וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשיטה על כת חרדית בגוואטמלה: קטינים הוצאו מחזקת "לב טהור"

14.9.2016 / 0:48

הרשויות בגוואטמלה פשטו על מתחם הקהילה הקיצונית והאלימה. "אני מפחדת להתאכזב - שיחזירו אותם ויכלאו אותם עוד פעם", אמרה אורית, שאחיה ברח מהארץ והצטרף עם בניו לכת לפני שנים

פשיטה על מבנה של הכת לב טהור בגואטמלה. 13 בספטמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
הפשיטה על מבנה של הכת, אתמול/צילום מסך, טוויטר

קטינים רבים בכת "לב טהור" הקיצונית בגוואטמלה הוצאו אתמול בשעות הבוקר (שלישי) ממתחם הקהילה ומחזקתם של בכירי הכת על ידי הרשויות במדינה. צוות ישראלי מיוחד שהורכב מנציגי משרד החוץ, משרד הרווחה ומשטרת ישראל, יחד עם צוות השגרירות, עקבו אחר הפעילות. כעת, הרשויות בגוואטמלה בודקות אם יש בסיס לחשש לפגיעה בילדים.

אנשי כת "לב טהור" סרים למרותו של מנהיג הקהילה, שלמה ארז הלברנץ, שעל פי עדויות נוהג ביד קשה כלפי מי שמעז להמרות את פיו. על פי העדויות השונות, בכת פועלים להשגת ציות על-ידי כאב מתמיד שמושג על ידי הכאת ילדים במוטות ברזל, נעילת נעליים קטנות ממידת הרגל, נידויים וחרמות למשך זמן ארוך, שלילת מזון וכליאה במרתף למשך זמן ממושך. בנוסף, מהעדויות עולות כי בקהילה נוהגים להעניש על ידי שלילת מזון, מתן קנסות כספיים ונטילת כדורים פסיכיאטריים בלי אבחון פסיכיאטרי. כמו כן, ישנן עדויות על נישואים בכפייה מגיל 14.

עוד בוואלה! NEWS:
הנשיא לשעבר שמעון פרס לקה באירוע מוחי ופונה לבית החולים שיבא
האם השיגור הצליח? לוויין התצפית "אופק 11" בדרך לחלל
פרסום ראשון: משרד החינוך מוריד את הדרישות להוראת מתמטיקה

פשיטה על מבנה של הכת לב טהור בגואטמלה. 13 בספטמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
אנשי כוחות הביטחון בגוואטמלה במהלך הפשיטה/צילום מסך, טוויטר

אורית כהן, שאחיה הבריח את ששת ילדיו מהארץ לפני כחמש שנים אל הכת, סיפרה לוואלה! NEWS כי למרות הידיעות על הוצאת הקטינים מידי הקהילה, היא עדיין חוששת כי הילדים יחזרו לידי הכת האלימה. "אנחנו מפחדים להתאכזב", אמרה כהן, "לא מאמינים שזה באמת סוף סוף קורה".

"אני לא מאמינה שזה קורה - אפילו שבמשרד החוץ אישרו", אמרה, "היו כל כך הרבה אכזבות בסיפור הזה שאני לא מאמינה. אני מפחדת שיחזירו אותם לבניין הזה ויכלאו אותם עוד פעם, אני חייבת לדעת שזה אמתי". היא הוסיפה כי היא מקווה שיביאו את הילדים לארץ. "יש כ-170 ילדים שנמצאים תחת הכת הזאת בגוואטמלה, אנחנו לא יודעים בדיוק כמה נולדו שם", סיפרה כהן, " יש שם ילדות בנות 14 שיולדות שם".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
פשיטה על מבנה של הכת לב טהור בגואטמלה. 13 בספטמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
השגת שליטה על-ידי כאב מתמיד. הפשיטה על כת "לב טהור"/צילום מסך, טוויטר

היא הוסיפה כי היא חוששת שתיעשה שוב טעות והמדינה לא תשיב את הילדים לארץ. "כל יום שם זה סיוט", אמרה. "אנחנו חמש שנים במרדף, מפעילים את כל הרשויות בדרישה להוציא את הילדים", אמרה כהן, "מתעללים בהם במכות, כדורים פסיכיאטרים, אונס של קטינות, הרעבות, פגיעות נפשיות ושטיפות מוח הזויות".

עוד אמרה כהן כי לפני שאחיה הוציא את ילדיו מהארץ, בני המשפחה פנו לרשויות הרווחה כדי שהילדים יילקחו ממנו, אך איש לא הקשיב להם. "עוד לפני שאחי הוציא אותם מהארץ, פנינו לרשויות הרווחה שייקחו מהם את הילדים". היא סיפרה כי אחיה הבריח את ילדיו דרך הגבול עם ירדן בניגוד לצו איסור יציאה מהארץ.

(עדכון ראשון: 20:49)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלמה ארז הלברנץ. מנהיג "לב טהור"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully