וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ברי מזל": הפליט הסורי שהציל כלה קנדית ממשבר ביום חתונתה

שעות ספורות לפני שצעדה לחופה, גילתה הכלה קרע בשמלתה. פליט סורי ששהה בקרבת מקום התברר כחייט, וברגע האחרון תיקן את התקלה. פוסט ששיתפה הצלמת בפייסבוק חימם את לב הגולשים: "הוכחה שעדיין יש אנשים טובים בעולם"

פליט סורי מתקן את שמלתה של כלה קנדית ספטמבר 2016. לינדזי קולטר - Lindsay Coulter, צילום מסך
"אחרי כמה ניסיונות שלנו הוא נכנס עם ערכת התפירה". החייט דודו מתקן את התקלה בשמלת הכלה/צילום מסך, לינדזי קולטר - Lindsay Coulter

שעות ספורות לפני טקס החתונה של ג'ו דו מקנדה, היא נתקלה בתקלה שעלולה הייתה להרוס את הכל – רוכסן שמלת הכלה שלה נשבר, ואף אחת מהשושבינות לא ידעה כיצד לתקן זאת או היכן ניתן למצוא תופרת או חייט ברגע האחרון. מי שהציל את המצב היה פליט מסוריה, איברהים חליל דודו, שעבד בתחום 28 שנים במדינתו, בטרם נמלט ממנה.

צלמת החתונה לינדזי קולטר, שהייתה עדה למשבר, תיעדה את האירוע ופרסמה אותו בחשבון הפייסבוק שלה. לדבריה, עם היוודע השבר ברוכסן היא ניגשה לבית הסמוך למקום שהושכר לטובת החתונה בעיר גואלף שבאונטריו, כדי לבקש כלים שיסייעו לפתור את הבעיה. אלא שאז התברר כי השכן, דיוויד הובסון, אירח משפחת פליטים מסוריה בביתו, שאחד מהם היה דודו.

"אחרי כמה ניסיונות לתקן את השמלה, נשמעה דפיקה בדלת והשכן נכנס יחד עם דודו ובנו וערכת תפירה", כתבה קולטר בעמוד הפייסבוק שלה. לדבריה, תוך כמה דקות תיקן דודו את התקלה ברוכסן השמלה.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
טראמפ ממשיך להסתבך בהערות סקסיסטיות: "מיס יוניברס דוחה"
הפעם הראשונה ששרלוט דיברה בציבור: הנסיכים הבריטים משחקים בקנדה
נשיא הפיליפינים: אשמח להשמיד מיליוני מסוממים כמו שהיטלר הרג יהודים

פליט סורי מתקן את שמלתה של כלה קנדית ספטמבר 2016. לינדזי קולטר - Lindsay Coulter, צילום מסך
"אנחנו כל כך ברי מזל". הפליט הסורי דודו בפעולה/צילום מסך, לינדזי קולטר - Lindsay Coulter

"דיוויד סיפר כי משפחתו של דודו הגיעה לקנדה לפני ארבעה ימים והתקשורת עמם מאוד קשה והם מתקשרים באמצעות גוגל-טרנסלייט", המשיכה קולטר, "השושבינות היו מסביב, בנו של דודו הסתכל על אביו בסקרנות והמצלמה שלי תיעדה". לאחר שהצליח דודו לתקן את הבעיה, הודה לו החתן, ארל לי, בהתרגשות רבה. "אנחנו כל כך ברי מזל", אמר. דודו השיב לו באמצעות מתורגמן: "אני נרגש ושמח לעזור לקנדיים".

לדבריו של הובסון, ביתו של דודו ומשפחתו נהרס בהפצצות והם החליטו להימלט מהמדינה. "המשפחה נמלטה בהתחלה לטורקיה, שם היו פליטים במשך כמה זמן. הם ניסו לעבור למדינה אחרת ורק אחרי שלוש שנים קנדה הסכימה לקבל אותם", סיפר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"תיעדתי אדם שראה דברים נוראיים בחייו ובא לסייע"

הפוסט של קולטר בפייסבוק שמתאר את השתלשלות העניינים שותף יותר מ-7,000 פעמים. היא סיכמה את דבריה בכך שכתבה כי "בכל סוף שבוע אני מתעדת אנשים ביום המאושר בחייהם. הפעם יצא לי לתעד אדם, שראה כמה מהדברים הגרועים בעולם, ובא להציל ולסייע. אני כל כך גאה לגור בקנדה, מדינה שפתחה את שעריה לפליטים".

הפוסט קיבל מאות תגובות נלהבות וחיוביות שטענו כי הסיפור נגע ללבם. "לקרוא את המילים הללו מוכיח לי שעדיין יש אנשים טובים בעולם, במיוחד בקהילה הקנדית", כתבה לין חסני מסוריה. "זה אולי נראה לך כמו רק פרסום בפייסבוק, אבל המילים שלך חזקות די כדי להחזיר את האמון שלי ביכולת למצוא אושר וערך עצמי". גולש נוסף, קרלוס אזוודו, הציע לרכוש לדודו מכונת תפירה כדי שיוכל להמשיך בעבודתו בקנדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully