וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ערוכים לתרחיש הגרוע ביותר": כך מתכננת סיאול לחסל את קים ג'ונג און

שר ההגנה של קוריאה הדרומית חשף בדיון בפרלמנט את דבר קיומה של יחידת עילית של הצבא שמוכנה להתנקש בחיי "מנהיג האויב". המתיחות בין קוריאה הדרומית לצפונית עולה שלב על רקע הניסויים הגרעיניים של פיונגיאנג

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(בווידאו: צבא קוריאה הצפונית עורך מסדר צבאי חגיגי לרגל הצלחת ניסוי הגרעין החמישי)

קוריאה הדרומית מחזיקה קבוצה של חיילי עילית המוכנים להתנקש בקים ג'ונג און, מנהיג קוריאה הצפונית - כך חשף השבוע שר הביטחון של השכנה מדרום של פיונגיאנג. רשת CNN חשפה היום (שישי) כי במהלך דיון בפרלמנט בסיאול שנערך ביום רביעי נשאל שר הביטחון האן מין קו אם ישנה יחידה צבאית מיוחדת שנמצאת בהיכון להתנקש במנהיג הצפון-קוריאני. מין קו ענה בפשטות: "כן, יש לנו תכנית כזו". הוא הוסיף כי לקוריאה הדרומית יש תכנית לפגוע באמצעות טילים ביעדים נרחבים של השכנה מצפון, ואף תכנית "לחסל את מנהיג האויב".

למרות שרבים כבר חשדו בדבר קיומה של תכנית מסוג זה, התשובה הכנה הצליחה להפתיע את הקהל. קוריאה הדרומית הגבירה את האזהרות כלפי הנהגת קוריאה הצפונית מאז שפיונגיאנג הודיעה על ביצוע ניסוי מוצלח בראש נפץ גרעיני לפני כשבועיים. השבוע ערכה פיונגיאנג ניסוי במנוע רקטי מסוג חדש, כזה שניתן לעשות בו שימוש בטילים בליסטיים בין-יבשתיים.

עוד בוואלה! NEWS:
הצייד הופך לניצוד: ההסתבכות של החוקר מספר 1 מאיימת על מח"ש
ח"כ עודה על טקס אופיר: "רגב משתמשת בביזוי זיכרון השואה"
אסד יוצא למבצע נרחב: צבא סוריה הפציץ מרכזי סיוע אזרחיים בחאלב

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בביקור במשרד הביטחון לרגל השנה החדשה, 10 בינואר 2016. רויטרס
קים ג'ונג און מבקר במשרד הביטחון, ינואר 2016/רויטרס

משרד ההגנה בסיאול הודיע כי קיימות תכניות ל"תרחיש הגרוע ביותר". כמו כן, נמסר כי ההערכה היא שקוריאה הצפונית מוכנה לבצע ניסוי גרעיני נוסף, השישי במספר.

לפני כשבוע העריכו מומחים לכלי נשק כי קוריאה הצפונית תחזיק במספיק חומר ל-20 פצצות גרעין עד לסוף השנה בעזרת מתקנים משודרגים להעשרת אורניום ומאגר הפלוטוניום הקיים שלה. היכולת הגרעינית האמתית של המדינה המבודדת לא ידועה, אך לאחר הניסוי האחרון וההערכות של קוריאה הדרומית ולפיהן היא מתכוננת לאחד נוסף, נראה שאין לה מחסור בחומר כדי לקיים ניסויים נוספים. לפי המומחים, בקוריאה הצפונית יש שפע של מצבורי אורניום והיא פועלת בחשאי במשך יותר מעשור כדי להעשיר את החומר לרמה הנדרש לפיתוח כלי נשק גרעיניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully