וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיראק מזהירה את טורקיה: נוכחותכם במוסול תגרום למלחמה אזורית

5.10.2016 / 13:35

ראש הממשלה אל-עבאדי אמר כי נוכחות החיילים הטורקים על אדמת ארצו עלולה להביא לעימות כולל, לפני תחילת המבצע לשחרור העיר מידי דאעש. באנקרה מסרבים לסגת. שגרירי שתי המדינות זומנו לשיחות נזיפה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(הכורדים פתחו במבצע חדש באזור מוסול, אוגוסט)

טורקיה ועיראק זימנו היום (רביעי) כל אחת את שגריריה במדינות במחאה על הצהרות אחרונות שהושמעו על המבצע המתקרב לשחרור מוסול מידי דאעש.

ראש ממשלת עיראק חיידר אל-עבאדי הזהיר היום (רביעי) את טורקיה כי היא עלולה לגרום למלחמה אזורית בשל החלטתה להשאיר כוחות בארצו. בבגדאד ובאנקרה זימנו כל אחת את שגרירי המדינות, במחאה על התבטאויות אחרונות הנוגעות למבצע המתקרב לשחרור מוסול מדאעש.

משרד החוץ בבגדאד זימן את שגריר טורקיה השכנה כדי לגנות את ההערות "הפרובוקטיביות" של ראש הממשלה בינאלי יילדרים, שאמר אתמול כי המבצע שאמור לצאת לדרך החודש עלול לגרום למתיחות עדתית - אם המיליציות השיעיות הנתמכות בידי איראן יקבלו את השליטה על אזור מוסול, הסוני ברובו.

לקריאה נוספת בנושא
דיווח: חשש שדאעש תקף חיילים אמריקניים בנשק כימי בעיראק
בצפון הקפוא של ארה"ב, דאעש מוצא קרקע נוחה לגיוס תומכיו

לוחמי פשמרגה כורדים בפאתי מוסול, עיראק, יולי 2016. רויטרס
כוחות כורדיים באזור מוסול, יולי/רויטרס

מנגד, בפרלמנט בבגדאד גינו את נוכחותם של כוחות טורקיים בעיראק, המאמנים את הכורדים המקומיים לקראת המתקפה בעיר שבצפון המדינה. באנקרה מחו בפני הנציג העיראקי על כך. סגן ראש ממשלת טורקיה, נומאן קורטולמוש, אמר היום כי הנוכחות הצבאית באזור נועדה לשימור היציבות וכי "לאנקרה אין כוונה להפוך לכוח כובש".

קורטולמוש הוסיף כי כי הכוחות הטורקיים הגיעו לבסיס "בשיקה" לבקשת נשיא חבל כורדיסטן מסעוד ברזאני, כדי לאמן את הכוחות המקומיים. "לא נאפשר לנושא זה להיות נתון למשא ומתן", אמר.

מוסול נכבשה בידי "המדינה האסלאמית" ביוני 2014, אז השתלט הארגון על חלקים נרחבים במדינה בתוך ימים אחדים. היא שימשה מאז מעוזו במדינה, ולפי ההערכות, גם המנהיג אבו בכר אל-בגדאדי נמצא בה.

(עדכון ראשון: 13:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully