וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעק "אללה אכבר", ניסה לפרוץ לשגרירות ישראל בטורקיה – ונורה

אדם ניסה לדקור מאבטח מקומי בכניסה למבנה שגרירות באנקרה, אך נבלם על ידיו ונפצע ברגלו. לפי המשטרה, הוא צעק "אללה אכבר". מושל אנקרה: נראה שהוא מעורער בנפשו, אין לו קשרים לארגונים קיצוניים. לא היו נפגעים נוספים בתקרית

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

אדם ניסה לדקור היום (רביעי) מאבטח בכניסה לשגרירות ישראל בטורקיה ונורה על ידיו - כך נמסר ממשרד החוץ שהוסיף כי לא היו נפגעים בקרב הצוות. התוקף נפצע באורח קל מירי ברגלו ונעצר. המשטרה המקומית מסרה כי הוא צעק "אללה אכבר" לפני שתקף ומושל אנקרה מסר כי נראה שהוא מעורער בנפשו וכי לא נמצאו קשרים שלו לארגונים קיצוניים.

לפי דיווחים בכלי תקשורת המקומיים, החשוד הוא נורי צ'ליסקן, בן 38, תושב מחןז קוניה שבמרכז המדינה. עוד דווח כי הוא חלף כמה פעמים לפני השגרירות הישראלית בטרם ניסה להיכנס למבנה.

לפי משרד החוץ, התוקף הגיע עם תיק לאזור השגרירות והשוטרים המקומיים דרשו ממנו לעצור לאחר שהתנהג באופן חריג. הוא שלף סכין עטופה בנייר מהתיק ואחד השוטרים ביקש ממנו לעצור. כשלא נעתר לקריאתו, השוטר ירה בסמוך לרגלו. התוקף פנה לשוטר אחר במקום, נופף לעברו בסכין ואז נורה ברגלו. לאחר מכן הוא נעצר.

לקריאה נוספת בנושא
טורקיה עצרה חשודים בתכנון פיגועים בשגרירויות זרות במדינה
מערב אירופה וטורקיה על הכוונת: אלו אזהרות המסע לחגים

מחוץ לשגרירות אנקרה בטורקיה, 21 בספטמבר 2016. רויטרס
זירת השגרירות הישראלית באנקרה, היום/רויטרס
מחוץ לשגרירות אנקרה בטורקיה, 21 בספטמבר 2016. רויטרס
מחוץ לשגרירות אנקרה בטורקיה, 21 בספטמבר 2016/רויטרס

גורמים במשטרת טורקיה שהיו בזירה מסרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי הם בחנו את התיק שנשא עמו התוקף, אך לא מצאו בו חומרי נפץ. כוחות הביטחון סגרו את כל הכניסות לאזור לאחר התקרית.

טורקיה נמצאת בכוננות גבוהה בעקבות גל טרור שמתחולל בשטחה בשנה האחרונה. בסוף השבוע האחרון נסגרו נציגויות בריטניה וגרמניה במדינה וכמה אנשים נעצרו באנקרה ובאיסטנבול בחשד שתכננו לבצע פיגועים במבני הנציגויות.

ביום שני פרסם המטה ללוחמה בטרור את רשימת היעדים המעודכנים לקראת תחילת החגים, ובראשם טורקיה. במטה הדגישו את אזהרת המסע החמורה למדינה, הנמצאת בדרגת "איום קונקרטי גבוה". המטה המליץ לציבור להימנע מביקורים בה לאור הימשכות הפיגועים נגד מגוון מטרות.

(עדכון ראשון: 12:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully