וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרבן הגט עודד גז הגיש תלונה בגלל פוסט בפייסבוק: "זו הטרדה"

14.9.2016 / 0:50

גז הגיש לוועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין תלונה נגד אלעד קפלן, שפרסם את מספר הטלפון שלו, במחאה על שאינו מעניק לאשתו גט. "תלונה שמטרתה להלך אימים ולהשתיק", טען קפלן

עריכה: ניר חן

(בווידאו: ד"ר אילן רבינוביץ' מדבר באולפן וואלה! NEWS על סרבנות גט)

סרבן הגט ד"ר עודד גז הגיש לאחרונה תלונה לוועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין נגד עורך דין שפרסם נגדו פוסט בפייסבוק, שבו קרא לציבור לדרוש ממנו לתת גט לאשתו - כך נודע לוואלה! NEWS. בפוסט הופיע מספר הטלפון האישי של גז, שנעצר לאחרונה בבלגיה לבקשת לישראל, והאחרון טען כי מדובר בהטרדה. לדבריו, בעקבות הפרסום הגיעו מאות שיחות ומסרונים.

לדבריו של גז, מרצה לשעבר באוניברסיטת בר אילן, האחראי למעשה הוא עו"ד אלעד קפלן, מנהל המחלקה למדיניות ציבורית ומשפטית של ארגון "עתים", המעניק ייעוץ והכוונה בשירותי הדת בישראל. עוד מוסיף גז כי עו"ד קפלן פעל באופן שפגע בו בצורה ניכרת, ופרסום מספר הטלפון שלו מהווה "הטרדה ועבירה פלילית על פי סעיף 30 של חוק התקשורת" וכן כי קפלן נהג ב"התנהגות הפוגעת במקצוע עריכת דין ואשר איננה הולמות את מקצוע עריכת הדין".

לקריאה נוספת:
סרבן הגט הנמלט עודד גז נעצר בבלגיה בחשד לשימוש בדרכון מזויף
שרה מסורבת גט כבר 20 שנה: "האמת? טוב לו בכלא, הוא לא נשבר"
סרבן הגט שהוטל עליו חרם נעלם: "חשש שאשתו תישאר עגונה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"האזרחים שפנו אליו עשו זאת מתוך חרדה לשלום אשתו". גז/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתגובה, טען קפלן כי גז הוא "עבריין, סרבן גט, שברח לחו"ל ולא מזמן נעצר בבלגיה על פי בקשת הסגרה של ישראל". הוא ציין כי התלונה נגדו היא ניסיון מצער של גז לנצל את כללי האתיקה של עורכי הדין כדי להימנע מפניה ישירה לרשויות אכיפת החוק, אשר הוא מבוקש על ידם. "תלונה זו מטרתה להלך אימים ולהביא להשתקה של הקולות הקוראים לו להעניק גט, כפי שנפסק על ידי בית הדין הרבני".

"אף אחד לא מעוניין להטריד את מר עודד גז, ההפך הוא נכון", הבהיר קפלן, "לצד הדיינים, ובהתאם לפסיקתם, ישנם אזרחים רבים המבקשים ממנו להפסיק את מסכת ההטרדה והפגיעה באשתו על ידי כך שייתן לה סוף כל סוף גט. אם אזרחים מודאגים התקשרו על מנת להפציר בו לשחרר את אשתו מעגינותה, הרי שעשו זאת מתוך חרדה לשלומה. הם לא היו מבזבזים מכוחם ומרצם על מנת להטריד אותו אם היה מבצע את הוראות פסק הדין של בית הדין הרבני".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלושה דיינים הטילו חרם על גז. בית הדין הרבני האזורי בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, דן אתמול בג"ץ בהרכב מורחב של שבעה שופטים, בראשות הנשיאה מרים נאור, בשתי עתירות שהגישו עודד גז וסרבן גט נוסף, נגד החרם והנידוי החברתי שהטיל עליהם בית הדין הרבני בעבר. לפי ההחלטה שקיבלו שלושה דיינים, בהם הרב הראשי דוד לאו, בית הדין אסר על פי ההלכה "לארחו, להאכילו ולהשקותו".

נוסף לכך, קבעו הדיינים כי "לא לבקרו בחוליו, לא להושיבו בבית הכנסת, וכל שכן שלא להעלותו לתורה ולאפשר לו לומר קדיש או לתת לו לעבור לפני התורה, ושלא לשאול בשלומו ושלא לחלוק לו כבוד, עד אשר יחזור בו מקשיות ערפו וישמע לקול מורים וייתן גט כריתות לאשתו". הם אף אסרו "לשאת ולתת עמו, הן במסחר והן בכל משא ומתן של ממון". הדיינים ציינו כי החלטתם חלה על "כל איש ואישה מישראל, וכל הנלווים אליהם".

שני הסרבנים הספיקו מאז להימלט מישראל. ביולי האחרון נעצר גז בבלגיה בעקבות בקשת הסגרה של ישראל. במקרה של גז, התירו הדיינים לאישה לפרסם את פסק הדין שניתן, בצירוף שמו ותמונתו, ואלו הופצו ברשתות החברתיות בניסיון להפעיל עליו לחץ.

(עדכון ראשון: 19:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully