לא מעכלים שהוא איננו. רק בחג האחרון הוא היה כאן וחגג איתנו".

עוד כתבות בנושא:
טייס F-16 נהרג בנטישת מטוס בוער בבסיס רמון שבדרום; הנסיבות בבדיקה
התאונה הקטלנית בחיל האוויר: "לא היו סימנים לתקלות במטוס לפני הנחיתה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אשתו בחודשי היריון ראשונים". כהן נוב ואשתו שחר ביום חתונתם/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברו של כהן נוב, רועי סיץ', פרסם תמונה של השניים באינסטגרם וכתב: "חבר יקר שלי, בלתי נתפס איך בפתאומיות נלקחת מאיתנו. האיש והחיוך, מלח הארץ. הראש מוצף בזיכרונות משותפים, בכולם צחוק גדול מרוח על פנייך". סיץ' העלה זיכרונות מילדותם של השניים וכתב: "משהיינו נמרחים על הבטון בכדורגל, ועד שאלכס נפל מגג המחסן אצלכם בחצר, מלמרוח משחת שיניים במחנה ועד לפלח שוקו מהמכולת של מישה. תמיד מחויך, תמיד חיובי, תמיד מוצלח".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"תמיד חיובי, תמיד מוצלח". כהן נוב וחברו רועי סיץ'/מערכת וואלה!, צילום מסך

כהן נוב הותיר אחריו אישה ותינוקת. הלווייתו תיערך מחר בשעה 11:00 בבית העלמין במושב מזור. מטוסו, ששב מפעילות מבצעית, החל לבעור מסיבה שאינה ברורה. בתקרית נפצע גם הנווט באורח קל.

מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל, הנחה על הקמת ועדת חקירה בראשות קצין בדרגת אלוף משנה. חברי ועדת החקירה יבחנו גורמים רבים שהיו מעורבים בטיסת המטוס מרגע יציאתו מהטייסת לתקיפה בעזה ועד לחזרתו. בין היתר, ייבדקו עדויות הנווט ששרד את התאונה, צוותים טכניים, צוותים בחמ"ל ובמגדל הפיקוח שעקבו אחרי הנחיתה וצוותי הקרקע והכיבוי שהוזעקו לטפל במטוס הבוער, וכן ייבדק הספר הדיגיטלי שכולל את כל ההיסטוריה הטכנית של המטוס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"היה אח מספר אחד". כהן נוב בילדותו/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר סיפר תת-אלוף (במיל') אסף אגמון, לשעבר מבכירי חיל האוויר המעורה בפרטי התאונה, על התקרית. "הכול היה כשורה, לא התקבלו שום אינדיקציות חיצוניות על תקלה או בעיה", אמר בריאיון לוואלה! NEWS.

לדבריו, התקלה אירעה רק בעת הנחיתה. "המטוס חזר ממשימה מבצעית בעזה. הוא ניגש לנחיתה, וממש לפני הנגיעה במסלול התעוררה בעיה שבעקבותיה צוות המטוס החליט לבחור בין שתי אופציות: ללכת סביב, לנסות להמריא שוב ולחזור לנחיתה – או שהגיע למצב שבו לא יכול היה לשלוט במטוס והחליט לנטוש. אנחנו לא יודעים אם הטייס החליט למלט את שניהם או שגם הנווט היה מעורב, כי זה קרה ממש בשברירי שנייה".

אגמון הוסיף כי בעבר מקרים אלו הסתיימו ללא אבדות בנפש. "ההחלטות שמקבלים במצבים אלה מתקבלות בשברירי שנייה. אלה התכונות שבהן נמדדים טייסים, הם מבצעים פעולות במהירות רבה. בדרך כלל המערכות אמינות, במיוחד של 'סופה' – המטוס הכי מתקדם של חיל האוויר. היו מקרים של נטישת מטוסי 'סופה' על המסלול והם הסתיימו בהצלחה, אולם למרבה הצער במקרה זה הטייס נהרג במהלך הפליטה".

פיצוץ תחמושת במטוס חיל האוויר, בסיס רמון. 5 באוקטובר 2016. אוהד בן חמו, מערכת וואלה! NEWS
המטוס חזר ממשימה מבצעית בעזה. השריפה שפרצה בבסיס רמון/מערכת וואלה! NEWS, אוהד בן חמו
רב סרן אוהד כהן נוב, טייס שנהרג בתאונת טיסה באזור מצפה רמון, אוקטובר 2016. ספק 500
"לא מעכלים שהוא איננו". כהן נוב/ספק 500
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בחור מדהים וחייכן". כהן נוב בצעירותו/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully