וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשלחו על ידי דאעש: גרמניה עצרה שלושה סורים בחשד שתכננו פיגועים

התביעה במדינה הודיעה כי השלושה - בני 18,17 ו-26 - נעצרו בשורת פשיטות. לא נמצאו אצלם תכניות מפורטות או הוראות מצד הארגון, אך המשטרה מסרה כי אותר "חומר רב". ברשויות מזהירים כי יש 500 מחבלים פוטנציאליים במדינה

צילום: AP, עריכה: טל רזניק

(מרקל: המחבלים שנכנסו למדינה כפליטים שמו אותנו ללעג)

שלושה גברים סורים נעצרו בגרמניה בחשד שנשלחו על ידי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) להוציא לפועל פיגועים במדינה - כך מסרה היום (שלישי) התביעה הפדרלית. לפי ההודעה, השלושה - בני 18,17 ו-26 - נתפסו בפשיטות שנערכו הבוקר במדינות המחוז סקסוניה תחתית ושלזוויג-הולשטיין. עוד נמסר כי לא נמצאו אצלם הוראות או תכניות מפורטות, אך נתפס אצלם חומר רב.

בהצהרה שנמסרה נטען כי מהחקירה עולה שהשלושה הגיעו למדינה בנובמבר אשתקד במטרה "להוציא לפועל הוראה מפורשת או להמתין להוראות נוספות" מדאעש. נטען כי הם הגיעו למדינה דרך טורקיה ויוון באמצעות דרכונים מזויפים. ברשויות סבורים כי השלושה התנדבו למשימה וכי הנער בן ה-17 התאמן בתפעול כלי נשק ופצצות.

לקריאה נוספת בנושא
שר הפנים של גרמניה: "יש במדינה יותר מ-500 מחבלים פוטנציאליים"
"הגרמנים הופכים למיעוט": פעילי ימין "כבשו" את שער ברנדנבורג

המשטרה בברלין עצרה שני חשודים במעורבות בפעילות טרור. רויטרס
שוטרים בפעילות נגד טרור בברלין, בשנה שעברה/רויטרס

גרמניה נמצאת בכוננות גבוהה בעקבות שורת תקריות טרור שאירעו בחודשים האחרונים, שבהן היו מעורבים תומכי דאעש. ביולי התפוצץ מחוץ למסעדה בעיר אנסבך בבוואריה פליט סורי ופצע כמה אנשים. מוקדם יותר באותו חדש פצע פליט פקיסטני כמה נוסעים ברכבת בעיירה וורצבורג, גם היא בבוואריה.

ביום שבת אמר שר הפנים תומאס דה מייזר כי יותר מ-500 קיצוניים נמצאים במדינה ומהווים עליה איום. בריאיון ל"בילד", אמר דה-מייזר כי "יש לפחות 520 מחבלים פוטנציאלים במדינה". לדבריו, 360 בני אדם נוספים נחשבים כ"רלוונטיים" ומוכרים למשטרה בשל קרבתם למפגעים הפוטנציאליים.

זרם הפליטים ששוטף את אירופה העלה את החשש מפני הגעתם של פעילי טרור בכסות של מבקשי מקלט. גרמניה קלטה יותר ממיליון בני אדם בשנה שעברה במסגרת המדיניות של הקנצלרית אנגלה מרקל. ואולם, ביקורת ציבורית נוקבת ועליית כוחה של מפלגת הימין הקיצוני הובילה אותה להדק את הפיקוח ולהגביל את כניסתם של מבקשי מקלט נוספים.

(עדכון ראשון: 12:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully