וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה עצרה חשודים בתכנון פיגועים בשגרירויות זרות במדינה

16.9.2016 / 12:20

סוכנות הידיעות הממשלתית אנאדולו דיווחה כי ארבעה נעצרו באנקרה ובאיסטנבול, בחשד שתכננו לתקוף את נציגויות בריטניה וגרמניה שצמצמו את פעילותן במדינה. זאת ברקע מידע מודיעני על איום של דאעש

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

הרשויות בטורקיה עצרו ארבעה בני אדם בחשד שתכננו לבצע פיגועים בשגרירויות גרמניה ובריטניה במדינה, אך לא מצאו קשר בינם לבין ארגון טרור כלשהו – כך דיווחה היום (שישי) סוכנות הידיעות הטורקית אנאדולו.

לפי הדיווח של הסוכנות הממשלתית, ששודר ברשת הטלוויזיה האברטורק, החקירה החלה בעקבות מידע מודיעני על כוונה של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) לפגוע בנציגויות של שתי המדינות המערביות. עוד דווח כי שלושה מהם נעצרו באנקרה הבירה ועוד אחד באיסטנבול.

בריטניה סגרה את שגרירותה באנקרה היום. לפי משרד החוץ בלונדון, זאת בעקבות סיבות ביטחוניות. לא נמסרו פרטים נוספים מעבר לכך. שגרירות גרמניה במדינה כתבה באתר שלה כי המשימות הדיפלומטיות שלה בטורקיה יהיו מוגבלות, גם לאחר שהייתה בחופשה של ארבעה ימים בעקבות חג הקורבן המוסלמי.

טורקיה סובלת בשנה האחרונה מגל של מתקפות טרור מצד דאעש והמחתרת הכורדית (PKK). היא פתחה במבצע הנרחב ביותר שלה בסוריה בחודש שעבר, במטרה להדוף את לוחמי "המדינה האסלאמית" מגבולה הדרומי ולמנוע מהכורדים להרחיב את השליטה שלהם באזור.

זירת הפיגוע בשדה התעופה אטאטורק באיסטנבול, טורקיה. רויטרס
נמל התעופה אטאטורק לאחר הפיגוע ביוני/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully