וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזנה לשיחות ומצלמות נסתרות: שוויץ אישרה הגברת פיקוח על אזרחים

26.9.2016 / 0:23

65% מתושבי המדינה הצביעו במשאל עם בעד חוק חדש, שנועד לאפשר לסוכנות הביון להתמודד עם איום הטרור ומתקפות הסייבר. כעת, יוכל המודיעין להאזין לשיחות טלפון, לחדור לתכתובות מייל ולהשתמש במצלמות נסתרות

מצלמת אבטחה ברחוב בניו יורק, ארצות הברית. AP
המודיעין יוכל להציב מצלמות ומיקרופונים. מצלמות אבטחה ברחוב/AP

אזרחי שווייץ החליטו אתמול (ראשון) במשאל עם להעניק סמכויות נוספות לסוכנויות המודיעין במדינה. כך, הם מאפשרים לסוכנות להאזין לשיחות טלפון, לחדור לתכתובות מיילים ולהציב מצלמות נסתרות ומיקרופונים כדי לנטר אחר חשודים המהווים איום ברור. זאת, כדי להיאבק ברשתות ריגול, בפריצות פליליות למחשבים ובפעולות טרור.

הצעת החוק זכתה ברוב של 65.5% מהקולות, בהליך הנחשב רווח במדינה שבמרכז אירופה. עד כה, הרשויות בשווייץ יכלו להסתמך על מידע החשוף לציבור בלבד, או מידע המגיע מסוכנויות זרות, בכל הנוגע לאיתור איומים בתוך המדינה. לפי החוק החדש, היתרי המעקב החדשים יתאפשרו רק אם יאושרו על ידי בית הדין המנהלי ויועצים מיוחדים המפקחים אחר הנושא.

התומכים בחוק טענו כי הוא דרוש כדי לסייע לשווייץ להתאים את עצמה למדינות אחרות בעלות אפשרויות רבות יותר להתמודדות עם הטרור ופשיעת הסייבר. עם זאת, המתנגדים ציינו כי הדבר יפגע בחירות האזרח, לא יתרום לסיכול פעולות טרור ויפגע בניטרליות שבה נוקטת המדינה.

עוד כתבות מהעולם:
"שלום בסוריה - משימה כמעט בלתי-אפשרית": עשרות הרוגים בתקיפות בחאלב
נתניהו וטראמפ נפגשו בניו יורק: "אכיר בירושלים כבירה המאוחדת"
תקרית דיפלומטית מביכה: הנסיך ג'ורג' סירב ללחוץ את ידו של טרודו

(עדכון ראשון: 22:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully