וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: רוב הציבור סבור שתשלומי הורים מעמיקים את האי-שוויון

20.9.2016 / 8:46

לפי סקר המועצה לשלום הילד, 70% מתנגדים לתשלומים לטובת טיולים וסל תרבות, ויותר מ-40% סבורים שמשרד האוצר מונע את ביטולם. "תשלומי הורים הם בעצם מס חינוך לכל דבר", אמרה מנכ"לית המועצה

עריכה: ניר חן

(בווידאו: ריאיון באולפן וואלה! NEWS על תשלומי הורים, אוגוסט 2015)

61% מהציבור סבור כי תשלומי הורים לבתי הספר מהווים נטל כלכלי כבד ומעמיקים את האי-שוויון - כך עולה מסקר המתפרסם הבוקר (שלישי) שאותו הזמינה המועצה לשלום הילד. לפי הסקר, 70% מהציבור מתנגד לתשלומי הורים למערכת החינוך ויותר מ-40% סבורים כי משרד האוצר הוא שמונע את ביטול התשלומים, שלטענתם מעמיקים את הפערים במערכת החינוך. הסקר נערך על ידי מכון מדגם ו- ipanel לקראת הכנס השנתי של המועצה לשלום הילד, שייפתח היום באוניברסיטת בן גוריון שבנגב.

על פי הסקר, שכלל מדגם ארצי מייצג של 617 מרואיינים, 70% מהנשאלים סבורים כי הדרישה לתשלום הורים למערכת החינוך – לטובת טיולים וסל תרבות – אינה מוצדקת. מנגד, 24% סברו ההיפך. באזור תל אביב ויהודה ושומרון נמצאו השיעורים הגבוהים ביותר של המצדיקים את התשלום – 32% ו-34% בהתאמה. מנגד, באזור חיפה והמרכז נמצא השיעור הנמוך ביותר של המצדיקים תשלומי הורים – 17% ו-20% בהתאמה.

מקרב הסבורים כי מדובר בתשלום שאינו מוצדק, 41% הסבירו את עמדתם בכך שמדובר בתשלום הפוגע בחלשים ביותר ומגביר את האי-שוויון במערכת החינוך. 35% טענו כי מדובר בתשלומים הנוגדים את עקרון חינוך חינם; 20% השיבו כי מדובר בנטל כבד על ההורים ואילו 3% הסבירו את עמדתם בטענה כי עצם התשלום עלול להוביל להשפלת תלמידים.

עוד בוואלה! NEWS:
דוח: נשים בישראל משכילות יותר - אך מרוויחות פחות מגברים
משרד החינוך מוריד את הדרישות להוראת מתמטיקה
יותר סטודנטים זרים ושילוב מיעוטים: תכנית החומש להשכלה הגבוהה

פתיחת שנת הלימודים בבית הספר אופק ברמלה, 1 בספטמבר 2015. ראובן קסטרו
"התשלום סותר את עקון השוויון"/ראובן קסטרו

בבחינת האחראים לאי-ביטול התשלום עולה כי 43% מהציבור סבור שמשרד האוצר הוא הגורם העיקרי המונע את ביטול תשלומי ההורים. במקום השני מדורג משרד החינוך עם 25%. אחריו ניצבות הרשויות המקומיות עם 12%. רק 6% מהנשאלים סבורים כי ההורים הם הגורם המעכב את ביטול התשלומים.

מהסקר עולה עוד כי 59% מהנשאלים טוענים כי יש לבטל את התשלום כליל; 28% סבורים כי יש להותיר את התשלום בעינו אך לדרג את גובהו על פי הכנסות ההורים; 7% בלבד טענו שיש להותיר את המצב כפי שהוא היום.

"תוצאות הסקר מעידות כי הציבור מבין שתשלומי הורים הם בעצם מס חינוך לכל דבר ועניין", אמרה ורד וינדמן, מנכ"לית המועצה לשלום הילד. היא הוסיפה כי "מדובר בתשלומים הסותרים באופן יסודי את עקרון השוויון ואת רוח חוק חינוך חינם, תוך הגדלת הפערים במערכת החינוך". לדבריה, "פעלנו ונמשיך לפעול לביטול תשלומים אלו ובמקביל, נפעל להוצאת הגבייה מבתי ספר במטרה לנתק את הקשר מורים-ילדים-תשלומים ולמנוע מצבי קיפוח והשפלה של תלמידים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully