וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בהתנחלות בשל הופעה של עברי לידר: "הוא סוטה מוצהר"

18.9.2016 / 15:08

בעוד כחודש צפוי הזמר, הומו מוצהר, להופיע באלקנה בעלת הצביון הדתי, אך לא כולם מרוצים מכך. שלט המפרסם את האירוע הושחת ובני זוג הפיצו הודעה לכלל התושבים: "לא דרך לחנך את הילדים שלנו". ואולם, יש מי שגם מחה: "גזענות וחושך"

עריכת וידאו: ניר חן

הזמר עברי לידר צפוי להופיע בחודש הבא במופע בהתנחלות אלקנה שבשומרון, אולם חלק מהתושבים ביישוב הדתי מתנגדים לכך בשל היותו הומו מוצהר. לידר אמור לקיים הופעה במסגרת פסטיבל "פנים אל פנים" לקירוב לבבות שמתקיים בחג הסוכות כבר שלוש שנים. ואולם, כרזה המפרסמת את האירוע הושחתה ועליה נכתב "חילול השם", ובני זוג המתגוררים בהתנחלות שלחו מייל לכלל התושבים ובו כינו את לידר "סוטה מוצהר".

בהודעה של בני הזוג נכתב: "איך ישוב דתי כמו אלקנה מזמין סוטה מוצהר (לפי תורתנו הקדושה) להופיע ביישובנו? אנחנו לא צריכים לפרוץ דרך ולהיות הישוב הדתי הראשון להזמין סוטה לפי התורה להופיע ביישובנו". עוד נכתב במייל שהפיצו בני הזוג כי "זה לא דרך לחנך את הילדים שלנו ובוודאי אי אפשר לעצום עין מול תופעה כזאת ביישוב". לדבריהם, יש לבטל את האירוע על אף שלידר כבר הוזמן אליו. "לא מאוחר להודות בטעות כזו גדולה ולתקן אותה".

עוד בוואלה! NEWS:
מצבו של פרס ללא שינוי: ינותק בהדרגה ממכשירי ההנשמה
עד תביעה בפרשה 512: "הצמידו לי אקדח לרקה ושאלו - 'אתה או הבן שלך?'"
נתניהו הודף את הביקורת על הסכם הסיוע: "מעולם לא הוצע לנו דולר יותר"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלט הפרסומת להופעה רוסס. "חילול השם"/מערכת וואלה!, צילום מסך

תושב אחר מתח ביקורת על ההודעה המוחה על הופעתו של לידר, אך גם על עצם ההזמנה של הזמר. "אנו מנהלים קשרים רצופים וקבועים וצורכים שירותים ובידור מהרבה אנשים מבלי לבדוק את 'כשרותם'", כתב בתגובה למייל. "מה גם שיש עבירות הרבה יותר חמורות על פי ההלכה ומי אנו שנבדוק את מדד הצדקות של כל אחד ואחד – וטוב שכך הוא".

עם זאת, הוא הוסיף כי "כאשר מגיע אדם המייצג – ואי אפשר להכחיש שהוא היה בין נושאי הדגל – תפיסה שהיא מנוגדת לחלוטין לתפיסת עולמנו ואף בזה לה – בוודאי מהבחינה הערכית – ברור שיש כאן גיחוך מסוים וזילות של ערכינו שלנו". לטענתו, "אני בטוח ששום קהילה בעולם המערבי לא תזמין אליה מרצה או איש בידור – בכל נושא שהוא, בנאלי ככל שיהיה – כאשר ידוע שהוא, המרצה, תומך בגלוי בדאעש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אירוע הלן. ניר פקין
עברי לידר/ניר פקין

חבר אחר ביישוב הגיב ואמר כי הוא עצמו היה נזהר בדברים על לידר. "כבר בעבר חווינו תופעה שמתיישבים הם 'יותר טובים' לפי דעתם. התוצאה הייתה שלילית למדי. אני לא חושב שכל הקהל הדתי הלאומי חי על פי מה שאתה מעמיד", הוא כתב, אך ציין באותה תשובה כי אין בו כעס על עצם ההודעה המתנגדת להופעתו של לידר, אלא על לשונה.

למרות ההודעות הללו, חלק מתושבי ההתנחלות שהגיבו למייל התנגדו לדברי שכניהם. אחת התושבות כתבה "חבל על הרגע העצוב שתגובה כזו נשלחה לקבוצה. עצוב מאוד על הפצת חושך גזענות ושנאה. ועצוב מאוד על השימוש הבוטה במילים שבוודאי פוגע באופן אישי לפחות במספר של חברי היישוב". היא הוסיפה כי "שנאה וחרמות זו בוודאי אינה דרך שנרצה לחנך בה את ילדינו". המגיבה הפנתה את בני הזוג לאתר "חברותא" להומואים דתיים. "הגיע הזמן ללמוד לקבל ולהכיל את זה", הוסיפה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תושב יישובי גב ההר בשומרון משחית את שלט ההופעה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש מועצת אלקנה עו"ד אסף מינצר מסר כי חרף ההתנגדות האירוע יתקיים כמתוכנן. "פסטיבל מפעל הפיס 'פנים אל פנים' הנערך באלקנה זו השנה השלישי כשמו כן הוא. הפסטיבל מייצר מפגשים מוזיקליים מעניינים ואיכותיים בין מוזיקאים מעולמות שונים, ברוח חג הסוכות ומסורת האושפיזין שבין מאפייניהם הוא מאור והסברת פנים לכל אדם וחתירה לאחדות בעם ישראל".

לדבריו, "בעידן של התלהמות יתר והדגשת המפריד והשונה, ישנה חשיבות גדולה במיוחד לתת מקום למחבר ולמאחד. השנה בחרנו לארח את הזמר עברי לידר, מוזיקאי מחונן ופרפורמר מהטובים שיש בארץ ויחד עמו את הזמר והמוסיקאי העולה והמצליח, חנן בן ארי. בשנה שעברה הופיעו אצלנו בפסטיבל שלמה גרוניך ודני רובס יחד עם ישי ריבו. כולם נבחרו בשל היותם מוזיקאים ואמנים מן השורה הראשונה, ומשיקול זה בלבד. כל מאפיין אחר שלהם אינו מענייננו ואינו רלוונטי".

מינצר הוסיף כי "מוזיקה היא דרך נפלאה לחבר בין אנשים. היא שפה משותפת. כל מחאה על רקע גון פוליטי או נטייה אישית כזו או אחרת פסולה מעיקרה, בדיוק מאותן הסיבות שבהן היינו רואים בעין רעה מחאה והחרמה של אריאל זילבר בערים מסוימות, רק בשל היותו דתי ובעל גוון פוליטי". לדבריו, "אמנים ברמתם של עברי לידר וחנן בן ארי מכבדים אותנו בנוכחותם ותושבי אלקנה יחד עם רבים מתושבי ערי הסביבה יכבדו אותם ואותנו בהגיעם בהמוניהם להופעה, כפי שמוכיח קצב מכירת הכרטיסים המואץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully