וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה באגד: חשש מהשבתת אלפי אוטבוסים

עובדי החברה יוכלו לשבות בעוד שבועיים, לאחר שלטענתם בכוונת אגד להלין את שכרם לאור סירוב המדינה לחתום על הסכם סובסידיה ממשלתי. יו"ר ועד העובדים: "אם תהיה שביתה היא תכלול 3,000 אוטובוסים"

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק

(בווידאו: שביתה בקווי "אגד תעבורה", יולי 2015)

ההסתדרות הכריזה היום (רביעי) על סכסוך עבודה באגד. מהודעת הארגון עולה כי הרקע לסכסוך הוא חששם של העובדים לפגיעה באיתנותה הפיננסית של אגד, לנוכח ההודעה על סירוב המדינה לחתום על הסכם הסובסידיה הממשלתית. לטענת העובדים, החברה אף הצהירה על כוונתה להלין שכר באופן גורף החל מנובמבר הקרוב. משמעות ההחלטה היא כי 6,000 עובדי החברה יוכלו לשבות בעוד שבועיים.

יו"ר ועד העובדים בהסתדרות, יעקב ואחניש, אמר לוואלה! NEWS כי להחלטה עלולות להיות משמעויות דרמטיות. "אם תהיה שביתה, היא תהיה בהיקף של 43% מהתחבורה הציבורית בישראל - כ-3,000 אוטובוסים ישבתו. ואם יש צורך, השביתה תתרחב לשאר ארגוני התחבורה הציבורית בישראל. בדן ובנמלים מחכים לאות מאיתנו כדי להכריז על סכסוך עבודה אם התנאים לא ישתנו. גם אצלם יש פגיעה בתנאים, נהגים בורחים מהעבודה ונוטשים את המקצוע כי אין תמורה בעד האגרה".

לקריאה נוספת:
התכנית לחיסול המעמד המיוחד של אגד ודן
"אישה טענה שבנה מפחד משני ערבים באוטובוס - והם הורדו ותוחקרו"
הנהג מהתאונה בכביש 1 הודה שנגע בקופסה השחורה - אך לא הואשם בשיבוש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שביתה אפשרית בהיקף של כחצי מהתחבורה הציבורית בישראל. אוטובוס אגד/מערכת וואלה!, צילום מסך

דובר אגד רון רטנר אמר בתגובה: "באגד מצטערים מאוד על כך שהגענו למשבר כה חריף עם העובדים ועם המדינה. זה שנה וחצי שאגד מנהל משא ומתן מול משרדי התחבורה והאוצר לחידוש הסכם התשומות עם הממשלה, לאחר שההסכם הקודם הסתיים לפני כתשעה חודשים. לצערנו אין התקדמות במגעים לחידוש ההסכם זה זמן רב. במצב זה ברור שאין ביכולתנו לחתום על הסכם קיבוצי חדש עם ציבור הנהגים ולהבטיח את זכויותיהם וזכויות החברים, ללא הסכם ארוך טווח עם הממשלה".

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הסביר את המהלך. "פקידי המדינה פועלים באופן חסר אחריות העשוי למוטט את אגד, וכך גם יביאו לפגיעה באינטרס הציבורי הכולל. תופעת ייבוש השירותים הציבוריים על ידי הפקידות הגיעה עכשיו לאגד, שעובדיה ונהגיה נותנים שירות אחראי ומסור במשך עשרות שנים. זהו מעמד הביניים שמדרדרים אותו מטה. במקום להשקיע בענף התחבורה הציבורית, מנסים להפוך אותם לדגם נוסף של עובדי קבלן".

לדבריו, "לא נסכים להפקיר את הנהגים ולהתפשר על בטיחות הנוסעים. אנו נעמוד לימין נהגי אגד במאבקם המוצדק, ונילחם על ביטחונם התעסוקתי, תוך הבטחה שכל אחד מהם ימשיך לתת שירות איכותי ובטוח לאזרחי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully