וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון קיבל את ערעורו של בן זקן: עונש המאסר קוצר לכשנתיים

12.9.2016 / 9:21

בית המשפט קיצר בשנה את עונשו של בעלי קבוצת הכדורגל מ.ס אשדוד, שהורשע לפני כשנה בגין הרצת מניות של חברה בבעלותו בהיקף של 13 מיליון שקל. כמו כן, הוא יצטרך לשלם קנס בסך 800 אלף שקלים. "היה הגורם הדומיננטי בפרשה ומשך בחוטים"

עריכה: יאיר דניאל

בית המשפט העליון קיבל הבוקר (ראשון) את ערעורו של איש העסקים ג'קי בן זקן, וקיצר את עונש המאסר שנגזר עליו משלוש שנים לשנתיים וחודשיים יחד עם קנס של 800 אלף שקל. בן זקן, בעליה של קבוצת הכדורגל מ.ס. אשדוד, הורשע לפני כשנה בבית המשפט המחוזי בתל אביב בהרצת מניות בהיקף של יותר מ-13 מיליון שקלים יחד עם איתן אלדר. השניים הריצו מניות בניסיון להכניס את חברתו "מנופים" לרשימת "ת"א 100" – אחד מהמדדים המובילים בבורסה.

"בן זקן היה הגורם הדומיננטי בפרשה כמי שמשך בחוטים והנחה את אלדר בפעולותיו", הבהירו השופטים בקביעתם לגבי בן זקן, שיוצג על ידי עו"ד ירון קוסטליץ. ואולם, על אלדר נגזרו 22 חודשי מאסר וקנס של חצי מיליון שקלים.

עוד בוואלה! NEWS:
קלינטון ביטלה את אירועי הקמפיין הקרובים: "סובלת מדלקת ריאות"
שגריר ארה"ב בישראל: "הסכם הסיוע ייחתם בקרוב ויהיה הגדול בהיסטוריה"
"למדנו את הלקח": נעץ נשלף מריאותיו של נער בן 13 מהגליל

בעלים מ.ס אשדוד, ג'קי בן זקן. יוסי ציפקיס
"משך בחוטים". בן זקן/יוסי ציפקיס

"המערער בעצמו אמר בריאיון כי אם היה מזוכה במשפטו היה עוזב את הארץ לברצלונה וסיפר על מערכת עסקית מפותחת שיש לו במקום", אמרה נציגת המדינה לשופט סלים ג'ובראן. "גם משפחתו אמרה כי תצטרף אליו והדבר מעורר חשש ממשי".

בן זקן הורשע יחד עם איתן אלדר בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, בשבע עבירותשל השפעה בתרמית על שערי ניירות ערך ובקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. בהכרעת הדין צוין כי "יש בעבירות בהן הורשעו הנאשמים כדי לפגוע באמון הציבור בשוק ניירות הערך, אמון – שהינו נשמת אפו ומיסודות קיום שוק ההון. פעילות כמו זו של הנאשמים בתיק זה, יש בה כדי לשבש ולמוטט פעילות השוק, שוק המונע על בסיס תחרות שקופה, חופשית והוגנת".

בית המשפט גזר על השניים, בנוסף ל-36 חודשי המאסר בפועל, עוד 18 חודשי מאסר על תנאי לפיו לא יעברו במשך שלוש שנים מיום שחרורם כל עבירה מהעבירות שבהן הורשעו, או כל עבירה לפי חוק ניירות ערך. בנוסף, בן זקן נקנס בסך של 250 אלף שקלים, אך ניתנה לו האפשרות להמיר את הקנס בשנת מאסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully