וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן נחוש לקיים בחירות מקומיות ברשות - גם בלי רצועת עזה

17.9.2016 / 13:45

המתח ברשות הפלסטינית מתגבר לקראת הדיון בעתירות נגד הבחירות הקרובות. המהלך צפוי לחזק את יו"ר הרשות, אך ייתכן שפתח ייפגע בגדה המערבית. ללא בחירות בעזה, יהיה קשה לאתגר את שלטון חמאס

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(בווידאו: בכיר פתח מוחמד דחלאן בראיון: "הדרך היחידה לצאת מהמבוי הסתום היא באמצעות בחירות")

בעוד ארבעה ימים בלבד ידון בית המשפט לצדק ברמאללה, המקבילה הפלסטינית לבית המשפט העליון, בעתירות השונות שהוגשו נגד קיומן של בחירות מקומיות ברשות הפלסטינית. לא ברור עדיין מה תהיה פסיקת בית המשפט, אך ברשות מורגש מתח רב לקראת הדיון והאפשרות שבית המשפט יאפשר בכל זאת לקיים את הבחירות במועדן - 8 באוקטובר.

העתירות שהוגשו לבית המשפט הפלסטיני עוסקות בחוקיותן של הבחירות ברצועת עזה. העותרים טוענים כי הגופים המפקחים מבחינה משפטית על הליך ההצבעה ברצועה משתייכים לגופים לא לגיטימיים, קרי לארגון חמאס השולט בשטח. הארגון כבר פסל ארבע רשימות של פתח בערים השונות ברצועת עזה ובהן בחאן יונס, אחת הערים הגדולות ברצועה שבה היה לפתח סיכוי סביר לנצח. בעתירה אחרת נטען כי לא ניתן לקיים בחירות מקומיות בגדה המערבית וברצועת עזה בלי לקיים אותן במזרח ירושלים.

עוד בוואלה! NEWS:
ארה"ב: שוטר לבן ירה למוות בנער בן 13 שחור שאחז באקדח צעצוע
אחרי שהתמוטטה, קלינטון שבה למרוץ: "הזמן בבית היה מתנה"
יעלון: "הסיוע האמריקני לא יספיק לכל הצרכים הביטחוניים"

אבו מאזן: "הסכמתי לפגישה עם נתניהו, אך הוא ביקש לדחות אותה". רויטרס
נחוש לקיים בחירות - גם בלי עזה. אבו מאזן/רויטרס

בכירים בארגון פתח טוענים כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן החליט בימים האחרונים, ימי חג הקורבן, כי הבחירות יתקיימו במועדן. נראה כי יו"ר הרשות נחוש לקיים את הבחירות בכל מקרה, ואחת האפשרויות שעלו על הפרק בהקשר זה היא קיום הבחירות המקומיות בגדה המערבית בלבד, בלי לערוך אותן גם ברצועת עזה. המהלך הזה צפוי לחזק את הלגיטימיות של אבו מאזן במידה ופתח יצליח לנצח בבחירות בערי הגדה השונות.

בתוך שורות הפתח שוררת מחלוקת בנוגע לכדאיות של בחירות רק בגדה המערבית. פתח עלול לספוג מהלומה קשה אם חמאס יצליח בכל זאת לזכות בבחירות בכמה מהערים הגדולות ברחבי הגדה. חמאס כבר הציג סיכויים סבירים לנצח בחברון, בטול כרם, בקלקיליה ובטובאס שבמזרח השומרון. כמו כן, בשכם מתמודדת רשימה משותפת של פתח וחמאס. בפתח חוששים עוד כי אם לא יתקיימו בחירות ברצועת עזה, חמאס ישמור על מעמדו כדיקטטור ולא תהיה סכנה משמעותית למעמדו.

למרות החשש של גורמים בפתח, הארגון צפוי לזכות ברוב המושבים של המועצות המקומיות השונות בגדה המערבית, בין היתר בזכות מנגנון ה"תזכיה", הקובע שרק רשימה אחת מתמודדת בבחירות המקומיות ברשות כזו או אחרת. המנגנון התקבל כבר ברוב המועצות המקומיות בגדה המערבית - 181 מועצות מתוך 353 - והרשימה המתמודדת בהן היא של פתח, או בשליטת פתח. ב-38 מועצות אחרות בוטלו כבר הבחירות לחלוטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully