וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענים הנדסו תפוז בטעם אשכולית - אבל לא תמצאו אותו במכולת

21.9.2016 / 9:31

חוקרים מאוניברסיטת אוקספורד שינו את טעמם המתוק של התפוזים האהובים לטעם החזק של אשכולית. הסיבה לאלכימיה המוזרה היא מולקולה ייחודית לאשכוליות שהפכה מבוקשת מאד בתעשיה - אך תהליך ההפקה מהפרי המקורי יקר מדי

יוטיוב

זהו אחד מפירות החורף הכי פופולריים ואהובים בישראל, אבל מסתבר שמדענים לא לגמרי מרוצים מהטעם של התפוזים. אחרת איך תסבירו את הפטנט החדש של החוקרים מאוניברסיטת אוקספורד, שהצליחו לשנות את התרכובות בתפוח הזהב כדי שיהיה בעל טעם וריח של אשכולית.

לטענתם, ההמצאה עשויה לספק מקור חדש, זמין וזול של ריח וטעם האשכוליות לתעשיות המיצים והבשמים. החוקרים הפכו אנזים המצוי בתרכובת בשם "ולנסין" בתפוזים למולקולה מורכבת בעלת ריח וטעם של אשכולית.

בגלל גודלה ומורכבותה של המולקולה "נוטקטון" קשה לייצר אותה באופן מלאכותי. כדי להפיק אותה התעשייה מתבססת לחלוטין על אשכוליות בתהליך ארוך ויקר. למעשה, כדי להפיק רק קצת פחות מקילו של המולקולה יש צורך בלפחות 400 טון של פרי.

הופכים תפוזים לאשכוליות. צילום מסך, צילום מסך
זה פומלית! סתם לא/צילום מסך, צילום מסך

"התהליך שלנו דורש מעט מאד אנרגיה והוא חסכוני בניגוד לאפשרות המלאכותית", אמר ד"ר לו וונג, כימאי באוניברסיטת אוקספורד שלקח חלק בתהליך.

הבחירה לשנות את טעמו של התפוז נובעת מכך שפלח השוק שלו גדול בהרבה מהאשכולית ולכן ניתן ליצור יותר תמציות ממנו.

למרבה המזל, אין חשש שתמצאו במכולות הקרובות לביתכם תפוזים בטעם אשכוליות, כיוון שלדברי המדענים אין ביקוש לפירות כאלו. עם זאת הם לא דוחים את האפשרות לייצור מיץ תפוזים חדש בעל ארומה אשכולית יותר. מסקרן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

עוד ב"אסור לפספס":

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully