וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס על ניהול תקין נשלל מפיירברג - אך ניתן לראש עיר אחר החשוד במרמה

20.9.2016 / 15:29

שר הפנים אריה דרעי החליט כי לנוכח החקירה נגד ראשת העיר נתניה לא יוענק לה פרס ל"ניהול כספי תקין". עם זאת, הפרס הוענק בין היתר לעיריית רמת גן - שישראל זינגר העומד בראשה עלול להיות מואשם בעבירות של מרמה

צילום: דוד קורן, עריכה: ניב פוקס

(אחרי כשנה של חקירה: המשטרה ממליצה להעמיד לדין את ישראל זינגר)

שר הפנים אריה דרעי החליט השבוע לבטל את הענקת פרס "ניהול כספי תקין" לעיריית נתניה בשל החקירה המתנהלת נגד ראשת העירייה מרים פיירברג. ואולם נדמה שבעיני השר מה שתקף לעיריית נתניה אינו תקף לעיריית רמת גן. אמש (שלישי) בטקס שנערך בירושלים בנוכחות דרעי ויו"ר השלטון המקומי חיים ביבס, הוענק הפרס ל-101 רשויות מקומיות, ובהן עיריית רמת גן, שהעומד בראשה, ישראל זינגר, עלול לעמוד לדין בגין עבירות של מרמה והפרת אמונים.

פרס ל"ניהול כספי תקין" ניתן על ידי שר הפנים אחת לשנה לרשויות מקומיות ומועצות אזוריות על בסיס פרמטרים שונים, שעיקרם כמו שם הפרס - ניהול כספי תקין - והתנהלות אחראית של בעלי תפקידים ברשויות השונות. בין היתר, נבחנים יחסים פיננסיים כמו גירעון, הכנסות, הוצאות הנהלה ושיעור גביית ארנונה.

בנוסף לכך, הרשות נדרשת לעמוד בסעיפים הקשורים למנהל תקין. הסעיפים כוללים בין היתר מסירת עבודות במכרזים, רישוי עסקים, נוהל העברת תמיכות, קיום נוהל מחיקת חובות, היעדר חריגות שכר, קיום נוהל העסקת עובדים ואי-חריגה מתקן ומנהל תקין של הרשות בתחום התאגידים העירוניים. לשר הפנים סמכות למנוע הענקת הפרס במקרים של אירועים חריגים.

לקריאה נוספת:
פיירברג שוחררה למעצר בית ותורחק מהעירייה: "בדתה ראיות"
המשטרה ממליצה להעמיד לדין את ראש עיריית רמת גן ישראל זינגר

טקס הענקת פרס "ניהול כספי תקין", של משרד הפנים -  שר הפנים אריה מכלוף דרעי, יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס, וראש עיריית רמת גן, ישראל זינגר. דוברות משרד הפנים,
ישראל זינגר מקבל את הפרס משר הפנים, אתמול/דוברות משרד הפנים

בחודש אפריל האחרון הודיעה משטרת ישראל כי היא ממליצה להעמיד לדין את ראש העירייה זינגר, ואת סמנכ"ל מנהל התרבות בעירייה אמנון בוץ. מחומר החקירה עלה כי במהלך הבחירות לרשויות המקומיות שהתקיימו בשנת 2013, שבהן התמודד זינגר, הוא הבטיח הטבות לפעילים שעבדו עבורו בקמפיין הבחירות וביקש לספק להם שירותים שונים, מי בשכר מופחת ומי ללא כל שכר.

לאחר הבחירות, על פי החשד, זינגר הבטיח לפעילים ולנותני השירותים כי ימונו למשרה בעירייה או במוסד הקשור אליה או ייבחרו לביצוע פרויקטים בהתקשרות עם העירייה ומוסדותיה. עוד עלה כי לאחר בחירתם פעלו זינגר ובוץ כדי לעמוד בהבטחות ולאתר מקומות תעסוקה והתקשרויות לפעילים ולספקים. בחלק מהמקרים אכן נשכרו שירותיהם של אותם פעילים על ידי העירייה, או שהתקבלו כעובדים בעירייה ובמוסדותיה.

"ראש עירייה חשוד בפלילים עם המלצה של המשטרה להגשת כתב אישום לאחר שגיבשה תשתית ראייתית לביצוע עבירות מרמה והפרת אמונים על ידו, מקבל אות על מנהל כספי תקין, מה אפשר להוסיף?", אמר בשיחה עם וואלה! NEWS ליעד אילני, חבר מועצת העיר רמת גן, שהופתע מההחלטה להעניק לזינגר את הפרס. "ידוע שבמדינת ישראל המציאות עולה על כל דמיון".

ראש העיר נתניה השתחררה למעצר בית, ספטמבר 2016. שלומי גבאי
פיירברג משוחררת למעצר בית, בשבוע שעבר/שלומי גבאי

ראשת העיר נתניה פיירברג נעצרה בתחילת חודש ספטמבר לאחר פשיטה שערכו כוחות המשטרה על העירייה ובעקבות מעצר כמה בכירים בה. היא חשודה בקבלת שוחד בסך מיליוני שקלים מקבלנים לצורך קידום פרויקטים לבנייה בעיר. ביום שלישי שעבר היא שוחררה למעצר בית ובית המשפט הורה עליה להתרחק מהעירייה למשך 41 ימים.

כאמור, משרד הפנים החליט השבוע לבטל את הענקת הפרס לעיריית נתניה. בעיריית נתניה הופתעו מההחלטה שלא להעניק להם את הפרס. הנימוק המרכזי להחלטה, לפי דיווחים, היה בשל החקירה המשטרתית נגד ראשת העירייה והבכירים העובדים בה.

משרד הפנים: "עיריית רמת גן עמדה בכל אמות המידה שנקבעו"

ממשרד הפנים נמסר בתגובה: "פרס שר הפנים לניהול תקין לשנים 2015-2014 ניתן ל-101 רשויות מקומיות אשר עמדו באמות המידה שנקבעו. עיריית רמת גן עמדה בכל אמות המידה שנקבעו. ראש עיריית רמת גן היה מצוי בחקירה אך חזר למלא את תפקידו בצורה מלאה וללא הגבלות ולכן הוחלט להעניק עיריית רמת גן את הפרס על ניהול תקין".

מרכז השלטון המקומי מסר כי "מרכז השלטון המקומי תומך בכלל הרשויות שמתנהלות ביעילות ובמקצועיות מדי שנה ופועל לטובת התפתחותן והתייעלותן ולשיפור השירות שמעניקות לתושבים. עם זאת, המרכז אינו מתערב בשיקולי משרד הפנים בחלוקת פרס ניהול כספי תקין לרשויות".

מעיריית רמת גן נמסר: "העיר רמת גן התנהלה ועודנה מתנהלת בניהול תקין לחלוטין, ואנחנו מברכים על החלטת השר להעניק לעירייה ולראש העיר את ההכרה הראויה להם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully