וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עוף לי מהפנים - אתה סוטה": בכיר במשרד התקשורת חשוד בהטרדה מינית

16.9.2016 / 1:56

בית הדין הארצי לעבודה הפך החלטה של בית הדין האזורי והתיר לפרסום פרשת הטרדה מינית במשרד שהתרחשה לפני כארבע שנים. עובדת זוטרה התלוננה כי בכיר במשרד הטריד אותה ועובדות אחרות כמה פעמים

אשת עסקים עצובה. ShutterStock
העובדת ציינה כי הבכיר הטריד כמה עובדות/ShutterStock

בכיר במשרד התקשורת חשוד כי הטריד מינית עובדת זוטרה במשרד - כך התיר אתמול (חמישי) בית הדין הארצי לעבודה, תוך שהוא הופך את החלטת בית הדין האזורי. הפרשה התרחשה לפני כארבע שנים, אז החליט מנכ"ל המשרד דאז עדן בר טל כי הבכיר לא ימשיך בתפקידו בשל תלונה על "התנהגות שאינה הולמת" נגד הבכיר. באותם ימים אמר בר טל כי מדובר בטענות על התנהגות שאינה הולמת כלפי עובדות "עד כדי הטרדה מינית".

בעקבות החלטת המנכ"ל עתר הבכיר לבית הדין האזורי לעבודה בטענה כי הפסקת העסקתו נעשתה שלא כדין. בית הדין קבע תחילה כי בר טל רקח "עלילת דם" נגד העובד ואסר לפרסם את פרטי האירוע. עם זאת, לאחר פסיקת בית הדין האזורי ערערה המדינה לבית הדין הארצי לעבודה ופסק הדין בוטל.

עוד בוואלה! NEWS:
המורדים ירו לשטח ישראל – ואסד חטף. האם צה"ל ישנה את המדיניות?
מזכ"ל האו"ם על סרטון "הטיהור האתני": "דברי נתניהו לא מקובלים"
הרוגה ושני פצועים קשה בתאונה חזיתית בין שני כלי רכב סמוך לנהריה

מנכ"ל משרד התקשורת עדן בר טל. אורי לנץ
הפסיק את העסקת הבכיר. מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר עדן בר טל/אורי לנץ

"ההחלטה אינה חורגת ממתחם הסבירות ואינה לוקה בפגם אחר המצדיק את התערבותו של בית דין זה", קבע בין הדין הארצי לעבודה, "לא היה מקום לקבוע כי הטענות היו בגדר 'עלילת דם'". השופטים הוסיפו כי הם שוכנעו כי "איש מעובדי המשרד לא נטל חלק בבירור התלונה במטרה לתפור תיק לעובד. לא מצאנו רבב בהחלטת בר טל".

בשנת 2012 פנתה עובדת במשרד לאחת העובדות הבכירות והתלוננה על התנהגות שאינה הולמת של אותו בכיר. בין היתר טענה העובדת כי כמה עובדות אחרות סבלו גם הן מהתנהגות הבכיר. באחד מדיוני בית הדין הושמעה הקלטה בה נשמעה העובדת מספרת כי אותו בכיר אמר לה: "בואי אלי למשרד, אני אתן לך 50 או 100 שקלים. תמצצי לי". בהקלטה הוסיפה העובדת כי אמרה לבכיר "עוף לי מהפנים - אתה סוטה!". לדבריה, הדברים חזרו על עצמם כמה פעמים.

(עדכון ראשון: 23:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully