וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל טעות באבחון: תושב פורטוגל רותק לכיסא גלגלים במשך 43 שנים

רופינו בורגו אובחן כלוקה בניוון שרירים בלתי-ניתן לריפוי כשהיה רק בן 13. עשרות שנים לאחר מכן, במהלך בדיקה שגרתית, התבר לו כי הוא חולה במחלה שונה לחלוטין, שבה ניתן לטפל בקלות. "איני כועס, אני רק רוצה להתרגל לחיי"

כסא גלגלים. ShutterStock
רופינו בורגו רותק לכיסא גלגלים מגיל 13/ShutterStock

רופינו בורגו, גבר בשנות ה-60 לחייו מדרום פורטוגל, היה מרותק לכיסא גלגלים מאז שהיה בן 13, לאחר שאובחן כחולה בניוון שרירים בלתי-ניתן לריפוי בבית חולים בליסבון בשנות ה-60. אלא ש-43 שנים לאחר מכן, במהלך בדיקה רפואית שגרתית, התברר כי היה מדובר באיבחון שגוי, וכי ניתן לרפא את מחלתו בקלות.

המקרה אירע בשנת 2010, אך רק כעת פורסם בעיתונים במדינה. בורגו, תושב העיר אלנדרואל, הלך לבדיקה אצל נוירולוג, שגילה כי הוא סובל ממחלה בשם מיאסטניה גראביס, שאמנם מחלישה את השרירים, אך ניתן לרפא אותה בפשטות יחסית באמצעות תרופה לטיפול באסטמה.

שנה לאחר האיבחון ואחרי שקיבל את הטיפול הרפואי המתאים הוא כבר הצליח ללכת בפעם הראשונה מאז נעוריו, והוא נזקק לשני טיפולי פיזיוטרפיה בשנה בלבד. "חשבנו שזה נס", אמר מנואל מלאו, בעל בית קפה בעיר שראה את בורגו מגיע ברגל למקום בפעם הראשונה.

בורגו מתעקש כי הוא אינו כועס על רופאי בית החולים בליסבון. לדבריו, בעבר המחלה כמעט ולא הייתה מוכרת. "אני רק רוצה להתרגל לחיי", אמר.

עוד כתבות מהעולם:
עקב ציד: אוכלוסיית הפילים באפריקה הצטמצמה ב-20% בתוך עשור
מטה טראמפ: "הילרי קלינטון אליטיסטית ומנותקת"
"שלום בסוריה - משימה כמעט בלתי-אפשרית": עשרות נהרגו בחאלב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully