וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי אזור י-ם מואשמים שניסו לבצע פיגוע בשם דאעש בחוף בתל אביב

2.10.2016 / 11:14

שישה צעירים משועפאט ומענאתא הואשמו בהצטרפות לארגון דאעש וכן בתכנון פיגועי תופת באזור קריית הממשלה ואצטדיון "טדי" בירושלים. חלקם אף ניסו להצטרף לשורותיו בסוריה דרך טורקיה, אך גורשו מהמדינה

נאשמים ממזרח ירושלים בהצטרפות לארגון דאעש 2 אוקטובר 2016. יוני ריקנר, מערכת וואלה! NEWS
חלק מהנאשמים בבית המשפט/מערכת וואלה! NEWS, יוני ריקנר

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (ראשון) כתבי אישום נגד שישה צעירים משועאפט ומענאתא החדשה, שהצטרפו לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) ותכננו לבצע פיגועים בירושלים ובתל אביב, אחד מהם בערב השנה החדשה. השישה הואשמו בגין עבירות ביטחון חמורות, לרבות קשירת קשר לסיוע לאויב במלחמה, וכן עבירות של חברות בארגון טרור וניסיון יציאה שלא כדין.

לפי כתבי האישום, שהוגשו לבית המשפט המחוזי והשלום בעיר, במהלך שנת 2015 ועד חודש אוגוסט 2016, פעלו הנאשמים ביחד ולחוד להזדהות, לתמוך ולהצטרף לדאעש בדרכי פעולה שונות, לרבות הקמת קבוצת לימוד ("ח?ל?ק?ה"). הקבוצה נפגש כמה פעמים כל שבוע, ובה למדו החברים את האידיאולוגיה של דאעש. חלק מחברי קבוצת הלימוד אף ניסו להצטרף ללחימת דאעש בסוריה.

השישה הם אחמד שוויקי, בן 29, מוחמד הנדייה, בן 27, עמאר אל-בייאע, בן 32, מוחמד חמיד בן 33, יוסף א-שייח עמר בן 29 משועפאט וסעד ערמין בן 24 מענאתה החדשה. הנאשמים תכננו בין היתר לבצע פיגוע ירי בחוף בתל אביב בסילבסטר וכן לבצע פיגועי תופת נוספים באזור קריית הממשלה בירושלים ובאזור קריית הממשלה בתל אביב. חמיד אף הציע כי יבצעו פיגוע תופת סמוך לאצטדיון "טדי" בירושלים, אולם אל-בייעא אמר כי עדיף לבצע את הפיגועים בקריית הממשלה. את הפיגועים האלו הם תכננו לבצע לאחר שיחזרו מאימונים בסוריה.

לקריאה נוספת:
שני ישראלים מואשמים שסייעו ללוחם דאעש לתכנן פיגועים בארץ
אישום: חמישה קרובי משפחה מנצרת הקימו חוליית דאעש
"דאעש פלסטין": 7 נאשמים שתכננו להקים שלוחה לארגון בישראל

נאשמים ממזרח ירושלים בהצטרפות לארגון דאעש 2 אוקטובר 2016. יוני ריקנר, מערכת וואלה! NEWS
צפו בסרטוני תעמולה של דאעש ביחד. הנאשמים/מערכת וואלה! NEWS, יוני ריקנר

במפגשיהם היו הנאשמים צופים בסרטוני תעמולה של דאעש, שבחלק מהם נראים מנהיגי הארגון נושאים נאומים. בחלק אחר מהסרטונים תועדו קרבות ומעשי רצח. הנאשם שוויקי היה מטיף לאחרים כי יש להילחם בכופרים, היהודים, הצלבנים וכן בערבים שאינם הולכים בדרך "המדינה האסלאמית" וכי יש להשמידם. שוויקי אף הנחה את חבריו לקבוצה להסתפר ולגדל זקן וכן לקפל את שולי מכנסיהם כמנהג אנשי דאעש, והם נענו לדרישותיו.

בסביבות חודש אפריל השנה החליטו הנאשמים חמיד ואל-בייעא לנסוע לסיני כדי להצטרף לדאעש. הם נסעו לגבול ישראל-מצרים באזור אילת כדי לנסות ולחצות את הגבול ולעבור לסיני. אך משראו כי לא יוכלו לחצות את הגבול באזור זה, בדקו אם יוכלו לחצות את הגבול באזור רפיח, אולם החליטו שגם דרך אזור זה הם לא יצליחו לחצות את הגבול.

בשלב זה החליטו השניים כי הם ייסעו לסוריה דרך טורקיה ושם יצטרפו לדאעש. בחודש מאי נסע חמיד לירדן דרך מעבר הגבול באלנבי כדי להסדיר את דרכונו לפני נסיעתו לטורקיה. כמה ימים לאחר מכן נסע אל-בייעא לירדן מאותה הסיבה. לפי כתב האישום, בתחילת חודש יוני, בעוד מחזיקים סכום כסף של כמה אלפי שקלים באמתחתם, טסו השניים לטורקיה ונחתו באיסטנבול. עם זאת, בהגיעם לעיירה גאזי עין תאב הם נעצרו על ידי שוטרים טורקיים וגורשו לירדן, ומשם לישראל.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
נאשמים ממזרח ירושלים בהצטרפות לארגון דאעש 2 אוקטובר 2016. יוני ריקנר, מערכת וואלה! NEWS
ניסו לחסוך כסף כדי לקנות קלצ'ינקוב/מערכת וואלה! NEWS, יוני ריקנר

לאחר שחזרו לארץ קשרו הנאשמים קשר לבצע פיגועים בישראל נגד יהודים בשם דאעש. השניים החליטו לחסוך כסף כדי לרכוש רובה קלצ'ניקוב, ואל-בייעא הציע לחמיד לבצע פיגוע ירי עם הנשק בראש השנה האזרחי בחוף בתל אביב. עד למעצרו הצליח אל-בייעא לחסוך רק אלף שקלים לצורך רכישת הנשק, שמחירו בשוק נע סביב 1,500 דולרים. בליל המעצר שמע הנאשם את כוחות המשטרה מתקרבים לביתו, לקח את מכשיר הטלפון הסלולרי שלו ומחק את כל תוכנו, מחשש שהמשטרה תאתר את סרטוני ותמונות דאעש שמצויים בו.

לפי כתב האישום, הנאשמים עמר וערמין דנו ביניהם בפעולות חבלניות שברצונם לבצע, כמו חטיפה ופיגועי תופת באמצעות מטעני חבלה שיכינו. הם החלו לחפש סרטוני הדרכה באינטרנט על הכנת חומרי נפץ ומצאו כי החומרים שלהם הם זקוקים הם פוטסיום, גופרית חקלאית ופחם. ערמין אמר כי הוא ינסה להשיג פוטסיום דרך חבר שלו, אך חברו אמר לו כי הוא לא מחזיק בפוטסיום וביקש ממנו שלא ישאל אותו על כך שוב.

בהמשך, עמר שעבד באתר בנייה בראשון לציון, מצא במקום קופסה ובה מדים צבאיים משומשים. הוא לקח אותה לרכבו ויחד עם ערמין סיכם כי המדים ישמשו אותם לצורך אימונים לפיגועים שרצו להוציא לפועל בשם ארגון דאעש. ערמין אמר לעמר כי עליהם לתכנן ולהוציא לפועל פיגוע חטיפה כדי להביא לשחרורו של אל-בייעא, שבאותו שלב נעצר על ידי כוחות הביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully