וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמונתו של אבו מאזן "בוכה" בהלוויית פרס פורסמה - ועוררה סערה

תמונתו של יו"ר הרשות בוכה בטקס פורסמה בכלי תקשורת פלסטיניים והקימה גל תגובות זועמות. לשכתו הכחישה וטענה כי הוא נראה מתרכז בתרגומים להספדים. לפי דיווח נוסף, אבו מאזן הוזמן להלוויה בידי משפחת פרס, שגם דרשה שיישב בשורה הראשונה

ספק 500

תמונה של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בוכה בהלוויית הנשיא לשעבר שמעון פרס עוררה היום (שישי) סערה כשהתפרסמה בכלי תקשורת פלסטיניים. למרות תגובות זועמות בקרב דעת הקהל הפלסטינית ובאמצעי התקשורת, תנועת פתח שמרה על שתיקה בכל זמן ההלוויה בהר הרצל שבירושלים. רק לאחר מכן, הגיבה הלשכה על התצלום והסבירה כי אבו מאזן אינו בוכה, אלא תועד כשהוא מרוכז בשמיעת תרגומי ההספדים.

עם ההכחשה שפרסמה לשכת יו"ר הרשות, נמסר גם כי אבו מאזן הגיע להלוויה כדי להראות לעולם שהוא "איש שלום". כמו כן, בהודעת הלשכה נאמר כי הגעתו להלוויה "תחלץ על ממשלת ישראל להמשיך בתהליך השלום".

על פי דיווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", משפחת פרס הייתה זו שהזמינה את אבו מאזן להלוויית הנשיא התשיעי בירושלים. עוד דווח כי שרת התרבות מירי רגב דרשה כי הוא יישב בשורה השנייה, אך כי משפחתו של פרס התעקשה שיישב בשורה הראשונה בטקס.

עוד בנושא:
נתניהו ואבו מאזן לחצו ידיים בהלוויית פרס: "זמן רב לא נפגשנו"
כבוד אחרון: הנשיא התשיעי שמעון פרס נטמן בטקס ממלכתי בהר הרצל
חשיפת מטוס הלביא, החתימה על הסכם אוסלו ויום הולדת 90: פרס בתמונות

אבו מאזן בהלוויתו של שמעון פרס, הר הרצל, ירושלים. ספטמבר 2016. ספק 500
תמונת אבו מאזן בהלוויית פרס/ספק 500

לפי הדיווח, עם קבלת הידיעה על מותו של פרס, יועציו של יו"ר הרשות חיכו לבואו ללשכה על מנת לדון בכך. לאחר התייעצות קצרה הוחלט לפרסם הודעת הספד קצרה. אבו מאזן נענה להזמנת משפחת פרס על אף שידע כי מנהיגים מהעולם הערבי, בהם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי ומלך ירדן עבדאללה לא ינכחו בטקס, וכי חברי הכנסת הערבים בישראל החרימו אותו.

נתניהו אישר אתמול את בקשת אבו מאזן להשתתף בהלוויה, זאת לאחר שהאחרון העביר בקשה למתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יואב מרדכי. יו"ר הרשות הפלסטינית בא לירושלים יחד עם סאיב עריקאת ומוחמד אל-מדני, האחראי על הקשר עם ישראל.

ביום רביעי שלח אבו מאזן אגרת ניחומים למשפחתו של הנשיא לשעבר. "פרס היה שותף אמיץ לתהליך השלום יחד עם המנהיג הקודם יאסר ערפאת ועם ראש ממשלת ישראל יצחק רבין", כתב אבו מאזן במכתב שפורסם בסוכנות ידיעות פלסטינית. הוא הוסיף כי פרס "השקיע מאמצים רבים בהגעה לשלום מאז הסכמי אוסלו עד ליומו האחרון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ראש הממשלה בנימין נתניהו ואבו מאזן בהלוויתו של הנשיא שמעון פרס, הר הרצל, ירושלים. ספטמבר 2016. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
לפי דיווחים פלסטיניים, ישב בשורה הראשונה לבקשת משפחת פרס. אבו מאזן ונתניהו בהלוויה, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully