וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז שינוי החקיקה: ילד חולה עבר המתת חסד בבלגיה

הילד שהיה חולה במחלה סופנית הומת לבקשתו, בעקבות תיקון חקיקה מ-2014, המאפשר לקטינים בכל גיל לעבור את ההליך. הוא נחשב למקרה חריג מאחר שענה על הסעיף לפיו מצבו היה "חסר תקווה ובלתי נסבל"

רופאים מטפלים בילדים החולים במחלות סופניות בבית חולים בבריסל, בלגיה. 2013. AP
"מעט ילדים נשקלים לתהליך". רופאים במחלקת ילדים החולים במחלות סופניות, בלגיה/AP

ילד החולה מחלה סופנית הומת בהמתת חסד בבית חולים בבלגיה, לראשונה מאז הוסרו המגבלות על המתות חסד במדינה ב-2014 – כך פורסם היום (שבת) בעיתון "הט ניוזבלד". ראש הוועדה להמתות חסד בבריסל לא חשף פרטים על הילד מלבד היותו מקרה יוצא דופן מבחינת מחלתו, שנחשבה חשוכת מרפא לחלוטין.

לדברי ראש הוועדה, וים דיסטלמנס, ישנם מעט מאוד ילדים הנשקלים לתהליך המתת החסד. "עם זאת, זה לא אומר שעלינו לסרב להעניק להם את הזכות למוות מכובד", הוסיף.

עוד ידיעות מהעולם:
הסיוע לא מגיע - והמחלוקת בין ארה"ב לרוסיה מעיבה על ההסכם בסוריה
טראמפ מאשר: "ברק אובמה נולד בארצות הברית. נקודה"
"הפיק את סרטוני ההוצאות להורג": שר ההסברה של דאעש חוסל בסוריה

מפגינים מחוץ לפרלמנט הבלגי נגד תיקון חקיקה שיאפשר המתת חסד לקטינים. 2 בפברואר 2014. AP
מפגינים נגד תיקון החקיקה מול הפרלמנט בבריסל, 2014/AP

מאז תיקון החקיקה שעשתה לפני שנתיים, בלגיה היא המדינה היחידה בעולם המתירה המתת חסד לילדים בכל גיל. זאת, בתנאי שהם יכולים לקבל החלטות רציונליות וככל שמחלתם נמצאת בשלבים שלא ניתן לרפא. גם הולנד השכנה מאפשרת לקטינים לבחור אם לסיים את חייהם בשל מחלה סופנית, אך רק החל מגיל 12.

תיקון החקיקה הבלגי עבר ב-2014 לאחר דיון ציבורי סוער במדינה המערב-אירופית, בעיקר בשל הצורך להגדיר בו מהי יכולת ההבחנה הנדרשת מאדם כדי להחליט שהוא רוצה למות. לשון החוק מציעה לילדים את אפשרות המתת החסד "במקרים של מצב חסר תקווה של סבל עקבי ובלתי נסבל, שלא ניתן להקל עליו ושיגרום בכל מקרה למוות תוך זמן קצר". קטין המבקש לבצע בו המתת חסד צריך לעבור בדיקה מקיפה של רופאים ולקבל את הסכמת הוריו, וכן לעבור בחינה עצמאית של פסיכולוג ופסיכיאטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully