וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסיור סליחות בסמטאות ירושלים, יש עתיד מצאה את ביתה היהודי

6.10.2016 / 11:20

חברי הכנסת של המפלגה הגיעו לסיור בנחלאות לכבוד השנה החדשה, ואמרו כי הם אינם תיירים במחוזות הדת. לפיד, שהתרשם מפשקווילים וזיהה את דברי רבי נחמן, טען כי לא מדובר במהלך ציני: "לא פוזל לחרדים"

צילום: יוני ריקנר, עריכה: יאיר דניאל

המשפט הראשון של הסליחות, אמרה ח"כ לשעבר רות קלדרון, שהובילה אמש (רביעי) את סיור הסליחות של מפלגת יש עתיד בשכונת נחלאות בירושלים, הוא "בן אדם מה לך נרדם". "מי אמר למי את המשפט?", היא חדה חידה לחברי המפלגה.

ח"כ יאיר לפיד הסתכל על ח"כ חיים ילין, שהביט על ח"כ קרין אלהרר, שהסיטה את עיניה לח"כ יואל רזבוזוב. כולם הסתכלו על חבר הכנסת חובש הכיפה, אלעזר שטרן, שידע את התשובה. "רב החובל ליונה הנביא, רגע לפני שהוא משליך אותו מהסיפון לעבר בטן הדגה", ענה. לאחר מכן, שאל בציפייה: "לא שרים את זה?", והתחיל לזמזם.

ליד בית הכנסת "חסד ורחמים" של חבר הסיעה ח"כ מיקי לוי, שבו יש כיסא שנושא את שמו, המתינה הקבוצה לח"כ עליזה לביא. עד שהיא תגיע, קלדרון, שכיהנה בכנסת הקודמת מטעם הסיעה, נשאה הצהרה פוליטית ראשונה, שסימלה את מטרת הסיור כולו. "אנחנו לא תיירים אצל אחרים שעושים סליחות, זו היהדות שלנו ואנחנו בני בית". אלא שרוב רובם של חברי הסיעה והמפלגה לא משכימים קום בלילות אלול ותשרי, אז קלדרון הציעה פתרון נוח יותר. "השאיפה שלי היא שכל אחד ילווה את זה בחשבון נפש וכניסה לשנה החדשה".

לקריאה נוספת:
"יחימוביץ' או ניסנקורן?": המאבק על תפקיד יו"ר ההסתדרות מתחמם
יש עתיד מכרסמת במעמדן של המחנה הציוני ומרצ כסיעות החברתיות ביותר
יש עתיד הגישה אי אמון בממשלה: "לא התקיימו דיונים ראויים על המנהרות"

סיור סליחות של חברי מפלגת יש עתיד, ירושלים. 5 באוקטובר 2016. נועם מושקוביץ
"יפה שיש פשקווילים שלא כועסים על אף אחד". לפיד בסיור הסליחות/נועם מושקוביץ

גם רוני ארמוזה מבית הכנסת, שהוזמן לתת סקירה לח"כים, מבין את המצב. "אני שמח לארח אתכם", אמר, "אשמח יותר אם תגיעו בזמן של הסליחות". ארמוזה סיפר על הקהילה ועל משה מונטיפיורי שבנה את השכונה. "מונטיפיורי אף פעם לא הביא כסף משלו. תמיד דאג שיהיה כסף של אחרים", מגלה ארמוזה. "יהודי טוב", אומר לפיד.

על הקיר החיצוני של בית הכנסת תלוי תבליט ברזל יפה של הפיוט אשת חיל. ליהיא לפיד, זוגתו שתחיה, צילמה את התבליט ומאוחר יותר התברר שזוהי הכניסה לעזרת הנשים. לאחר מכן, ארמוזה התחיל לשיר את "אדון הסליחות", ולפיד רק התנועע לפי הקצב. כשליהיא לפיד הצטרפה לשירה, גם הוא החל לשיר. ארמוזה שר גם את "אדיו קרידה" בלדינו, שפירושו שלום יקירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
סיור סליחות של חברי מפלגת יש עתיד, ירושלים. 5 באוקטובר 2016. נועם מושקוביץ
לא עמד מנגד. לפיד וזוגתו בסיור, אמש/נועם מושקוביץ

התחנה השנייה בסיור הייתה ברחוב הגלבוע, שבו סיפר מיקי לוי על בית ילדותו. "אקירוב נהיה פה עכשיו", אמר למראה הבתים החדשים. "יאיר, יאיר," צועק שכן מהמרפסת, "בוא תעלה". "בוא תרד", ענו לו חברי המפלגה. "רוצים להרוס לי את המרפסת. לפני 15 שנה בניתי. עכשיו רוצים להרוס", התלונן.

התחנה הבאה הייתה מתחם בתי ברוידא שבלב נחלאות. שכונה חרדית הומוגנית, סגורה ומסוגרת, שבנויה סביב חצר גדולה. "תראה איזה יפה שיש פשקווילים שלא כועסים על אף אחד", אמר לפיד שניסה להציץ פנימה אך חשש להיכנס. "זה תשובה ותפילה וצדקה, זה מוכר הדס ואתרוג".

סיור סליחות של חברי מפלגת יש עתיד, ירושלים. 5 באוקטובר 2016. נועם מושקוביץ
לפיד, רזבוזוב, קלדרון ושטרן בסיור בנחלאות/נועם מושקוביץ

לפיד לא מוכן לגלות ממי הוא מבקש סליחה השנה. "סליחה זה דבר אישי", אמר יו"ר המפלגה, אך סיפר על חייו האישיים ואמר כי עקב תפקידו לא בילה הרבה זמן עם משפחתו בשנה האחרונה. לפיד הדגיש כי סיור הסליחות אינו מהווה ניסיון "לפזול לחרדים", לאור העלייה בסקרים והצורך העתידי בשותפים לממשלה בראשותו. לדברי דוברת הסיעה, "הסיור נערך כחלק מהמסורת היהודית, ועסק בעתיד החברה הישראלית ובתפקידה של יש עתיד לאחד את העם ולמנוע פיצול ושסע".

לקראת תום הסיור, נראה על אחת המרפסות שלט בכתב יד: "אין חילונים, אין דתיים, יש יהודים קדושים". זה ברסלב, פוסק לפיד, "רבי נחמן אמר 'אין רשע בישראל'". את הערב סיימו חברי הכנסת, איך לא, ב"סטקיית חצות", עם מנה הגונה של מעורב ירושלמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully