וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעבודה מתנגדים לממשלת אחדות: "ביבי הוא הבעיה ולא הפתרון"

5.10.2016 / 1:05

לאחר הדיווח על המגעים בין המחנה הציוני לליכוד והביקורת נגדו, הכחיש הרצוג כי חלה התקדמות. ח"כ עמיר פרץ תקף את האפשרות לכניסה לקואליציה: "רוב הציבור מתנגד לכך"

עירכת תוכן: לירן מוסלי וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין, צילום: מאצ'י הוף, עריכת וידאו: ניר חן

חברי כנסת מטעם מפלגת העבודה הביעו אתמול (שלישי) התגדות לכניסה לממשלה, ברקע הדיווח ולפיו חלה התקדמות במהלך החג במגעים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר המחנה הציוני ח"כ יצחק הרצוג. ח"כ עמיר פרץ אמר כי ראש הממשלה הוא "הבעיה ולא הפתרון" וח"כ אראל מרגלית הבטיח לפעול לסיכול המהלך כמו בסבב השיחות הקודם. ח"כ שלי יחימוביץ' טרם הגיבה לדיווח של ערוץ 10.

הרצוג, מצדו, הכחיש בריאיון לערוץ 2 כי חלה התקדמות בנושא ואמר כי יש גורמים בשתי המפלגות שנהנים מכך. לדבריו, הנהנה העיקרי מכך הוא יו"ר מפלגת יש עתיד יאיר לפיד.

ח"כ פרץ, יו"ר מפלגת העבודה לשעבר, כתב בפייסבוק כי "הגיע הזמן להבהיר לביבי כי מול שמונה כיסאות, למחנה הציוני ישנן שמונה סיבות מהותיות להגיד לו לא". לדבריו, "ביבי הוא הבעיה ולא הפתרון וכי ראש ממשלה אמיץ לא מתנה מהלכים היסטוריים בכך שנחזיק לו את היד. קודם שיתייצב בפני העם ויציג את תכניתו, אחרת נמצא עצמנו שותפים למהלך היסטרי ולא היסטורי. כך או כך אנו נגבה מהלכים מדיניים וחברתיים גם מהאופוזיציה".

הוא המשיך למנות את הסיבות שבגינן הוא מתנגד להצטרפות לקואליציה. "כי ביבי נשאר אבי הקפיטליזם הקיצוני שיצר את הפערים במדינת ישראל. המדיניות של ביבי הולידה דור שלם של עובדים עניים". כתב. "ביבי הוא אביר הפלגנות ואין לו כוונה לחדול משיטת הפחד ומשול. זו תעודת הביטוח להישרדותו והוא ישלוף אותה בכל פעם מחדש".

לקריאה נוספת בנושא
הרחבת הקואליציה על הפרק? נתניהו שאל את ראשי הסיעות על אחדות
כחלון קרא למחנה הציוני: "הצטרפו לממשלה, יש חלון הזדמנויות היסטורי"

עמיר פרץ באולפן וואלה. ראובן קסטרו
"ביבי הוא אביר הפלגנות". ח"כ פרץ/ראובן קסטרו

בנוסף לכך, טען חבר הכנסת, "רוב הציבור והרוב המוחלט של תומכי המחנה הציוני מתנגד לממשלת אחדות. זאת משום שממשלות אחדות הופכות לממשלות שיתוק, והיחלשות המחנה הציוני בדעת הקהל בחודשים האחרונים נובעת, בראש ובראשונה, מהספינים שביבי ואנשיו עושים על גבינו ומשווקים מו"מ שלא נגמר".

את טיעוניו סיכם פרץ: "אופוזיציה היא איננה מטרה לכשעצמה, אבל זו ההזדמנות להציב אלטרנטיבה אמתית לימין הקיצוני בראשות נתניהו, וכי דווקא לחלק גדול ממצביעי הליכוד נמאס מהאמירה הדיקטטורית שאין תחליף לביבי. הם בשלים למהפך היסטורי. אני חי איתם, אני מרגיש את הפריפריה החברתית ואנחנו יכולים וצריכים להיות להם לבית פוליטי חם ומלא תקווה".

חבר מפלגתו ח"כ מרגלית הבהיר כי "הניסיון של ראש הממשלה לפרק את מפלגת העבודה לא יצלח". הוא הוסיף כי בכוונתי למנוע את הכניסה לממשלת נתניהו כפי שהיה גם בניסיון הקודם. אם לא נדע להיות אלטרנטיבה גם עשרה מנדטים בסקרים יהיו חלום רחוק. אנו נרכז את כל הכוחות שלא התייאשו כדי להביא להחלפת נתניהו וחלילה לא כדי להצטרף אליו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
יצחק הרצוג, בית חולים שיבא בתל השומר. 27 בספטמבר 2016. ראובן קסטרו
מכחיש כי חלה התקדמות. הרצוג/ראובן קסטרו

בשבועות האחרונים התחדשו ההערכות במערכת הפוליטית כי המגעים בין הרצוג ונתניהו לקראת צירוף המחנה הציוני או מפלגת העבודה לממשלה נמשכים ואף מתקדמים ביתר שאת. הבוקר פורסם בחדשות 10 כי בחסות החג חלה התקדמות משמעותית במגעים וכי לפי המתווה המסתמן, הרצוג יקבל שמונה תיקים בממשלה, כולל תיק התרבות והספורט – שיועבר מידי מירי רגב כחלק מדרישות המחנה הציוני. בנוסף, לפי הדיווח, הוחלט על מאמץ לכנוס ועידה אזורית שתדון במשא ומתן בין ישראל והפלסטינים.

הרצוג, שבילה אתמול בבוקר בבית הכנסת, פרסם הכחשה גורפת למה שכינה "מידע כוזב". אחר כך הוא שיגר הכחשה נוספת לפעילים ולחברי כנסת על "עוד ידיעה בלתי מבוססת" על אפשרות של ממשלת אחדות. "לא היו מגעים בחסות החג ואין ולא היה שום שינוי במצב", כתב. מזכ"ל המפלגה, ח"כ בר, פנה גם הוא לפעילים וסיפר כי שוחח עם הרצוג "כדי לוודא הריגה" וקבע כי "הידיעה מצוצה מהאצבע". ח"כ בר הפנה אצבע מאשימה ליו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד ולליכוד, שלדבריו "מפיצים שמועות כוזבות מתוך אינטרס לפגוע בנו".

המגעים בין הרצוג לנתניהו על חבירה לממשלה נמשכים כל העת בעוצמות משתנות, מאז הרחיב נתניהו את הממשלה במאי האחרון וצירף את ישראל ביתנו. נתניהו שב ומדגיש בפומבי כי לא השתנה דבר ברצונו לצרף את המחנה הציוני לממשלה ואף אומר כי הוא משאיר את תיק החוץ בידיו – כדי שישמש נדוניה משמעותית למשיכת הרצוג להצטרף לממשלה. לפי ההערכה, על רק הלחץ הבינלאומי הגובר בסוגיית ההתנחלויות והחשש בירושלים ממהלך אחרון של נשיא ארצות הברית ברק אובמה לפני תום כהונתו, נתניהו מעונין לדלל את נוכחות הימין בממשלתו בשבועות הקרובים.

בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, 18 בספטמבר 2016. מרק ישראל סלם, מערכת וואלה! NEWS
שאל את ראשי הקואליציה על הרחבת הממשלה. נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, מרק ישראל סלם

בשבוע שעבר, במהלך ישיבת ראשי הקואליציה, שר הבריאות יעקב ליצמן העלה את הנושא ושאל את נתניהו אם הוא מתכוון לעדכן אותם על מהלך כלשהו לצירוף המחנה הציוני. נתניהו השיב שאין כרגע מגעים, אך פנה לכל אחד מראשי הסיעות ושאל אותם מה דעתם על ממשלת אחדות ואם יש מישהו שמתנגד. לטענת גורמים שנכחו בישיבה, אף אחד לא התנגד, אך שני שותפים בכירים בקואליציה – יו"ר הבית היהודי ושר החינוך נפתלי בנט ושר הביטחון אביגדור ליברמן - לא השתתפו בה.

ביום שישי, לאחר הלווייתו של הנשיא לשעבר שמעון פרס, כתב בפפיסבוק ח"כ איתן ברושי, אחד היחידים במפלגה שמצדד בפומבי בכניסה לממשלה, כי "הנוכחות המרשימה של מנהיגים מכל קצוות עולם" בהלוויה מחייבת את מימוש חלום השלום של פרס. הוא קרא לנתניהו ולהרצוג "לקיים משא ומתן גלוי, קצר ותכליתי להקמת ממשלה רחבה ואחראית".

בסביבת הרצוג שבים ומדגישים כי לא מלאו התנאים הנדרשים מנתניהו כדי להצטרף לממשלתו ולהניע מהלך מדיני. לדברי מקורב להרצוג, המתווה שפורסם היום בערוץ 10 הוא "מתווה ממוחזר", שנמצא על הפרק כבר חודשים. ואולם, ההכחשות של הרצוג מתקבלות בסקפטיות רבה במחנה הציוני. "הגזרה חמה מאוד", אמר גורם במפלגת עבודה, שטוען כי בימים האחרונים הרצוג שוחח על הנושא עם פעילים מרכזיים במפלגה, וניסה לשכנע אותם כי יש הזדמנות מדינית נדירה למהלך אזורי פורץ דרך. "לא ברור כמה זה מתקדם באמת, אבל משהו קורה", אמר חבר כנסת אחר בעבודה.

(עדכון ראשון: 19:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully