וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כבר היה עדיף לפוצץ אותה": בסין זועמים על שיפוץ החומה הגדולה

אחד מהמקטעים של חומת סין שנודע ב"יופיו הפראי" כוסה בבטון. למרות טענת הממשלה כי השיפוץ נועד לשמר את החומה, גורמים רשמיים ואזרחים הביעו את מחאתם. "זה באמת ממש מכוער", הודה גורם ממשלתי. "זה נראה כמו שביל אופניים"

קטע של חומת סין במחוז סויז'ונג, 21 בספטמבר 2016. AP
נפתחה חקירה לאיתור האחראים למחדל. המקטע ששופץ/AP

הרשויות בסין הפכו בימים האחרונים למרכזה של סערה ציבורית בנוגע לעבודות השימור בחלק של החומה הסינית הידועה. המקטע המדובר, באורך של שמונה קילומטרים באזור שיאהקו, בצפון-מזרח סין, הוקם לפני כ-700 שנים, ונחשב עד לאחרונה כאחד מהחלקים "הפרועים" האחרונים של החומה, שלא עברו שימור ונודעו ביופיים המיוחד, בהשוואה לחלקים המתויירים יותר של החומה, שהוכרה כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו.

גורם במשרד התרבות של העיר הולודאו, המפקח גם על מחוז סויז'ונג שבו נמצא המקטע המדובר, הסביר כי "החומה הישנה ניזוקה באופן חמור לאורך ההיסטוריה, ועבודות השימור נועדו למנוע ממנה להתפורר לחלוטין ולהישטף בגשם". במסגרת עבודות השימור, מגדלי שמירה וביצורים נוספים הוסרו, וחול ובטון שימשו על מנת לכסות את חלקה העליון של החומה. אולם תכנית השימור, שאושרה על ידי המנהל לעתיקות של הממשל המרכזי בבייג'ינג, גררה ביקורת קשה מצד גורמים רשמיים ומצד אזרחים רבים.

עוד בוואלה! NEWS:
האם דוב הקוטב "העצוב ביותר בעולם" יזכה לבית חדש באנגליה?
טייפון עוצמתי פגע בטייוואן: מיליונים ללא חשמל ורוחות של מאות קמ"ש
40 שנה למות המנהיג: בסין ציינו ברגשות מעורבים את זכרו של מאו

קטע של חומת סין במחוז סויז'ונג, 21 בספטמבר 2016. AP
"נראה כמו עבודה של אנשים שלא סיימו יסודי"/AP

דונג יאוהוי, סגן יו"ר האגודה ללימודי חומת סין, טען בריאיון לעיתון "בייג'ינג ניוז" כי עבודות השימור "בסיסיות וגסות". לדבריו, "שיפוץ כזה פוגם בהערכה שאנשים רוחשים כלפי ההיסטוריה והתרבות של החומה. התנהגות כזאת היא פשוט מגוחכת". ברשתות החברתיות, גולשים רבים הביעו ביקורת על העבודה החובבנית, לטענתם, וחלקם גרסו כי המקטע המשופץ "נראה כמו שביל אופניים".

"זה נראה כמו עבודה של כמה אנשים שלא אפילו סיימו בית ספר יסודי", הטיח משתמש ברשת החברתית הסינית "וויבו". לטענתו, "אם זאת התוצאה, עדיף היה כבר לפוצץ אותה וזהו". משתמש אחר יצא נגד "היחס הברוטלי לאנדרטאות שהשאירו אחריהם אבותינו", והוסיף: "איך זה שאנשים עם מודעות תרבותית כל כך נמוכה יכולים להוביל דברים כאלה? למה שלא נשטח גם את העיר האסורה בבייג'ינג?".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
קטע של חומת סין במחוז סויז'ונג, 21 בספטמבר 2016. AP
הממשל הזהיר מהנזק שנגרם מהצפות באזור. שיאהקו, השבוע/AP

אפילו סגן מנהל מחלקת התרבות של מחוז ליאונינג, דינג הוי, הודה בריאיון לרשת הממשלתית CCTV כי "השיפוצים באמת ממש מכוערים". הוא הסביר כי העבודות הושלמו במשך כשלושה חודשים, במסגרת תכנית ממשלתית, והסתיימו כבר לפני כשנתיים. עם זאת, בשבוע האחרון שימור המקטע בשיאהקו שב בסערה לשיח הציבורי.

המנהל לעתיקות הסביר כי עבודות השימור שעליהן הוחלט בשנת 2012 נועדו "למנוע נזק נוסף, שנגרם מבעיות תשתית חמורות ומסוגיות שנובעות מהצפה". עם זאת, המנהל הורה על פתיחה בחקירה בנוגע להליך אישור העבודות, והבטיחו להתמודד עם האחראים לכך "מבלי להצדיק את טעויותיהם".

קטע של חומת סין במחוז סויז'ונג, 21 בספטמבר 2016. AP
"למה שלא נשטח גם את העיר האסורה?". המקטע ששופץ/AP

בשנים האחרונות נחקקו כמה חוקים בסין שנועדו לקדם עבודות שימור של החומה הגדולה, שהקמתה החלה בשנת 22 לפני הספירה. בנייתה של החומה נמשכה עד לאמצע המאה ה-17, אז הייתה המבנה הצבאי הגדול ביותר בעולם. להערכת אונסק"ו, מקטעי החומה משתרעים לאורך יותר מ-20 אלף קילומטרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully