וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עברי לידר על המחאה נגדו באלקנה: "פוגע, אך אופיע בשמחה"

18.9.2016 / 18:54

עקב הפרסום בוואלה! NEWS על ההתנגדות להופעתו בהתנחלות וכינויו "סוטה מוצהר", אמר הזמר: "הייתי רוצה להגיד שזה לא פוגע בי, אבל זה לא נכון". הוא הוסיף: "בטוח שרוב התושבים מחכים להופעה"

עריכת וידאו: ניר חן

הזמר עברי לידר התייחס היום (ראשון) לסערה שעוררה הופעתו המתוכננת בהתנחלות הדתית אלקנה שבשומרון. "גם אני קראתי בוואלה! NEWS שאני סוטה מוצהר'. הייתי רוצה להגיד שזה לא פוגע בי בכלל, אבל זה לגמרי לא נכון. עדיין מדהים ומוזר לשמוע אנשים שחושבים כך ומדברים כך, וסולדים מכל מה שלא בהכרח דומה להם", כתב בעמוד הפייסבוק שלו. "אני בטוח שרוב תושבי אלקנה הם אנשים סובלניים וחובבי מוזיקה, שמחכים להופעה לא פחות ממני, ולמענם אבוא להופיע בשמחה".

לידר אמור להופיע בהתנחלות במסגרת פסטיבל "פנים אל פנים" לקירוב לבבות, שמתקיים בחג הסוכות זה שלוש שנים. כרזה המפרסמת את האירוע הושחתה ועליה נכתב "חילול השם", ובני זוג המתגוררים בהתנחלות אף שלחו מייל לכלל התושבים, שבו כינו את לידר "סוטה מוצהר" וקראו לבטל את האירוע.

לצד לידר התייצבה גם חברת הכנסת קסניה סבטלובה מהמחנה הציוני, שבחרה לתקוף בדבריה את שרת התרבות מירי רגב. "בפעם הבאה שאת מדברת גבוהה-גבוהה על חשיבות הבאת התרבות לפריפריה, ועל 'היעדר ציונות' מצד אמני ישראל, תזכרי את היום הזה", כתבה סבטלובה בעמוד הפייסבוק שלה. "היום שבו (חלק מ) תושבי אלקנה החליטו שעברי לידר, אמן אהוב ומוערך, הוא 'סוטה מוצהר', ושיש להחרים את ההופעה שלו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השחתת פוסטר ההופעה באלקנה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

סבטלובה הוסיפה כי "לפני שתמתחי שוב ביקורת על אמנים שמסרבים להגיע להתנחלויות (גם פריפריה מסוג מסוים, אבל מהסוג שדווקא מקבל מימון דרך צינורות שונים) – תפתחי את העיניים ותראי שחלקן כבר בוחרות להיות מסוגרות ולטאטא כל זכר של קדמה ונאורות מעליהן. מירי רגב, זכרי שהשכבות המוחלשות שאת בחרת להיות להן פה, לא נמצאות באלקנה. הן נמצאות במקומות אחרים, בתוך תחומי הקו הירוק – מקומות שעברי לידר דווקא מאוד אהוב בהם".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

"מעציב שציבור שנאבק בחרמות תרבותיות, משתמש באותו הנשק"

גם ארגון "חברותא - הומואים דתיים" יצא לטובת הזמר ובירך על הזמנתו להופעה בהתנחלות. "זה שנים סבלנו משלילה מוחלטת של קיומנו, מחוסר רצון ונכונות להקשבה ולהכרה, ואף מגילויי שנאה ואלימות מילולית ופיזית, כלפי להט"ב בציבור הדתי", מסר הארגון בהודעה. "עדות לכך ניתן עוד לראות בדבריו של הרב לוינשטיין מהיישוב עלי, ומהתנגדותם החריפה של מיעוט מתושבי אלקנה".

בארגון הוסיפו: "אנו מצרים על כך שציבור הנאבק בחרמות תרבותיות נגדו, משתמש באותו הנשק כשזה מגיע ליוצרים להט"בים". דניאל יונס, יו"ר הארגון ציין בנוסף: "הצטערנו לשמוע, שוב, את אותם הקולות המשתיקים, המשתקים והאלימים, אשר ממשיכים לקרוא לנו בשמות ולדחוק את עצם קיומנו מתוכם. עם זאת, החלטת מועצת היישוב לצד תמיכתם של תושבים מעודדת אותנו מאוד, ומעידה על השינוי המבורך הציבור הדתי ביחסו ללהט"ב".

בעמותת "כמוך - הומואים דתיים אורתודוקסים" הוסיפו כי "חבל שדווקא בפסטיבל 'פנים אל פנים' שנועד לקירוב לבבות יש אנשים הבוחרים לבדוק בציציותיו של עברי לידר דווקא בעוד הם לא בדקו - ובצדק - בציציותיהם של טוביה צפיר, לירון דנינו ועוד זמרים ואומנים שהופיעו באלקנה. יש למחוק מהלקסיקון את האמירה 'סוטה' כלפי הומואים, וכדאי למבוגרים להפנים שדווקא מהלך זה הוא חלק מחינוך מכבד של ילדיהם כלפי עמדות אחרות, כשם שילדיהם מכבדים מחללי שבת וכדומה, הגם שאינם מסכימים עם אורח חייהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully