וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הסערה: בוטל האירוע בתל אביב שהדיר נשים

25.9.2016 / 18:21

מארגני האירוע "מרימים לכיפור", שתוכנן להיערך בכיכר רבין בהשתתפות גברים בלבד, הודיעו על ביטולו. במקומו, תתקיים עצרת אמירת סליחות ובה ישולבו "אמנים מתאימים". חבר מועצת העיר: "המרחב הציבורי פתוח לכולם"

כרזת "מרימים לכיפור", ספטמבר 2016. פייסבוק, צילום מסך
כרזת האירוע המקורי/צילום מסך, פייסבוק

האירוע "מרימים לכיפור", שתוכנן להתקיים בכיכר רבין בתל אביב בנוכחות גברים בלבד, בוטל. כך הודיעו היום (ראשון) המארגנים בהודעה בפייסבוק, לאחר מחאה על הדרת נשים מהשתתפות באירוע. במקומו תתקיים עצרת סליחות.

"בעקבות הסערה הציבורית שפרצה ובשל הרצון להיות קשובים לקהל ולחזק את אחדות העם", נכתב בעמוד הפייסבוק של האירוע, "אנו מודיעים על ביטול ההופעה 'מרימים לכיפור' במתכונת כפי שפורסמה". עוד נכתב כי בעצרת אמירת הסליחות "ישולבו אמנים המתאימים לאופיו המעודכן של האירוע". עם זאת, לא פורסמו מי האמנים שישולבו באירוע המתוקן ואם ישתתפו בו גם אמניות.

עוד בוואלה! NEWS:
תקדים בצה"ל: חייל דתי יוכל לבקש לא להאזין לשירת נשים
בצפון הקפוא של ארה"ב, דאעש מוצא קרקע נוחה לגיוס תומכיו
תיעוד: עשרות תלמידים משתתפים בקטטה המונית בבית ספר

כיכר רבין, 4.5.15. יותם רונן
לא ברור מי האמנים שישתתפו באירוע החדש. כיכר רבין/יותם רונן

התכנון המקורי של האירוע עורר את זעמם של רבים לאחר שפורסם כי צפויים להשתתף בו שמונה זמרים, כולם גברים: אסף אמדורסקי, שלומי שבת, שלומי שבן, אביתר בנאי, חנן בן ארי, שולי רנד, ישי ריבו וישראל גוריון. הגולשים מתחו ביקורת על האירוע שהדיר נשים. "להרים לשובניזם. גועל נפש", כתב אחד הגולשים בדף הפייסבוק של האירוע. גולש אחר כתב "כפרה? אחדות? סליחה? לא ולא. ביזיון! עליבות! הדרה ושנאה. זה מה שאתם מייצרים. ביזיון גדול לכל אמן שהסכים לקחת חלק באירוע המיזוגני והעלוב הזה".

חבר מועצת העיר תל אביב-יפו מיקי גיצין הגיב על ההחלטה במידה של חשדנות. "במידה ואכן מארגני האירוע הבינו שלא היה ניתן לקיים לרגע אירוע ציבורי כזה, אשר מפלה ומדיר נשים, אנחנו מברכים על כך", אמר גיצין, "אולם אם מדובר בסך הכל בספין שמטרתו להתמודד עם הביקורת הציבורית, ולא בהכרה אמיתית בכך שמלכתחילה הייתה כאן מחשבה שגויה ושבישראל שנת 2016, לא יתכן שיתקיים אירוע במרחב ציבורי שבאופן מכוון אינו נותן מקום וקול לקבוצה מסוימת באוכלוסיה".
גיצין הוסיף כי "אין שום דבר מאחד או מקרב בהשתקת נשים. המאבק הציבורי המרשים היום הוכיח שעמידה איתנה על ערכים ועקרונות מביאה לתוצאות. המרחב הציבורי בישראל הוא פתוח ושייך לכולם וכזה הוא ישאר".

(עדכון ראשון: 17:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully