וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב החשדות נגד ראש העיר: ברמת גן מוחים על קבלת פרס הניהול הכספי

23.9.2016 / 18:10

חבר המועצה אלי מוסרי יזם פנייה לשר הפנים דרעי במחאה על הענקת פרס ניהול כספי תקין בתחילת השבוע לראש העירייה ישראל זינגר. זאת, בשל המלצת המשטרה להעמידו לדין בחשד למרמה והפרת אמונים

צילום: דוד קורן, עריכה: ניב פוקס

(אחרי כשנה של חקירה המשטרה המליצה להעמיד לדין את ישראל זינגר, אפריל 2016)

חברי מועצת עיריית רמת גן שלחו היום (חמישי) מכתב לשר הפנים, אריה דרעי, בדרישה כי ייבחן מחדש את הענקת פרס "ניהול כספי תקין" לשנים 2014-2015 שהוענק לעירייה. את הפנייה יזם חבר המועצה אלי מוסרי ויחד עימו חתומים חברי מועצה נוספים על המכתב, בהם אדם קניגסברגר, רחלי מרום, ליעד אילני ואריה מזרחי.

פנייתם של חברי המועצה מגיעה בעקבות הפרסום השבוע בוואלה! NEWS על החלטתו של שר הפנים לבטל את הענקת פרס "ניהול כספי תקין" לעיריית נתניה בשל החקירה המתנהלת נגד ראש העירייה, מרים פיירברג, וכן ברקע המלצת המשטרה מחודש אפריל האחרון להעמיד לדין את ראש עיריית רמת גן, ישראל זינגר ושני בכירים נוספים בעירייה בחשד למרמה והפרת אמונים.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו לאבו מאזן: אתה יכול להמשיך להפיץ שנאה - או לקדם שלום
אנחת רווחה בתעשייה האווירית: "שיגור 'אופק 11' עבר בהצלחה"
אחיו של הגבר שנמצא כבול לעמוד: "הוא נוהג לקשור את עצמו"

טקס הענקת פרס "ניהול כספי תקין", של משרד הפנים -  שר הפנים אריה מכלוף דרעי, יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס, וראש עיריית רמת גן, ישראל זינגר. דוברות משרד הפנים,
ראש עיריית רמת גן ישראל זינגר מקבל את הפרס משר הפנים דרעי בתחילת השבוע/דוברות משרד הפנים

בפתח המכתב מציגים חברי המועצה מספר נתונים שמעלים תהיות לגבי הזכייה של רמת גן בפרס. כך למשל מוזכרת החלטתו של שר הפנים הקודם, גלעד ארדן, לפיה רשות מקומית שחקירה משטרתית מתנהלת נגד העומד בראשה, לא תהיה זכאית לקבלת הפרס לניהול כספי תקין.

בהמשך המכתב נחשפים נתונים מדאיגים, לדברי חברי המועצה, שנאספו מדוחות הכספיים של עיריית רמת גן עצמה וכן נתונים של משרד הפנים ושל הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מהם עולה כי העירייה איננה ראויה לקבל את הפרס. מוסרי טוען שעל פי הדוחות הכספיים הרשמיים "חלה התערערות משמעותית באיתנותה הפיננסית של עיריית רמת גן".

מדובר בפרס הניתן על ידי שר הפנים אחת לשנה לרשויות מקומיות ומועצות אזוריות על בסיס פרמטרים שונים, ובראשם התנהלות אחראית של בעלי התפקידים במנגנון המוניציפלי. בין היתר, נבחנים מדדים פיננסיים כמו גירעון, הכנסות, הוצאות ושיעור גביית הארנונה. בנוסף, נדרשות הרשויות לעמוד בסעיפים הקשורים למנהל תקין, בהם - מסירת עבודות במכרזים, רישוי עסקים, נוהל העברת תמיכות, קיום נוהל מחיקת חובות, היעדר חריגות שכר, קיום נוהל העסקת עובדים ואי-חריגה מתקן ומנהל תקין של הרשות בתחום התאגידים העירוניים. לשר הפנים ישנה הסמכות למנוע את הענקת הפרס במקרים של אירועים חריגים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully