וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל פגישת אובמה-נתניהו: בוטל דיון על תכנית בנייה מעבר לקו הירוק בי-ם

21.9.2016 / 15:31

גורם בעירייה אמר כי החלטת הוועדה המקומית בעיריית ירושלים היא שלא לדון בהיתרי הבנייה לפרויקט הדיור בשכונת גילה לנוכח הפגישה בין שני המנהיגים. יו"ר הוועדה: "זה בגלל בעיה טכנית"

צילום: רויטרס

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיריית ירושלים החליטה היום (רביעי) שלא לדון לעת עתה בהיתרי בנייה לפרויקט דיור בשכונת גילה בעיר. גורם בעירייה אמר כי הדבר נעשה לנוכח פגישתו המתוכננת של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה בשולי העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק. עם זאת, יו"ר הוועדה מאיר תורג'מן טען כי "הסעיפים ירדו מסדר היום בשל בעיה טכנית ויעלו בעוד שבועיים".

בחודש יולי הופקדה על שולחן הוועדה תכנית לבניית 770 יחידות חדשות בין שכונת גילה לבין בית ג'אלה שמעבר לקו הירוק. מדובר בתכנית איחוד וחלוקה לחלק משכונת מורדות גילה, שהיקפה הכולל יהיה כ-1,200 יחידות דיור. שטח התכנית נמצא מול מנזר הכרמיזאן, שבסמוך לו מתקדמת בימים אלו בניית גדר ההפרדה. מצפון לשטחי התכנית מתקדמות עבודות תשתית לכ-700 יחידות דיור בתכנית המורדות המערביים של גילה, שאושרה להפקדה בחודש דצמבר אשתקד. בשבוע שעבר היא הופקדה להתנגדויות.

חודש קודם לכן בתגובה לגל פיגועים, החליטו ראש הממשלה ושר הביטחון לקדם בנייה של 800 יחידות דיור במעלה אדומים ובירושלים. מחלקת המדינה האמריקנית גינתה את המהלך. "יהיה זה הצעד האחרון במה שנראה כמו תהליך שיטתי של כיבוש קרקעות, הרחבת התנחלויות והכשרה של מאחזים, שמערערים ביסודם את פתרון שתי המדינות", נמסר.

הערב צפויים להיפגש הנשיא אובמה וראש הממשלה נתניהו בניו יורק לפגישה שעשויה להיות האחרונה בין השניים. על סדר היום של שני המנהיגים יעלה כצפוי הסכסוך הישראלי-פלסטיני בצל הביקורת שהשמיעה לאחרונה וושינגטון על הבנייה בהתנחלויות. בנאומו באו"ם אתמול אמר אובמה כי "ישראל צריכה להכיר בעובדה כי אינה יכולה להחזיק בהתנחלויות ולכבוש אדמות של פלסטינים לעד".

שכונת גילה בירושלים. רויטרס
שכונת גילה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully