וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני העימות הראשון: קלינטון מובילה על טראמפ ב-6% בסקר חדש

22.9.2016 / 12:52

43% אמרו כי יצביעו לשרת החוץ לשעבר, לעומת 37% שתומכים באיל הנדל"ן. סקר אחר מראה כי טראמפ מוביל במדינות מתנדנדות, ואתר תחזיות מרכזי הגדיל את סיכוייו. ומיהם הכוכבים שגייסה הילרי?

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

ארבעה ימים לפני העימות הנשיאותי הראשון, סקר חדש של ה"וול סטריט ג'ורנל" ורשת הטלוויזיה NBC מעניק למועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון, יתרון של 6% על פני יריבה הרפובליקני, דונלד טראמפ. 43% מן הנשאלים השיבו כי יצביעו עבור שרת החוץ לשעבר, לעומת 37% שנקבו בשמו של טראמפ. המועמד הליברטריאני גארי ג'ונסון זכה ל-9% תמיכה והמועמדת מטעם המפלגה הירוקה, ג'יל סטיין, ב-3%. כאשר לנשאלים הוצגו רק שמותיהם של טראמפ וקלינטון, ללא המועמדים הנוספים, גדל היתרון של המועמדת הדמוקרטית באחוז אחד נוסף, ל-7%.

בנוסף, רוב הנשאלים סברו כי קלינטון תעשה עבודה טובה יותר בתור המפקדת העליונה של הצבא וכאחראית על מאגרי הנשק הגרעיני של המדינה. עם זאת, טראמפ נחשב בעיני הנשאלים ככן וישיר יותר מקלינטון. הסקר נערך לאחר שובה של קלינטון לקמפיין הבחירות, אחרי שחלתה בדלקת ריאות וצולמה רועדת, מועדת ונתמכת על ידי עוזריה בטקס לזכר פיגועי ה-11 בספטמבר.

עוד על הבחירות בארצות הברית:
טראמפ: "הפליטים הסורים מאיימים על איכות חיינו בארצות הברית"
375 מדענים נגד טראמפ: מודאגים מעמדותיו לגבי שינויי האקלים
קרב חפירות אל הבית הלבן: איך הפכו הבחירות כל כך צמודות?

מועמדת לנשיאות ארה"ב הילרי קלינטון, ניו יורק. ספטמבר 2016. רויטרס
הנשאלים סבורים כי היא תתפקד טוב יותר כמפקדת העליונה של הצבא. קלינטון/רויטרס

במקביל, סקר של רשת "פוקס ניוז" מראה כי טראמפ מוביל בשלוש מדינות מתנדנדות בעלות משקל משמעותי. הסקר, שהתמקד במדינות אוהיו, קרוליינה הצפונית ונבאדה, הראה כי טראמפ מוביל בשלושתן. בנבאדה רשם המועמד הרפובליקני יתרון של 3%, בקרוליינה הצפונית הצביע הסקר על יתרון של 5%, וכך גם באוהיו, הגדולה מבין השלוש מבחינת המשקל בחבר האלקטורים.

לאחר כל הסקרים האחרונים שהתפרסמו ביומיים האחרונים, עודכן ממוצע הסקרים באתר Real Clear Politics, וכעת הוא מצביע על יתרון דחוק של המועמדת הדמוקרטית העומד על 1.5%. קלינטון זוכה בממוצע של 41.1% תמיכה ואילו טראמפ ל-39.6%.

בעקבות המספרים הצמודים בסקרים עדכן נייט סילבר, העורך של אתר התחזיות הסטטיסטי "538", את התחזית שלו לגבי זהות המנצח, וכעת הוא מעניק לקלינטון סיכוי של 57.1% לזכות בבחירות, ולטראמפ 42.9%. תוצאותיו של טראמפ בסקרים בשבוע הנוכחי הם הטובים ביותר מאז הוכרזו שני המועמדים בוועידות המפלגה בסוף חודש יולי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סו

בשיתוף סאנופי
המועמד לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ, ניו יורק. ספטמבר 2016. AP
וביל באוהיו המתנדנדת. טראמפ/AP

בניסיון להטות את הכף באוהיו, בה כאמור מוביל טראמפ, הודיעה קלינטון הלילה כי גייסה לעזרתה שישה שחקנים שהשתתפו בסדרת הדרמה המצליחה "הבית הלבן", והם מתכוונים להשתף בעצרות בחירות למענה בשבת ובראשון. בעצרות ישתתפו השחקנים ריצ'רד שיף, אליסון ג'ני, בראדלי וויטפורד, דולה היל, ג'ושוע מלינה ומארי מקורמק, ששיחקו את דמויותיהם של טובי, סי-ג'יי, ג'וש, צ'ארלי וויל וקייט בסדרה ששודרה בין 1999 ל-2006 וזכתה במספר רב של פרסים.

האירועים יתקיימו בערים קליבלד, טולדו, קולומבוס, ובמקומות נוספים במדינה המתנדנדת, שמי שינצח בה יזכה ב-18 צירים. ממטה הקמפיין של קלינטון נמסר כי השחקנים יעודדו את תושבי אוהיו להירשם להצבעה לפני המועד האחרון, שיחול ב-11 אוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully