וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה באוקיינוס הארקטי: דובים כיתרו מדענים רוסים במשך שבועיים

חמישה בני אדם ששהו בתחנת מחקר באי הנמצא מצפון לסיביר ניסו להבריח את דובי הקוטב במשך ימים ארוכים, אך לשווא. ספינת אספקה שעברה במקום ציידה אותם בזיקוקים וכלבים, שהצליחו להסיג את החיות האימתניות

אילוסטרציה. ShutterStock
הדובים הקיפו את תחנת המחקר/ShutterStock

חמישה מדענים רוסים השוהים בתחנה למחקר מזג האוויר באי טרוינוי שבאוקיינוס הארקטי כותרו במשך שבועיים שלמים על ידי עשרה דובי קוטב ולא יכלו לצאת מהמקום. במהלך הימים הארוכים שבהם צרו הדובים על המקום, החמישה ניסו להבריח אותם בכל דרך אפשרית, בין היתר באמצעות ירי זיקוקים וכלבים - אך אמצעי ההרחקה הלכו ואזלו ושניים מהכלבים נטרפו.

היום (רביעי) הגיעה לאי, הנמצא מצפון לסיביר, ספינה של צוות מחקר רוסי והעבירה למדענים אספקה של כלבים נוספים, זיקוקים וסירנות להרחקת החיה האימתנית. כעבור זמן קצר הצליחו החמישה להרחיק את הדובים, ולהמשיך בעבודת המחקר.

עוד כתבות מהעולם:
טייפון עוצמתי פגע בטייוואן: מיליונים ללא חשמל ורוחות של מאות קמ"ש
שר החוץ האמריקני לשעבר: "דונלד טראמפ הוא חרפה לאומית"
רוסיה על הפסקת האש בסוריה: על המורדים להתנתק מ"ארגוני הטרור"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול היה נראה כי ייקח עוד זמן רב עד שיוכלו המדענים לצאת מהתחנה, שכן גורם בחברת המטאורולוגית שלה שייכת התחנה אמר כי ספינת אספקה תגיע רק בעוד כחודש. עם זאת, נמצא כי ספינה של צוות מחקר רוסי עוברת בסמוך לאי, והיא קיבלה הוראה להעביר את האספקה למדענים.

גורם בחברה המטאורולוגית אמר לסוכנות הידיעות הרוסית TASS כי לא מדובר באירוע חסר תקדים. "אירועים כאלה התרחשו בעבר באי, בגלל שדובים רבים שוהים במקום". עם זאת, דוברת החברה, ילנה נוביקובה, אמרה כי מספר כה גדול של דובי קוטב הוא אינו רגיל. היא ציינה כי ההתנהגות האגרסיבית של החיה נובעת משינויי האקלים. "הדובים בדרך כלל נודדים לאי אחר, אך בגלל שקרחונים נמסו במהרה הקיץ לא היה להם זמן לכך. אין אוכל על האי אז הם הגיעו לתחנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully